Skip to content

תימן טוענת שסיכלה מזימה של אל-קעידה

מאות כלי רכב ומשוריינים פרוסים בעיר צנעא כדי להגן על מטרות חשובות. ארצות הברית ובריטניה פינו את הדיפלומטים שלהם מהאזור. לפי ממשלת תימן, המזימה היתה כרוכה גם בפיצוץ צינורות נפט והשתלטות על כמה ערים – לרבות שתי ערי נמל בדרום המדינה, שאחת מהן היא מרכז ייצוא הנפט ומתגוררים בה פועלים זרים רבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
 תימן
תימן

הדיווחים על סגירת השגרירויות האמריקניות במזה"ת הם תוצאה של שיחה שיורטה בין שני אנשי אל-קעידה בכירים, איימן אל-זואהירי אחד מהם, שבה דנו השניים בחידוש מתקפת הטרור של הארגון.

בארבע תקיפות מל"טים נהרגו בשבועיים כמה לוחמי אל-קעידה, ועל פי הדיווחים ארצות הברית העמידה בכוננות כוחות מיוחדים לקראת תקיפה אפשרית של מטרות הארגון בתימן.

מתברר כי תימן עמדה במרכז מזימה מורכבת ונועזת, שאילו הצליחה היתה מעניקה לאל-קעידה שליטה על חלקים חיוניים מתשתיות המדינה. דובר ממשלת תימן, ראג'ה באדי, אמר שהמזימה היתה כרוכה בפיצוץ צינורות נפט ובהשתלטות על כמה ערים – לרבות שתי ערי נמל בדרום המדינה, שאחת מהן היא מרכז ייצוא הנפט מתימן ומתגוררים בה פועלים זרים רבים.

"היו ניסיונות להשתלט על ערי מפתח בתימן כגון מוקאלה ובאוזיר", אמר הדובר. "אלה היו אמורות להיות מתקפות מתואמות של אנשי אל-קעידה על מתקני הנפט של העיר שוובה ולפיצוץ צינור הנפט בבלחאף. לוחמי אל-קעידה, לבושים כחיילים, עמדו מחוץ לנמלים ועל פי אות מוסכם היה עליהם לפלוש פנימה ולהשתלט עליהם".

על פי אחת הסברות, המניע להתקפות המתוכננות היתה הריגת מפקד בכיר בארגון הטרור, סעיד אל-שיחרי, שנפצע קשה בתקיפת מל"ט בנובמבר ומת מאוחר יותר מפצעיו.

בינתיים ננקטו בצנעה אמצעי ביטחון חסרי תקדים: כלי רכב משוריינים סובבים בחוצותיה, טנקים וחיילים מקיפים שגרירויות זרות, ופקידים בכירים מתבקשים להגביל את תנועותיהם.

הן ארצות הברית שסגרה ביום ראשון עשרים שגרירויות ברחבי העולם, הן בריטניה הוציאו את הדיפלומטים שלהם מתימן ודחקו גם באזרחיהן להסתלק מהמדינה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן