Skip to content

רוני דלומי, אני כאן כדי להישאר

בוגרת פס הייצור של "כוכב נולד" נכנסה השבוע למועדון המצומצם של זמרות הפופ המובילות - קרן פלס, מירי מסיקה, מאיה בוסקילה וריטה. יובל אראל פגש אמש (שלישי) במופע השקת אלבומה השני "תחזיקו" ב"זאפה" ת"א, זמרת צעירה, שיש לה יותר מעיניים יפות ויכולות ווקליות איכותיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהשבוע אפשר לקבוע באופן ברור כי רוני דלומי, הילדה שגדלה בבאר שבע, נכנסת בגיל 22 בדלת הראשית לנישה של זמרות הפופ המרכזיות של ישראל – קטגוריה שבה נמצאות כקרן פלס, מירי מסיקה, מאיה בוסקילה וגם ריטה. מאז הזכייה ב"כוכב נולד" ובחסות הכנפיים של "טדי הפקות", המיטיבים ללכוד את הזמרים והזמרות היותר מוכשרים מפס הייצור של הריאליטי, מוכיחה דלומי שיש לה יותר מעיניים יפות ויכולות ווקליות איכותיות.

רגעים פרטיים וסיפורי חיים. דלומי, אמש ב"זאפה". צילום: יובל אראל

דלומי הגישה השבוע, במופע השקת אלבומה השני "תחזיקו", במועדון "זאפה" תל-אביב (שאף הוא מהווה אמירה מיינסטרימית), מופע מהוקצע, לא מנופח באורחים מיותרים, והסתפקה בזמרת יוצרת אחת, שגם נוטלת חלק ביצירה באלבום החדש – דנה ברגר.

"תחזיקו" הוא מעין ספר חוויות אישי של רוני, אשר ליקטה רגעים פרטיים וסיפורי חיים מאז השקת אלבום הבכורה וההכרה במסלולה כזמרת ויוצרת. אז נכון שיש הבדל תהומי בין הקליימקס של רגעי הזכייה בתואר הנכסף בטראשריאליטי "כוכב נולד" לבין הדרך הלא קלה להמשיך הלאה בעשייה סיזיפית ויומיומית כדי ליצור ולבצע; אולם אלבומה השני מוכיח כי רוני יושבת היטב במיינסטרים המוזיקלי הישראלי, פונה לקשת רחבה של קהל ושיריה יכולים לקשט אירועים רבים, וזו גם הסיבה שצירפתי אותו לרשימת האלבומים המומלצים בכתבה שפורסמה כאן לקראת יום האהבה.

תחזיקו אותה. דלומי עם דנה ברגר. צילום: יובל אראל

אז מה היה במופע? שירי האלבום החדש לצד השירים שביצעה לאורך דרכה המוזיקלית. רוני פתחה בסט ראשון מתוך האלבום החדש עם השיר "פני לרוח" אותו כתבה והלחינה, שיר המספר על הביטחון שהיא חשה בדרכה המוזיקלית לתהילה, סוג של קביעת עובדה בשטח, סוג של קביעת עמדה ברורה בפתחו של המופע, אני כאן ואני כאן כדי להישאר.

עם התמהיל המרתק אם כי די פופ קטיפתי, מיינסטרימי (זו לא מילה רעה), מוזיקה לכל המשפחה, ללא לכלוך, ללא שאריות רוקנ'רול, שירים ישראלים של הפלייליסט המבוקש בתחנות הרדיו המרכזיות, רוני דלומי מגישה מופע העשוי היטב ונוגע במקומות הרכים והפגיעים של האוזן הישראלית.

עם גב מקצועי של צמד המפיקים  איתמר מאירי (שגם מלווה אותה בגיטרות, עם קורטוב דרמטיות ופוזה של רוקר לרגע) ואיתן רז (המתופף) היא מגישה את השירים רהוטים, מחוטבים, מתנגנים, מלודים, נוגעים, מלטפים, מעוררים נימי מחשבה ורגש. ההרכב המלווה אותה על הבמה כולל גם את אבי חזות בגיטרת בס ואופיר קנר על הקלידים. אבל הזרקורים נוגעים רק ברוני דלומי, עדינה אך חזקה, צעירה אך בטוחה.

שירים רהוטים, מחוטבים, נוגעים, מלטפים, מעוררים מחשבה ורגש. דלומי. צילום: יובל אראל

גם המפגש עם דנה ברגר, שהלחינה את השיר "סתם שני אנשים", לא מוציא את רוני משלוותה, היא מאפשרת לדנה להיכנס לדואט, אך לא משחררת את המושכות יותר מדי, בכל זאת, זהו החג שלה, זהו הערב שלה כעת.

אמנם לא אפגוש את גברת דלומי הצעירה במקומות כ"לבונטין7", "הצימר", "אברקסס" או "האוזןבר", היא לחלוטין לא נוגעת בשוליים האלטרנטיביים דוגמת הכוכבת הנולדת הראשונה, נינט טייב, שכבר עברה למחוזות שונים לחלוטין מבחינת העשייה והיצירה. אבל בתור מי שהספיקה לקטוף תארים נחשבים כזמרת השנה ולהשתתף במחזות זמר, אין ספק שדרכה המוזיקלית של רוני נועדה לכביש הרחב של המיינסטרים הפופולארי, כאחת הזמרות הצעירות והמצליחות במוזיקה הישראלית, ושם מסתבר די נעים וכיף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן