Skip to content

לפיד מאיץ ביטול מס מאוחד לזוגות נשואים באותו עסק

הנחה את מנהל רשות המסים משה אשר לקדם את הצעת החוק בעניין כך שתיכנס לתוקף בתחילת 2014. לפיד: "ההחלטה היא המשך ישיר למדיניות המציבה את האדם העובד במרכז העשייה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע היום, כי יפעל לביטול חישוב המס המאוחד לזוגות נשואים העובדים באותו עסק. בהקשר זה הנחה שר האוצר את מנהל רשות המסים, משה אשר, להתחיל ולקדם את הצעת החוק לביטול חישוב המאוחד כך שתיכנס לתוקף בתחילת שנת 2014.

תזכיר לממשלה

בתחילת חודש יוני הגיש השר לפיד למזכירות הממשלה תזכיר חוק אשר מקל את נטל המס על בני זוג נשואים העובדים יחד בעסק משותף. על פי מצב החוקי הקיים, לבני זוג אשר בבעלותם עסק משותף והם עובדים בו יחד, מחושב המס על הכנסות אלו בחישוב מאוחד, למעט סכום של 49,680 שקל לגביו ניתן לערוך חישוב נפרד. מצב זה משית על בני הזוג תשלומי מס גבוהים באופן משמעותי לעומת מצב בו הייתה מחושבת משכורתו של כל אחד מהם בנפרד כשכירים. שינוי החוק יוביל לכך שלא תהיה יותר מגבלה וכל בן זוג יוכל ליהנות מנקודות זיכוי והטבות מס.

התיקון המוצע

תזכיר החוק שהוגש לממשלה מתקן את המצב באופן הדרגתי כך שהחל משנת המס 2014 ועד שנת המס 2017, יגדל סכום התקרה לחישוב המס הנפרד מ-49,680 שקלים ל-108,000 שקלים בדומה לשכר החודשי הממוצע במשק.
בנוסף, הצעת החוק מצמצמת את תחולת החישוב המאוחד למקרים בהם שיעור הבעלות בעסק המשותף הינו 25% לפחות. הקלה לעומת המצב הקיים בו מוחל החישוב המאוחד מבעלות של 10% לפחות.
עוד קובע תזכיר החוק, כי בשנת 2016 תוקם ועדה, שימנה שר האוצר לבחינת יישומו של הסדר זה. הוועדה גם תבחן את נחיצותו של חישוב המס המאוחד לבני זוג.

משמעות ההחלטה – לאפשר לכל אחד מבני הזוג ליהנות מחישוב מס בנפרד, על פי מדרגות המס של שכרו.

"ההחלטה היא המשך ישיר למדיניות המציבה את האדם העובד במרכז העשייה ולתמרוץ ההשתתפות במעגל העבודה, שתוביל להגדלת הפריון במשק. אני שמח שהצלחנו לעצור עיוות משקי ותיק שמנע צמיחת עסקים משפחתיים, קטנים ובינוניים ברובם, שהם השדרה המרכזית של העולם העסקי בישראל", אמר השר לפיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן