Skip to content

השקל ממשיך להתחזק מול הדולר

שער צמד הדולר שקל נקבע אתמול באזור 3.54 שקלים לדולר. שבירת התחתית תוביל להמשך הצלילות אל עבר 3.50 שקלים לדולר. המשך ההתדרדרות הדולר תפגע קשה בכלכלה המקומית ותגרום לזינוק בשיעור האבטלה. בנק ישראל אינו ממהר להתערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צמד הדולר שקל בחן אמש את התחתית האחרונה אשר נקבעה באזור 3.54 שקלים לדולר. שבירת התחתית תוביל להמשך הצלילות אל עבר 3.50 שקלים לדולר. בנק ישראל אינו ממהר להתערב בזירת המט"ח בשלב זה. היצואנים עשויים להפעיל לחץ כבד על הבנק בקרוב היות והמשך ההתחזקות של השקל פוגעת בהם בצורה משמעותית. המשך ההתדרדרות של הדולר תוביל לפגיע קשה בכלכלה המקומית ולזינוק בשיעור האבטלה. הספקולנטים ממשיכים לנצל את העובדה שטרם נבחר נגיד חדש וזה למעשה מאשר להם לפעול כמעט באין מפריע בזירת המט"ח. אנו מעריכים, כי הדולר האמריקני ימשיך לאבד גובה עד שהפד' לא ירמוז או יכריז מפורשות על צמצום היקף רכישות האג"ח.

ספקולנטים ממשיכים לגרום לדולר להיחלש מול השקל
ספקולנטים ממשיכים לגרום לדולר להיחלש מול השקל

בכירים בפד' ממשיכים לרמוז על צמצום הרכישות

הדיבורים על צמצום היקף הרכישות ממשיכים להעיב על השווקים הפיננסיים. על פי הערכות בשוק, הפד' יצמצם את היקף הרכישות במשך הרבעון האחרון של השנה. נתוני מקרו מעודדים רק מגבירים את הסיכויים לכך. הפד' רוכש מידי חודש 85 מיליארד דולר על מנת לתת דחיפה לכלכלה. הרכישות עשויות להסתיים במשך השנה הבאה אם וכאשר התנאים הכלכליים יאפשרו זאת.

זירה מקומית

המגמה השלילית בעולם מגיעה גם אלינו. מדד ת"א 25 סגר סביב רמות הפתיחה ועדיין מצליח להחזיק מעמד מעל 1200 הנקודות. שבירה של רמה זו תוביל להמשך הירידות אל עבר 1180 הנקודות.

זירה בינלאומית

השווקים הפיננסיים ממשיכים לנוע מטה על רקע הספקולציות לצמצום היקף הרכישות בארה"ב על ידי הפד'. המדדים בוול סטריט סגרו את המסחר בטריטוריה השלילית. באירופה המדדים סגרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ואילו באסיה, המדדים נסחרים בעליות שערים נאות.

היום לא התפרסמו נתוני מקרו משמעותיים. באוסטרליה, נתוני התעסוקה היו מעורבים. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 5.7% אך המשק האוסטרלי איבד 10200 משרות לעומת הצפי לתוספת של 6200 משרות. הנתון המאכזב מצדיק את הפחת הריבית האחרונה שבוצעה השבוע ומשאיר פתח להורדות ריבית נוספות. הדולר האוסטרלי הצליח להתאושש מעט אך התחזית שלנו עבור מטבע זה הינה דובית לחלוטין.

היום לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים. יש לשים לב למחזורי המסחר אשר נוטים לרדת משמעותית במהלך חודש אוגוסט בשל חופשות הקיץ ברחבי העולם. חודש זה הפכפך מאוד ומקשה מאוד על המשקיעים.

הסקירה נכתבה על ידי צוות מחקר ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן