Skip to content

ארגון טרור ג'יהאדי: ישראל הרגה ארבעה מלוחמינו בשטח מצרים

הארגון המסונף לאל קאעידה מאשים את הצבא המצרי ששיתף פעולה עם ישראל והתיר לאויב הציוני לפעול בתוך שטח ריבוני מצרי. הצבא המצרי מכחיש זאת וטוען כי היירוט נעשה ממטוס מצרי, כחלק ממבצע טיהור גופי הטרור והפשע מסיני. שר הביטחון יעלון בתגובה ראשונה: "ישראל מכבדת את ריבונותה המלאה של מצרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", המסונף לאל-קאעידה, פרסם  הודעה בשבת בה דיווח כי ארבעה מלוחמיו נהרגו בהפצצה ישראלית שאירעה ביום שישי סמוך לרפיח המצרית, על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען. בהודעה נמסר כי ישראל תקפה חוליית שיגור שעמדה לשגר רקטות לשטחה. על פי פרסומים אחרים במצרים נטען כי החיסול נעשה באמצעות מטוס ללא טיס, ששיגר טיל לעבר החוליה. "גיבורינו הפכו לשהידים במהלך משימת ג'יהאד של ירי רקטות נגד היהודים באדמות הכבושות", נמסר בציון העובדה כי מפקד צוות השיגור הצליח להימלט.

בהמשך, תקף הארגון את צבא מצרים על ששיתף פעולה עם ישראל והתיר לה להיכנס למרחב האווירי המצרי: "איך צבא מצרים מאפשר למטוסי האויב הציוני להיכנס לטריטוריה מצרית?". ארבעת הטרוריסטים נקברו ביום שבת בערים שונות בסיני כשהם מלווים בטנדרים מעוטרים בדגלים שחורים עם סמלי הג'יהאד.

יותר מיממה, לאחר חיסול חוליית המחבלים ליד רפיח התייחס לראשונה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון לאירוע. "מדינת ישראל מכבדת את ריבונותה המלאה של מצרים", אמר השר יעלון. "מדינת ישראל מודעת לפעילות המוגברת של הצבא המצרי בתקופה האחרונה, כולל בסוף השבוע הזה, נגד תשתיות הטרור בחצי האי סיני ומעריכה אותה, שכן הוא נלחם בראש ובראשונה כדי להגן על אזרחי מצרים ועל הריבונות המצרית. לא נאפשר לשמועות ולספקולציות, כפי שהתפתחו ביממה האחרונה, לפגוע בהסכם השלום בין המדינות".

sinai
ירי טיל כתף (צילום: סוכנות מען)

ארגוני החמושים מצויים כיום ברובם בצפון חצי האי סמוך לגבול ישראל מצרים, בכוונה מוצהרת לתקוף מטרות ישראליות. מקור רשמי בצבא המצרי טען היום בפני סוכנויות זרות, כי היירוט נעשה על ידי מטוס חיל האוויר המצרי כחלק מהמערכה הצבאית של הצבא המצרי למיגור החמושים בסיני. על פי סוכנות הידיעות מען, עד ראייה טען היום כי בעת החיסול ריחף מסוק מצרי לא רחוק מנקודת ההפצצה ופיקח על הנעשה. "בשום מקרה אין כל אמת שישראל תקפה בתוך שטח ריבוני מצרי, והטענה כי מצרים וישראל תיאמו ביניהן עניין זה משוללת כל בסיס", אמר היום דובר צבא מצרים קולונל אחמד עלי.

על פי מען, נסגר שלשום בערב נמל התעופה באילת בעקבות התרעה חמה שקהיר העבירה לישראל מפני ירי טילים בידי חוליות טרור לישראל, של טילים בעלי טווח שיגור של 70 ק"מ. כך מסר לסוכנות הפלסטינית מקור רשמי בצבא המצרי. לפי פרסומים שונים במצרים, קבוצות הטרור בסיני החליטו לשגר טילי כתף וסוגי רקטות נוספים שהוברחו אליהם דרך הים האדום. אתר החדשות המצרי "אל-מסראווי" אישש את טענות הצבא המצרי ודיווח מפי מקורות רשמיים בכירים בסיני כי מי שתקף את החוליה היה כלי טיס מצרי אשר עקב אחר תנועות של גורמי טרור ברפיח. על פי מידע שהגיע לכוחות הביטחון המצריים החמושים הציבו מתקן שיגור של רקטות ברפיח המצרית, שאותן הם מתכוונים לשגר אל עבר יעדים צבאיים מצריים ולעבר ישראל.

דובר תנועת האחים המוסלמים במצריים, אחמד עארף, פרסם הבוקר הודעה כי ישראל היא זו שתקפה ברפיח. "כעת אנו שומעים על פשעי האויב הציוני על גבולות מצרים ועל החדירה לגבול והריגת בני העם המצרי, וזאת אחרי ההכרה הישראלית במצב החדש במצרים", כתב עארף. "ישנם ניסיונות מתמשכים של מנהיגי ההפיכה הצבאית לשנות את תורת הלחימה של הצבא המצרי כדי להגדיר מחדש את המושג 'אויב'. שינוי תורת הלחימה של הצבא נועד לכוון אותו אל תוך מצרים וזאת באמצעות זריעת שנאה, הפצת שמועות ושקרים ותעמולה שחורה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן