Skip to content

עו"ד קדיס חוסל על ידי קודמו בתפקיד, בשל סכסוך על נכס

חקירת רצח יו"ר האגודה הנוצרית אורתודוקסית ביפו, עו"ד גבי קדיס הגיעה לסיומה. המשטרה מאמינה כי הרצח בוצע על רקע סכסוך נדל"ני בין האגודה ובין יושב הראש לשעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקירת רצח יו"ר האגודה הנוצרית אורתודוקסית ביפו, עו"ד גבי קדיס הגיעה לסיומה. המשטרה מאמינה כי הרצח בוצע על רקע סכסוך נדל"ני בין האגודה ובין יושב הראש לשעבר

מאת אביב סלע

הילדים שלפני מספר שבועות צעדו בצעדת חג המולד השנתית ביפו לא ישכחו את הצעדה האחרונה. צעדה שבסיומה נרצח קדיס על ידי לא אחר מאשר רוצח בדמות סנטה קלאוס. סנטה הרצחני נשלח על ידי מי היה יו"ר האגודה הנוצרית האורתודוקסית בעבר, טלאל אבו מאנה.

המשטרה סוברת שטלאל אבו מאנה (56) יושב הראש לשעבר על האגודה, הוא זה שארגן את הרצח. על פי החשד אבו מאנה פנה לשני צעירים מיפו, פואד בן גמ'יל אבו מאנה (25) ואל תאופיק דאלו (24), כדי שירצחו את עו"ד קדיס. אבו מאנה אף חשוד כי סייע לחשודים ברצח לאחר המעשה.

זירת הרצח. צילום: דוברות משטרת ישראל

לפי התכנון, השניים ניסו לחסל את קדיס בתוך הכנסייה, במהלך התפילה. לשם כך ניסו פעמיים להחשיך את הכנסייה אך לא הצליחו. הם עקבו אחריו עד שאחד מהם הצליח לדקור אותו ולהימלט.

שעות ספורות לאחר האירוע עצרה המשטרה ששה מבני משפחת אבו מאנה, משפחת אלמנתו של קדיס,  אשר לה סכסוך ידוע עם האגודה הנוצרית ועם גבי קדיס העומד בראשה. הסכסוך, בשל מינויו של קדיס לתפקיד יושב ראש האגודה ופעילותו להשבת נדל"ן השייך לאגודה ושוויו עשרה מליון שקל. החשודים פלשו אליו בעבר וקדיס דרש מהם לפנותו לאלתר והם לא הסכימו לוותר עליו.

האגודה הנוצרית אורתודוקסית ביפו מחזיקה נכסים רבים, בין הנכסים מצוי מוקד מוקד המריבה, בית בו התגוררה אמו של אבו מאנה החשוד בהזמנת הרצח. לאחר מותה, קדיס ביקש מהמשפחה להחזיר את הנכס לרשות האגודה אך המשפחה סירבה וטענה שיש לה זכות להמשיך ולהתגורר בו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן