Skip to content

כדורגלן ישראלי שכיכב בנבחרת פלסטין, חוזר לקבוצת האם – הפועל חיפה

הכדורגלן עלי חטיב יחזור לשחק בקבוצה בה גדל, הפועל חיפה. כך הוכרע בתום משא ומתן, בחסות בית המשפט המחוזי בתל אביב. העברתו של קשר נבחרת פלסטין ושחקנה של קבוצת ג'בל מוכאבר להפועל חיפה, כשרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 הכדורגלן עלי חטיב יחזור לשחק בקבוצה בה גדל, הפועל חיפה. כך הוכרע בתום משא ומתן, בחסות בית המשפט המחוזי בתל אביב. העברתו של קשר נבחרת פלסטין ושחקנה של קבוצת ג'בל מוכאבר להפועל חיפה, כשרה

 מאת אבירם זינו

עלי חטיב, שגדל בהפועל חיפה חוזר לשחק בה לאחר שכיכב בנבחרת פלסטין ובקבוצת ג'בל מוכאבר. חטיב, הוא אזרח ישראל ויליד שפרעם. משביקש לעזוב נתקל בקשיים. הפלסטינים לא ששו לשחרר את כוכבם וטענו כי השחקן חתם אצלם. חטיב טען כי חתימתו זויפה והוא אינו מעוניין לשחק בליגה הפלסטינית. "אין לי חוזה. לא חתמתי על החוזה. כן, זה מזויף. זו לא חתימה שלי. שיחקתי ברשות על המילה. ככה אצלם שם. אומרים מילה. כל השחקנים משחקים ככה." הבהיר לשופטת.

גדל כאן. סמל הפועל חיפה (ויקיפדיה)

" זו לא ליגה מקצוענית, שיש חוזה. הם לא נתנו לי כסף, שאני הולך להתלונן וזה. זה לא מתאים לי. יש לי הקבוצה שבה גדלתי, הפועל חיפה. אני חזרתי לחיפה, אני רוצה לשחק בה. אינני רוצה לשחק ברשות", דברי חטיב בדיון.

הפלסטינים טענו כי הייתה חתימה ואף הציגו תמונות שבהם מצולם חטיב לכאורה חותם. אולם ההתאחדות בישראל והפועל חיפה טענו כי אם יש מקום לדון בדברים, הרי שעליהם להתברר במוסדות הבינלאומיים של פיפ"א. "המקום היחיד שניתן לברר בו את המחלוקת הזאת, עלֿֿפי תקנוני פיפ"א הוא רק בפיפ"א. בעצם מבחינת פיפ"א, מה שעשתה הקבוצה – שפנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב – זו עבירה על תקנון פיפ"א", אמר עו"ד משה אביבי שייצג את ההתאחדות. הוא הציע כי בית המשפט יקבע גוף אחר לדון בעניין.

חוזר הביתה. חטיב. (צילום: םאנט)

על פי תקנוני פיפ"א, כאשר שחקן רשום בהתאחדות של מדינה מסוימת ומבקש העברה לשחק בליגה של מדינה אחרת, יש רק פרוצדורה אחת: פונים לפיפ"א, על מנת שזו תבחן עם ההתאחדות המקומית אם קיימת בעיה לשחרר את השחקן. במידה ולא, מוציאים טופס העברה בינלאומי.

לבסוף, החליטו בקבוצה הפלסטינית לחזור בהם והודיעו כי אין בכונתם להתלונן בפיפ"א. השופטת, שושנה אלמוג שדנה בתיק סיכמה: "טוב עשו הצדדים שהגיעו להסכמה, ואני מקווה כי יוכלו לפתור את כל המחלוקות ביניהם בדרכי שלום". עכשיו צריך לשקול, להעביר את המשא ומתן עם הפלסטינים על סוגיות הליבה לדיון אצל השופטת אלמוג. אולי גם אותם תעודד להגיע להסכמה. בדרכי שלום כמובן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן