Skip to content

המורדים בסוריה פתחו חזית חדשה במעוז משטרו של אסד

לפחות שלושים הרוגים בתקיפות אוויריות של המשטר הסורי הלילה על הכפר סלמה שבמחוז לטקיה ועל העיר ראקה שבצפון המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סלמה ומחוז לטקיה
סלמה ומחוז לטקיה

בימים האחרונים כבשו המורדים בנשיא אסד כמה כפרים עלאווים בג'אבל אקרד, האזור ההררי צפונה ללטקיה. צבא סוריה השיב מלחמה ובקרבות הקשים שהתחוללו נהרגו עשרות לוחמים משני הצדדים.

העיר לטקיה היא נמל חשוב בים התיכון ובעיקר בירת המחוז העלאווי, עדתו של הנשיא אסד, ולמעשה המעוז השלטוני של משפחתו.  העלאווים מהווים כ-12 אחוזים מכלל אזרחי סוריה, המונים 21 מיליון איש.

סלמה הוא כפר סוני שבהרים הצופים ממזרח לעיר לטקיה ויש בו מרכז תקשורת חשוב. לאחרונה השתלטו עליו מאות מורדים, רובם קיצונים אסלאמיים, תקפו ממנו כפרים עלאווים בסביבה וטבחו מאות בני אדם. צבא אסד תקף הלילה את הכפר והתקיפה האווירית מתפרשת כניסיון של הנשיא למנוע את המשך התקדמות המורדים באזור שעשוי להיות בסופו של דבר מדינה עלאווית.

לדברי ראמי עבדל רחמן, המדווח מלונדון מטעם ארגון משמר זכויות האדם הסורי, עשרה מההרוגים בסלמה היו אזרחים, שישה לוחמים מורדים סורים וארבעה "מתנדבים". שבעה ילדים נמנו עם 13 ההרוגים בתקיפה על העיר ראקה.

קרבות קשים נמשכים גם באזורי סוריה האחרים: הלילה כבשו כוחות המשטר כפר במחוז חאלב והרגו בו 12 אנשים. לחימה קשה התחוללה ברובע ברזה שבדמשק, הצבא הפגיז הן את הרובע הזה הן את רובע ג'ובר. מכונית תופת התפוצצה ברובע שאגור ופצעה כמה אנשים.

לוחמי חזית אל-נוסרה האסלאמית השתלטו על משרדי מפלגת השלטון, הבעת', בעיר המזרחית דיר אזור, ונענו בהפגזה קשה של כוחות המשטר.

נכון לעכשיו ואחרי הרבה יותר ממאה אלף הרוגים במלחמת האזרחים, המשטר שולט בחלקים ניכרים של דרום ומרכז סוריה, ואילו המורדים שולטים באזורים בצפון המדינה, סמוך לגבול טורקיה. הפינה הצפונית מזרחית של סוריה נמצאת פחות או יותר בשליטה של הכורדים, השואפים להקים בה מדינה משלהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן