Skip to content

לקראת שבוע הפכפך נוסף: האם ימשכו המימושים?

המשקיעים המשיכו לתת משקל רב לספקולציות בעניין צמצום תוכנית הרכישות בחודש ספטמבר הקרוב. צמד הדולר שקל קבע שפל חדש באזור 3.522. המשך ההתדרדרות של הדולר תוביל לפגיע קשה בכלכלה המקומית ולזינוק בשיעור האבטלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע הפכפך וקשה עבר על המשקיעים ברחבי העולם. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את השבוע בטריטוריה השלילית. בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המשקיעים המשיכו לתת משקל רב לספקולציות בעניין צמצום תוכנית הרכישות בחודש ספטמבר הקרוב, דבר אשר עלול להפעיל לחץ על הכלכלה האמריקנית.

הכלכלה האוסטרלית דועכת

שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 5.7% אך המשק האוסטרלי איבד 10,200 משרות לעומת הצפי לתוספת של 6,200 משרות. הנתון המאכזב מצדיק את הפחת הריבית האחרונה ( 0.25% ל-2.5% ) שבוצעה בשבוע שעבר ומשאיר פתח להורדות ריבית נוספות. הדולר האוסטרלי הצליח להתאושש מעט אך התחזית שלנו עבור מטבע זה הינה דובית לחלוטין.

הדולר ממשיך לאבד גובה

הדולר האמריקני ממשיך לאבד גובה בימים האחרונים. צמד האירו דולר חצה את אזור ה- 1.33 בדרך ל-1.35. חוסר הוודאות בעניין צמצום הפסקת תוכנית הרכישות של הפד' ממשיך להעיב על השטר הירוק. מגמה זו תשתנה כאשר הפד' יכריז או ירמוז מפורשות על צמצום היקף הרכישות, דבר אשר על פי התחזיות עשוי לקראות במהלך הרבעון האחרון של השנה.

זירה מקומית

השוק המקומי עמד במקום ביחס לשווקים מעבר לים. מדד ת"א 25 הצליח להחזיק מעמד מעל רמת התמיכה הפסיכולוגית הניצבת ב-1200 הנקודות. היום נראה כי המדדים המקומיים יגיבו בשלילה לנעילה המאכזבת מוול סטריט.

זירת המט"ח המקומי

צמד הדולר שקל קבע שפל חדש באזור 3.522. הספקולנטים ממשיכים לנצל חוסר היציבות של בנק ישראל אחרי סוגיית הנגידים שזכתה לכותרות בכל רחבי העולם. היצואנים עשויים להפעיל לחץ כבד על הבנק בקרוב היות והמשך ההתחזקות של השקל פוגעת בהם בצורה משמעותית. המשך ההתדרדרות של הדולר תוביל לפגיע קשה בכלכלה המקומית ולזינוק בשיעור האבטלה. אנו מעריכים כי מגמת התחזקות השקל תימשך ואף תתעצם אם וכאשר הרמה הפסיכולוגית של 3.5 שקלים לדולר תישבר.

זירה בינלאומית

שבוע הפכפך נוסף מחכה לנו. יומן האירועים צפוי להיות עמוס באירועי מקרו. אור הזרקורים יופנה אל עבר אירופה לקראת פרסום נתוני התמ"ג של הרבעון השני של השנה. על פי התחזיות, הכלכלה הצרפתית צמחה בקצב של 0.1% ואילו הכלכלה הגרמנית ב-0.6%. הנתון המשוקלל של גוש האירו כולו צפוי להעיד על כך שהכלכלה האירופית יוצאת מהמיתון. נתונים טובים יעניקו רוח גבית נוספת לשטר האירופי אשר הפך למטבע החזק ביותר לאחרונה.

בארה"ב, כדאי לעקוב אחרי המכירות הקמעונאיות הצפויות לעלות ב-0.2%.

מעבר לנתוני המקרו הרבים, המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי ההתבטאויות של בכירי הפד' בעניין תוכנית הרכישות וינסו ללכוד רמזים בנוגע לאפשרות לצמצום הרכישות בעתיד הנראה לעין.

הסקירה נכתבה על ידי צוות מחקר ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן