Skip to content

נקבעו שמות 26 האסירים הפלסטיניים שישוחררו בסבב הראשון

ברשימת האסירים שאושרה 14 אסירים שיועברו לעזה, ו-12 מיהודה ושומרון. שמונה מהאסירים ברשימה אמורים היו להשתחרר בשלוש השנים הקרובות ושניים מהם בחצי השנה הקרובה. בני המשפחות השכולות דורשים שימוע, לפני ביצוע השחרור. אחר הצהריים צפוייה "מחאת הידיים האדומות" נגד שחרור המחבלים, מול משרד הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לנושא האסירים הפלסטיניים אישרה הלילה את רשימת 26 האסירים הראשונים, שישתחררו כבר בלילה שבין יום שלישי לרביעי, בסבב השחרורים הראשון מתוך ארבעה. רשימת האסירים התפרסמה הלילה באתר שירות בתי הסוהר, לאחר הודעה שנמסרה למשפחות השכולות שביקשו לקבל הודעה מראש.

הדיון בוועדה נערך בראשות שר הביטחון משה יעלון, ובהשתתפות שרת המשפטים ציפי לבני ושר המדע יעקב פרי. בדיון השתתפו גם ראש השב"כ, נציב שב"ס, נציגי משרד המשפטים, צה"ל וגורמים נוספים.

(צילום: נירה ידין)
התייעצויות אחרונות בסיום הדיון בקריה (צילום: נירה ידין)

ברשימת האסירים שאושרה 14 אסירים שיועברו לעזה, ו-12 מיהודה ושומרון.  שמונה מהאסירים ברשימה אמורים היו להשתחרר בשלוש השנים הקרובות ושניים מהם בחצי השנה הקרובה. שחרור האסירים יתבצע לפחות 48 שעות אחרי פרסום הרשימה. בדיון הודגש שאם אחד המשוחררים ישוב לפעילות עוינת נגד מדינת ישראל, הוא יוחזר להמשך ריצוי תקופת מאסרו. במהלך חלון הזמן הזה תינתן לבני המשפחות השכולות אפשרות לערער על השמות שיפורסמו. אם הערעורים יידחו – ישוחררו 26 האסירים.

בתגובה פנו ארגון אלמגור והמשפחות השכולות, בבקשה דחופה לשרי הצוות הממונה לשחרורים בבקשה לעריכת שימוע למשפחות השכולות, בטרם ההחלטה הסופית על שחרור הרוצחים. בקשת המשפחות ואלמגור, באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר, באה לנוכח דברי נציגי המדינה בעת הדיון בעתירת הבג"ץ ולפיהם תינתן למשפחות הזכות להביע את התנגדותן טרם ההחלטה הסופית על שחרור רוצחי יקיריהן .

בפניית המשפחות ואלמגור לשרים נכתב : "ומאחר וההחלטה על שחרורם בידכם, להבדיל מהנוהל הרגיל של חנינות, עקב הנסיבות המדיניות,  ובהתאם למתבקש על פי הרגישות האנושית הבסיסית ביותר, אנו פונים אליכם בבקשה כי תקיימו שימוע בן  שעה לפחות לכל אחת ממשפחות הנרצחים המעוניינת בכך. ראויים הקרבנות שאת כל חייהם ועתידם אבדו לעולמים כקרבנות לקבל שעה עמכם. אנו, בני משפחות הנרצחים שאינם יכולים לזעוק, דורשים כי לא תילקח מעמנו הזכות לשימוע. אנו מבקשים שתאשרו בדחיפות את היעתרותכם לבקשתנו שדעת אנוש איננה מסוגלת לסבול את דחייתה".

היום, שני , תקיים תנועת ישראל שלי בשיתוף "אם תרצו", ארגון "אלמגור" והמשפחות השכולות מחאה ציבורית מול הקריה בתל אביב נגד שחרור המחבלים. היא תיקרא "מחאת הידיים האדומות" ותתקיים אחר הצהריים מול משרד הביטחון בת"א. המשתתפים הודיעו כי יטביעו ידיים בצבע אדום ויחתמו את שמם על שלט במקום. במהלך המחאה תתקיים עצרת תמיכה במשפחות השכולות שיגיעו למקום.

(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

למחרת שחרור האסירים – ביום רביעי – אמור להפתח סיבוב השיחות הראשון בין משלחות ישראל והרשות הפלסטינית בירושלים. בשיחות ישתתף גם צוות אמריקני בראשות השליח האמריקני המיוחד, מרטין אינדיק.

שר השיכון אורי אריאל גינה הבוקר את ההחלטה לשחרר מחבלים מהכלא: "מקומם של מחבלים בכלא, אחרת המדינה עושה צחוק ממערכת המשפט שלה ששפטה את הרוצחים השפלים למאסר ממושך. המחבלים שהוחלט על שחרורם רצחו נשים וילדים ולא ברור לי כיצד שחרור רוצחים יוכל לקדם את השלום. שחרור מחבלים והשגת שלום זה דבר והיפוכו".

הכרזה של "מחאת הידיים האדומות"
הכרזה של "מחאת הידיים האדומות"

גם ההנהגה הצעירה של הבית היהודי גינתה את ההחלטה: "שחרור מחבלים לא מקדם את השלום אלא מרחיק אותו. רוצחי נשים וילדים צריכים לשבת בכלא ולא להסתובב חופשיים ברחובות כגיבורים. לא ייתכן שבמקום שיימקו בכלא הרוצחים האלה ייצאו החוצה ועוד יחזרו לרצוח. מי ייקח את האחריות על הרוצחים שיחזרו לעסוק בטרור וירצחו חס ושלום ישראלים נוספים?"

שר הרווחה, מאיר כהן, הגיב: "נכון, זוהי זכותנו לבנות בכל מקום בארץ הזאת, ודאי בירושלים. אך דווקא בבוקר זה, חשוב לי להדגיש שוב כי היה עדיף להקפיא כל בנייה ולהתעקש על כך שלא משחררים רוצחים. קידוש האדם חשוב יותר מקידוש האדמה. להבא, זאת צריכה להיות האלטרנטיבה של ישראל".

ח"כ שאול מופז: "מדינת ישראל נאלצת לשלם מחירים משמעותיים בגלל הקיפאון המדיני בארבע השנים האחרונות. הבטיחו לנו שלא יהיו תנאים מוקדמים למו"מ אך בפועל ישנם תנאים מוקדמים. שחרור האסירים הוא תנאי כזה, ואנחנו משלמים עליו מחיר כבד מאד. מדובר במרצחים עם דם על הידיים שאחרי מרביתם אני רדפתי כמפקד יהודה ושומרון וכאלוף פיקוד הדרום.

"אני סבור ששחרור האסירים זאת בחירה קשה מאד. עדיף היה לבחור באפשרות של הקפאת בנייה של ישובים שאינם חלק מגושי ההתיישבות ושבממילא יפונו בתקופת ההסדר. כשנגררים ולא מובילים – נאלצים לבחור בדרך הרעה ביותר לישראל".

ח"כ עומר בר-לב (העבודה): "בלב נחמץ, גם אני תומך היום בצעד שעליו החליטו השרים. תחושת החמיצות איננה מפחד אלא מהתחושה, שהיו לנו אלטרנטיבות אחרות שהיו קשות יותר פוליטית אך נכונות יותר למדינת ישראל, וראש הממשלה בחר באופציה הקלה יותר פוליטית, אך הפחות נכונה.

"בסיטואציה הנוכחית עומדות בפנינו שתי אפשרויות- להגיד כן למשא ומתן או להחמיץ הזדמנות היסטורית, אין ספק, כי הדבר הנכון ביותר עבור הבטחת עתידה של מדינת ישראל כמדינה בטוחה ומשגשגת הוא שחרור האסירים ואני מחזק את ידי השרים שביצעו את ההחלטה הקשה הזו היום".

השר עמיר פרץ ממפלגת "התנועה" אומר כי אין לאפשר ששחרור האסירים יתברר כחסר תועלת. במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב' אמר פרץ ליעקב אחימאיר כי מדובר בשאלה של חוכמה פוליטית וכי על כל הגורמים בקואליציה לפעול מתוך אחריות. פרץ קרא לנהוג באחריות כדי שגם המשפחות השכולות ירגישו, כלשונו, כי מדינת ישראל קיבלה תמורה בעבור המחיר הכבד ששילמה.

השר אורי אורבך מ"הבית היהודי" אמר במשדר כי אינו צופה גדולות ונצורות מן המשא ומתן משום שהפסלטינים מחפשים, לדבריו, כל דרך להמלט ממנו. הוא הוסיף כי ממשלה שבונה היא ממשלה שמפלגתו שותפה בה על אף התנגדותה לשחרור אסירים. "את הרע נקבל ואת הטוב לא נקבל"?, שאל השר.

שרת הבריאות, יעל גרמן (יש עתיד), אומרת כי שחרור מחבלים היא מחווה כואבת אבל ראויה למען הסיכוי לשלום. גרמן אומרת שכאם שכולה, שאיבדה את בנה בצבא (בתאונת אימונים – צ.ז.) היא יודעת מהו כאב. היא הוסיפה שיש להתייחס לשיחות עם הפלסטינים כאל תינוק, שעם טיפול לא נכון הוא עלול למות בכל רגע.

[related-posts]

4 Comments

  1. רחמים עדי
    12 באוגוסט 2013 @ 20:27

    אני איבדתי את הבת שלי לפני שלושים שנה והיא בת 11 וחצי בלבד, בפיגוע שהיה באוטובוס מספר 18 בשדרות הרצל, כשתפסו את המחבל נודע לי רק דרך הרדיו, כששפטו אותו נודע לי דרך הרדיו, ועכשיו ישחררו אותו ואני אשמע דרך הרדיו, מתי מנהלי המדינה הזאת יתעוררו ויבונו שערבי לא יודע מה זה שלום, דוד המלך אמר "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה", תתעוררו, אני לא רוצה לאחל לאותם המחליטים שירגישו את מה שאני מרגיש כבר שלושים שנה,אני רק רוצה לראות את הערבי הנבלה ושיגיד לי למה הוא עשה את זה? המשפחות שלהם שמחות, הבן שלהם חי, הבת שלי תחת האדמה, איפה השמאל כשמדובר ביהודים אנחנו אומרים שאסור לשחרר אותם למה הם הרגו ערבים, אבל את אלה שהרגו יהודים להם צריך לעשות מחוות, האמא של היהודי לא צריכה לשמוח? אני מתביש שיש אנשים כמוכם בעם ישראל||||

    • צדוק התקוה
      13 באוגוסט 2013 @ 18:53

      קודם כל משתתף בצערך שנית הכל כאן במדינה מכור מראש כאשר הבג"צ רוצה מתערב הוא כשלא נוח אז הוא לא מתערב חבל שעל דם שנרצחים עושים פולטיקה היתי מצפה מהאתר כאן שהיה מפרסם ראיון עם משפחות הנרצחים

  2. צדוק התקוה
    12 באוגוסט 2013 @ 18:36

    החלטה לשחרר רוצחים היא טעות כבר שחררנו מאות למען אבו מאזן האם נחתם שלום לא הכל בלוף הפלסטנאים לא רוצים את השלום כפי שישראל רואה אותו תיקוני גבולהתנגדות להקמת צבא כמובן ישראל לא תקלוט פליטים וירושלים אחת הבעיות הקשות בקיצור משחקים בנדמה שני הצדדים דבר נוסף אני לא מבין האם מחבל שהורג בגרזן יהודי בן 84 בפרדס נקרא לוחם חופש ?

    • אילן א
      12 באוגוסט 2013 @ 23:21

      מלא לשחרר לאחר חתימה על הסכם שלום (חלום ) אבל לשחרר רוצחים בדם קר רק כדי לדבר איזו מדינה בעולם היתה מסכימה לכך או הסכימה לכך פשוט לא להאמין איזו ממשלה יש לנו (הייתה אמורה להיות ימנית גם ביבי גם לברמן יעלון בנט כנראה שכחו מה הם אמורים ליצג זו פוליטקה זולה עצוב עצוב צצוב ).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן