Skip to content

מהיום בדיקות יזומות ל-1,000 אוטובוסים

הבדיקות יבוצעו במסגרת מבצע "מנהיג דרך" שיזם משרד התחבורה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואגף התנועה במשטרה. שר התחבורה כץ: "אני קורא לנהגים לגלות זהירות יתר וערנות בנהיגה, ולנהוג בהתאם לתקנות התעבורה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החלו היום במבצע ארצי נרחב לבדיקת תקינותם של אוטובוסים ורכבי היסעים, בעקבות מעורבותם הגוברת בתאונות דרכים. כך הודיע היום שר התחבורה ישראל כץ.

שר התחבורה ישראל כץ.
השר ישראל כץ. להקפיד על תקינות האוטובוסים ועל נהיגה בטוחה של הנהגים

במסגרת מבצע "מנהיג דרך" שיזם משרד התחבורה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואגף התנועה במשטרה, יזומנו לבדיקות יזומות יותר מ- 1,000 אוטובוסים מ-50 חברות אוטובוסים פרטיות, בכל הארץ. המבצע ימשך כשבועיים עד ל- 22 באוגוסט.

תוכנית הבדיקות

על פי התוכנית, ניידות בטיחות של אגף הרכב במשרד התחבורה יבצעו בדיקות תקינות לאוטובוסים, באזורי הכינוס של האוטובוסים, בהתאם לרשימות שנקבעו מראש. בוחנים של אגף הרכב יבדקו בין השאר את רישיונות הנהיגה של הנהגים, רישיונות הסעה ותקפות אישורי קציני הבטיחות שבחברות.

דיילים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יקימו סמוך לניידות הבטיחות עמדות הסברה ורענון ויחלקו לנהגי האוטובוסים חומרי הדרכה שיכללו, בין השאר, גלויות של מבצע "מנהיג דרך", כתב התחייבות לנהיגה בטוחה, שי צנוע ושתייה קרה. המבצע ילווה בפרסום ברדיו, במסגרת תשדירי החזרה ללימודים.

זהירות וערנות

השר כץ פנה למנהלי חברות האוטובוסים וקציני הבטיחות להקפיד על תקינות האוטובוסים ועל נהיגה בטוחה של הנהגים המסיעים מידי יום, מאות אלפי נוסעים באוטובוסים. "אני קורא לנהגים לגלות זהירות יתר וערנות בנהיגה, ולנהוג בהתאם לתקנות התעבורה, במטרה להבטיח את שלומם של הנוסעים".

לקראת פתיחת שנת הלימודים, בעוד כשבועיים פנה השר כץ לחברות ההיסעים להקפיד על כשירותם של הנהגים המסיעים תלמידים לבית הספר ולרענן את ההנחיות בנושא עליית ילדים לאוטובוס והירידה ממנו. מנהלי החברות נדרשו לוודא בין השאר כי לכל הנהגים המסיעים תלמידים יש היתר מיוחד להסעת תלמידים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן