Skip to content

לוקהיד מרטין תספק "ענן" במחיר של כמיליארד דולר

נבחרה לספק במחיר הזה שירותי אחסון ענן למשרד הפנים של ארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הפנים של ארה"ב (DOI – Department of the Interior) בחר בלוקהיד מרטין לבצע את המעבר של המשרד למחשוב ענן, באמצעות פתרונות אספקת שירותי טכנולוגיית מידע יעילים. חוזה המסגרת, המבוסס על זמן אספקה וכמות מידע בלתי קבועים (IDIQ – Indefinite Delivery, Indefinite Quantity), מוערך בסכום של עד מיליארד דולר, עם אפשרות הארכה עד שנת 2023.

במסגרת הסכם יסוד שירותי אחסון ענן, יועברו הנתונים והיישומים של משרד הפנים, המאוחסנים כעת ביותר מ-400 מרכזי נתונים, חדרים וארונות שרתים, לענן, על מנת להגביר את היעילות ולעמוד בתנאי יוזמת איחוד מרכזי המידע הפדראלית. לוקהיד מרטין הרכיבה צוות מיומן, הכולל מגוון של שותפים, על מנת לספק את דרישות משרד הפנים.

מחשוב ענן

מחשוב ענן מהווה שיטה טכנולוגית חדישה אשר מאפשרת סיפוק שירותי מחשוב מתקדמים עבור ארגונים באמצעות התחברות לרשת האינטרנט או "ענן", ללא כל צורך להפעיל שרתי מחשוב עצמאיים. הביטוי "ענן" הוא דימוי לרשת האינטרנט, המבוסס על הצורה הגרפית בה מתארים את הרשת בתרשימי זרימה (Computer network diagram).

התצורה הכללית של שירותי ענן מחשוב. בתרשים, רשת התקשורת מצוינת כענן, ומעליה מקבלי השירותים, ומתחתיה מספקי השירותים
התצורה הכללית של שירותי ענן מחשוב. בתרשים, רשת התקשורת מצוינת כענן, ומעליה מקבלי השירותים, ומתחתיה מספקי השירותים. תרשים ויקיפדיה

שירותי מחשוב הענן מהווים פתרונות אופטימאליים לתקינות ויעילות של מערך המחשוב הארגוני כמו גם יתרון כלכלי ניכר, המתאפיין בחסכון עצום בעלויות אשר נדרשים מארגון, בשיטה העצמית, ברכישת ציוד יקר ערך, רישיונות לכמות רבה של תוכנות ומערכות הפעלה וצוות טכני.

פתרונות ענן והשפעתם

שירותי מחשוב ענן מכילים את כל השירותים המקצועיים אשר נדרשים עבור הארגון להתייעלות והתנהלות נכונה, יציבה ומקצועית. שירותים אלו מסופקים באמצעות שירות מיקור חוץ באמצעות חברה חיצונית אשר מפעילה מערכות מחשוב באמצעות יחידות קצה רחוקות. ובמקרה של משרד הפנים האמריקני, נבחרה לוקהיד מרטין לשמש בתפקיד זה.

יתרונותיהם של פתרונות ענן מחשוב הן בכך שניתן לספק לארגון את כל השירותים והצרכים הנחוצים לתפקוד אופטימאלי של מערך המחשוב במחיר נמוך באופן מיידי ללא צורך ברכישת ציוד חיצוני או הבנה כיצד פועלות התשתיות וצורך בביצוע פעולות באופן עצמאי.

שירותי ענן נהיו פופולריים ביותר בשנים האחרונות עקב היעילות הרבה אשר הם מספקים עבור חברות וארגונים וניהול מערכות המחשוב שלהם, קיימים עשרות שירותי ענן שונים בתחום מחשוב הענן וככל שמדובר בארגון גדול יותר הצריכה של שירותי ענן תהיה רבה יותר.

לוקהיד מרטין, שנבחרה על ידי ה-Washington Technology כספקית שירותי טכנולוגיית המידע המובילה עבור הממשל הפדראלי ב-19 השנים שחלפו, היא בעלת ניסיון מוכח בתכנון ויישום פתרונות ושירותי טכנולוגיית מידע יעילים מבחינת צריכת אנרגיה, כמו גם בניהול האיחוד והמיקום מחדש של מרכזי נתונים ותוכניות טכנולוגיית מידע גדולים.

תקנים לתעשייה כולה

לוקהיד מרטין הייתה מעורבת במידה רבה ביצירת תקנים עבור התעשייה כולה. לוקהיד מרטין קיבלה את רמת ההרשאה הגבוהה ביותר של תוכנית ניהול הסיכון והאימות הפדראלית (FedRAMP) מהמועצת ההרשאה של FedRAMP, והפכה לספקית מאושרת של שירותי ענן קהילתיים מאובטחים עבור גופים פדראליים, מדינתיים ומקומיים. החברה היא מראשוני הקבלנים הגדולים שזכו ברמה זו של אישור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן