Skip to content

נתניהו: הנחיות האיחוד האירופי מערערות את הניסיון להגיע לשלום

כך אמר ראש הממשלה, בפגישה עם שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, במעונו בירושלים. לדבריו, ההנחיות הללו "מקשיחות את עמדת הפלסטינים, אשר מבקשים תוצאה בלתי ריאליסטית, שכולם יודעים שלא תושג". ובינתיים, אושרה בחשאי בנייה של עוד 900 יחידות דיור מדרום לבית ג'אללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההנחיות החדשות של האיחוד האירופי מערערות את הניסיונות להגיע לשלום. כך טען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה עם שר החוץ של גרמניה, גידו וסטרוולה. הפגישה נערכה במעונו הרשמי של ראש הממשלה, שעדיין "מרותק" לביתו, בשל הניתוח שעבר ביום ראשון לפנות בוקר.

"פתרון יושג רק במו"מ בין הצדדים ולא בהכתבה של גורם חיצוני". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"פתרון יושג רק במו"מ בין הצדדים ולא בהכתבה של גורם חיצוני". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בפתח הפגישה אמר רה"מ נתניהו: "ברוך הבא לירושלים, אתה ידיד של ישראל, הקנצלרית מרקל היא ידידה של ישראל וגרמניה היא ידידה של ישראל. שנינו רוצים את אותו הדבר, להשיג שלום. אנו מחויבים לשלום ופועלים להשגתו.

"למרבה הצער", אמר ראש הממשלה, "אני חייב לומר שההנחיות החדשות של האיחוד האירופי מערערות את הניסיונות הללו. הן מקשיחות את עמדת הפלסטינים, אשר מבקשים תוצאה בלתי ריאליסטית, שכולם יודעים שלא תושג. הן עומדות בדרך להשגת פתרון, אשר יושג אך ורק במו"מ בין הצדדים ולא בהכתבה של גורם חיצוני. אני חושב שזה ידוע לך היטב ואני מצפה לדון איתך בדרכים בהן ניתן לקדם את השלום במו"מ בין הצדדים".

שר החוץ וסטרוולה השיב לו: "ברצוני לאחל לך בהצלחה בשיחות הישירות שעומדות להיפתח. אנו מעודדים את כולם להמשיך בנתיב זה ונתמוך בכך".

ובינתיים: רק יממה לאחר שהודיע משרד הבינוי והשיכון על אישורן של 1,200 יחידות דיור בירושלים וביהודה ושומרון – אושרה בחשאי בניית 900 יחידות דיור נוספות בשטח שמדרום לבית ג'אלה. כך גילה היום ערוץ 10. היחידות שאושרו אמורות לקום בשטח שמעבר לקו הירוק בירושלים.

 אישור היחידות מגיע יומיים לפני שצוותי המשא ומתן הישראלי והפלסטיני צפויים להיפגש בירושלים. התכנית אושרה בוועדה המחוזית. גורמים מדיניים אומרים בתגובה כי "בישראל הייתה בנייה כל השנים וכך יהיה. ישראל לא התחייבה שלא לבנות". לדבריהם, הבנייה אושרה במקום שבו גם הפלסטינים מסכימים שיישאר בידי ישראל, אם ייחתם הסכם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן