Skip to content

כיפת ברזל יירטה טיל גראד ששוגר לאילת

שניים או שלושה טילים נורו אל העיר מסיני והושמעה אזעקת צבע אדום. טיל אחד יורט על ידי כיפת ברזל וטיל אחר התפוצץ בשטח פתוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה (שלישי) סמוך לשעה 1:00 נורו שניים או שלושה טילי גראד לאזור העיר אילת. טיל אחד יורט על ידי כיפת ברזל, וטיל אחר התפוצץ בשטח פתוח מחוץ לעיר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לנפילות הושמעה אזעקת צבע אדום בעיר. גם  באזור טאבה הוכרזה כוננות. כוחות צה"ל החלו בסריקות.

כשעתיים לאחר ירי הטילים, לקח עליו אחריות הארגון הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס" שמקורב לאל-קאעידה העולמי, הפועל בחצי האי סיני. כך לפי מקורות פלסטינים. עם זאת, יצוין, דיווחים אלה לא אומתו וטרם פורסמה הודעה רשמית מטעם הארגון. מדובר בארגון שארבעה מלוחמיו נהרגו ביום שישי בערב באזור רפיח המצרית בתקיפה שיוחסה לצה"ל בכלי התקשורת הזרים ובקרב האחים המוסלמים במצרים, דבר שהוכחש נמרצות על ידי הצבא המצרי.

בתגובה להתראות על כוונות של מחבלי ג'יהאד אסלאמי לפגע בעיר הדרומית, הציב צה"ל בחודש שעבר סוללת כיפת ברזל באילת. בעבר דיווח צה"ל כי הפריסה של מערך טילי ההגנה בוצעה על רקע המבצע הנרחב שערך צבא מצרים נגד חוליות טרור שפועלת בסיני. יצוין כי הצבת הסוללה התבצעה בשיאה של עונת התיירות, מחשש לירי רקטי לכיוון העיר. 

זירת הנפילה של רקטה באילת באפריל השנה (צילום ארכיון: ליאור גרונדמן)
זירת הנפילה של רקטה באילת באפריל השנה (צילום ארכיון: ליאור גרונדמן)

עוד דווח ל"מגפון" כי צה"ל חיבר את צופרי העיר למערכות הגילוי וההתראה הפרושות לאורך הגבול עם מצרים, כך שאם ישוגרו רקטות לכיוון אילת, יישמעו אזעקות בעיר. הלילה החלטה זו התגלתה כמוצלחת. ביום חמישי שחלף הורה צה"ל לסגור את נמל התעופה באילת לנחיתות מחשש לירי טילים לעבר העיר עקב התראה חמה, שעל פי דיווחי התקשורת המצרית הגיעה מהצבא המצרי. שעתיים לאחר מכן החליט הרמטכ"ל בני גנץ לחזור לשגרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן