Skip to content

ח'אמנאי: "פשעה היחידי של סוריה הוא תמיכתה בהתנגדות"

בפגישה מעוררת עניין עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, התייצב אתמול המנהיג העליון של איראן לימינו של אסד ודחה כל צורה של מעורבות מערבית בנעשה בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפגישה מעוררת עניין עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, התייצב אתמול המנהיג העליון של איראן לימינו של אסד ודחה כל צורה של מעורבות מערבית בנעשה בסוריה

מאת נמרוד זגגי

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי ח'אמנאי ()
תומך ברפורמות שיהיו לטובת העם בסוריה. המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי ח'אמנאי (צילום: סאג'ד)

בפגישה שנערכה אתמול (ג') בצהריים בין מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, רמדאן עבדאללה שלח, לבין המנהיג העליון של איראן, האיאתוללה עלי ח'אמנאי, התייחס האחרון להתפתחויות האחרונות בסוריה.

בדבריו התייחס מנהיגה העליון של איראן למדינות השונות אשר יצאו חוצץ נגד המשטר הסורי ואמר: "התכנית האמריקנית בכל הנוגע לסוריה ברורה ולמרבה הצער חלק מהמדינות מחוץ לאזור ובתוכו גם שותפות לתכנית זו". באשר למטרת התכנית האמריקנית הרחיב מנהיגה העליון של איראן ואמר: "המטרה העיקרית של התכנית האמריקנית בסוריה היא להכות את קו ההתנגדות. זאת משום שסוריה תומכת בהתנגדות הפלסטינית ובהתנגדות האסלאמית הלבנונית"…"אם ממשלת סוריה תבטיח לאמריקנים כי היא מפסיקה את תמיכתה בהתנגדות האסלאמית הפלסטינית והלבנונית, כל צרותיה ייפסקו. פשעה היחידי של סוריה הוא תמיכתה בהתנגדות."

בהמשך אף טען חא'מנאי שהמדיניות האמריקנית, כמו גם המדיניות של חלק ממדינות המערב שיצאו נגד אסד, מונעת מנקמה נות שמקורה בכישלונן של המדינות הללו למנוע את נפילת המשטרים במצרים ובתוניסיה. באשר לעמדתה של איראן בנושא הסורי, הצהיר ח'אמנאי ש"עמדת הרפובליקה האסלאמית של איראן היא תמיכה בכל סוג של רפורמות שיהיו לטובת העם בסוריה והתנגדות להתערבות ארה"ב ובעלות בריתה בענייניה הפנימיים של סוריה".

רמדאן עבדאללה שלח, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי אמר בפגישה כי "התחייה האסלאמית באזור היא הזדמנות פז עבור האומות האסלאמיות, ובמיוחד בעבור העם הפלסטיני, ועל כולם להיות עירניים לחרחורי המלחמה של האויבים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן