Skip to content

דמפסי: "מחוייב לאינטרסים הביטחוניים המשותפים"

הגנרל מרטין דמפסי נפגש עם ראש הממשלה, שדר הביטחון והרמטכ"ל. בפגישה עם הרמטכ"ל דנו השניים בשיתוף הפעולה בין הצבאות ובאתגרים הביטחוניים המשותפים. קודם לכן התקבל הגנרל דמפסי במשמר כבוד שנערך בקרייה בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש המטות המשולבים של צבא ארה“ב, הגנרל מרטין דמפסי, נועד אתמול (רביעי) עם הרמטכ“ל בני גנץ, במהלך ביקורו הרשמי בישראל שהחל אתמול. השניים נועדו בלשכת הרמטכ“ל בקרייה בתל אביב ודנו בשיתוף הפעולה בין הצבאות ובאתגרים הביטחוניים המשותפים. זהו ביקורו השלישי של דמפסי בישראל.

הרמטכ“ל גנץ אמר:  ”זהו ביקור חשוב ביותר. המזרח התיכון עובר שינויים משמעותיים, בעלי השלכות אסטרטגיות שאנחנו חייבים להיות ערים אליהם. ישנו שיתוף פעולה הדוק וחשוב עם ארה“ב, המבוסס על אותם ערכים וחולק את אותם אינטרסים. שיתוף הפעולה ימשיך להיות הדוק וחיובי כפי שהיה בעבר“. רא“ל גנץ הודה לגנרל דמפסי על בואו לישראל ואמר: ”מנהיגותך וחברותך יסייעו לנו להתמודד מול כל אתגר“. 

הגנרל דמפסי מתקבל במסדר כבוד בקריה (צילום: דובר צה"ל)
הגנרל דמפסי מתקבל במשמר כבוד בקריה (צילום: דובר צה"ל)

הגנרל דמפסי אמר כי הוא מודע למערכת היחסים החמה עם ישראל לאור העובדה שהוא ”מתמצא בתל אביב ללא מפה“. הוא הוסיף: ”טוב לחזור וטוב להמשיך ולבנות את מערכת היחסים החזקה בינינו, שהיא הבסיס לכל הישג“. 

לדבריו, הוא הגיע לישראל על מנת ”לשמוע את ההתרשמות שלכם וההתרשמות של המנהיגים שלכם על ההתרחשויות באזור, כדי שנשווה את עמדותינו ונראה כיצד אנו מתמודדים איתם – זה החלק החשוב ביותר בביקורי, לראות את האתגרים לצד ההזדמנויות“. 

הגנרל דמפסי התקבל במחנה "רבין" ("הקריה") בתל אביב על ידי משמר כבוד של חיילי צה"ל. בהמשך נפגש  הגנרל דמפסי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

הגנרל דמפסי נפגש אתמול גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במעונו הרשמי בירושלים.

"גנרל דמפסי זה תענוג לקבל אותך כאן, במעון ראש הממשלה בירושלים", אמר ראש הממשלה. "לפני כמה חודשים היה לי התענוג לארח את המפקד העליון שלך, הנשיא אובמה. הערכתי מאוד את מה שהיה לו להגיד לגבי עוצמת הברית האסטרטגית, שיתוף הפעולה הביטחוני, והצהרתו שלישראל יש הזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום.

הכל מתגמד מול האיום האיראני. נתניהו והגנרל דמפסי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הכל מתגמד מול האיום האיראני. נתניהו והגנרל דמפסי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"יש כל כך הרבה איומים באזור, שאנחנו צריכים לדבר עליהם, אך האיומים האלה מתגמדים לעומת האיום שאיראן תשיג נשק גרעיני", אמר נתניהו. "אנחנו נעבוד ביחד כדי לוודא שזה לא יתממש. בנוסף לזה, יש לנו עוד אתגרים ביטחוניים, ואת האתגר של השגת שלום באזורנו. אני מצפה לדבר על כך איתך ואני יודע שאתה שותף ליעדנו המשותפים ואתה חותר להשגתם".

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית גנרל מרטין דמפסי השיב: "תודה רבה ראש הממשלה שהזמנת אותי לביתך ובמיוחד כל כך מהר אחרי הניתוח שלך. כולנו מאחלים לך החלמה מהירה. ביליתי יום מועיל עם הרמטכ"ל בני גנץ, דיברנו על כל הנושאים האלה והתחייבנו, הדגשנו וחזקנו שוב את השותפות שלנו. יש לך את המחויבות שלנו לכך".

הבוקר נפגש שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, עם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי. בפגישה, בה נכח גם הרמטכ"ל בני גנץ, נדונו הסוגיות של הפרק במזרח התיכון.

פגישת שר הביטחון יעלון וראש המטות המשולבים, הגנרל דמפסי (צילום: אלון בסון)
פגישת שר הביטחון יעלון וראש המטות המשולבים, הגנרל דמפסי (צילום: אלון בסון)

השר יעלון אמר בפתח הפגישה: "אנו חולקים אינטרסים משותפים וערכים משותפים, ויש לנו לא מעט נושאים לשיחה בנוגע לשאלה מה יש לעשות במצב הנוכחי במזרח התיכון. אני מצפה לחזק את הקשר בין ארצות הברית לישראל, קשר שאני מעריך מאוד. הדבר העיקרי היחידי במזרח התיכון הוא השינוי, והביקור שלך כאן הוא הזדמנות לדון במתרחש. חוסר היציבות במזרח התיכון נובע בין היתר בגלל המשטר האיראני, שמעורב בכל סכסוך שמתקיים באזור. עלינו גם להיות מוכנים לעימות ארוך ולחוסר יציבות בתוך סוריה. אסור לתת לציר הרשע טהרן-דמשק-בירות לנצח בעימות הזה".

הגנרל דמפסי חזר ואמר כי הבהיר לכל שותפיו הישראלים "את המחויבות שלנו לאינטרסים הביטחוניים המשותפים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן