Skip to content

התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים תשווק ברשתות החברתיות

אוניברסיטת תל-אביב תוביל את מסע השיווק של התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים מטעם משרדי הבריאות, החינוך והתרבות והספורט. מודל העבודה מבוסס על ניסיון מוצלח של אוניברסיטת סטנפורד לחבר כוחות בין גורמי ממשל, אקדמיה, קהילה, מגזר שלישי ואנשי מקצוע, במטרה לקדם שינוי באורח החיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוניברסיטת תל אביב  תוביל את השיווק החברתי של התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים מטעם משרדי הבריאות, החינוך, התרבות והספורט.

צוות מהחוג לתקשורת באוניברסיטת תל-אביב, בראשות פרופ' נורית גוטמן, נבחר לנהל את תהליך המחקר והשיווק החברתי-שיתופי של התכנית הלאומית. לדברי פרופ' גוטמן, מודל העבודה מבוסס על ניסיון מוצלח של אוניברסיטת סטנפורד לחבר כוחות בין גורמי ממשל, אקדמיה, הקהילה, ארגוני המגזר השלישי ואנשי מקצוע, במטרה לקדם שינוי בהרגלי אורח חיים של הציבור בתחומי הבריאות. החידוש במודל הנוכחי הוא בהיותו משלב מעורבות של הציבור גם באמצעות רשתות חברתיות.

מנהלי התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים מטעם שלושת משרדי הממשלה הם: פרופ' דני מורן, ראש התכנית הלאומית, רותי ויינשטיין – מנהלת המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות, עירית ליבנה, המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך ושלומית ניר-טור, מנהלת המחלקה לספורט עממי וספורט נשים במשרד התרבות והספורט.

מתארת פרופ' נורית גוטמן: "המשימה שלפנינו היא ליצור סביבה תקשורתית, שתאפשר הפצה מתמשכת של מידע רלוונטי ויישומי לאנשים, המבוסס על מחקר בו האנשים עצמם מספרים מה חשוב להם. כל זאת כדי שהציבור יוכל לאמץ פעילות גופנית והרגלי אכילה בריאים יותר בבית, במקום העבודה ובקהילה. תחום השיווק החברתי-שיתופי עובר בעשור האחרון שינויים דרמטיים על רקע התפתחות הרשתות החברתיות ואלה יבואו לידי ביטוי ביישום התקשורתי של התכנית. ייחודה הוא בכך שהיא תתמקד בהמלצות שיגיעו מהציבור עצמו, תוך שהיא מתחשבת בקשיים ובאתגרים בהם יתקלו אנשים מרחבי הארץ במאמץ למעבר לאורח חיים בריא יותר".

לדבריה: "האוניברסיטה תלווה את הפרויקט דרך שלושה ערוצי פעילות: מחקר מלווה לתכנית הלאומית (בהובלת ד"ר אימי לב, וגיתית בר-און מהחוג לתקשורת והחוקרים ד"ר אלעד שגב וד"ר תמר אשורי מהחוג לתקשורת בתחומים של תקשורת דיגיטלית), שיווק חברתי-שיתופי (בהובלת נתן סטולרו מהחוג לתקשורת) ואסטרטגיה ומיתוג (בהובלת איש השיווק והפרסום: רמי הסמן)". כמו כן שותפה למחקר ופיתוח בתחום השיווק החברתי השיתופי ד"ר ענת גסר-אדלסבורג, מהמחלקה לקידום בריאות באוניברסיטת חיפה. רמי הסמן, מרצה לשיווק חברתי ומדיני במרכז הבינתחומי בהרצליה ויועץ אסטרטגי, ירכז את האסטרטגיה והמיתוג של התכנית. 

הצוות תחתיו כולל את: אופיר רייכמן, מנהל התקשורת השיווקית (לשעבר עורך וכתב בחדשות ערוץ 2 וכיום מרצה לתקשורת), שושה כהן, מנהלת הקריאטיב – בעלת משרד רעיונאות, אמנון אילוז  מנהל עיצוב וארט, העוסק במיתוג ופרסום של רשויות, גופים עסקיים ומוסדות חברה ותרבות, פנינה שלו, מנהלת יחסי הציבור (המשמשת, בין היתר, גם כיועצת התקשורת של שרת הבריאות, יעל גרמן) וגל יעבץ,  אחראי דיגיטל (לשעבר דובר עמותת על"ה לחולי המופיליה ויועץ לארגונים חברתיים בתחום הדיגיטל).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן