Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 16.8.2013

לא פשוט בכלל כל העניין הזה של לברור עבורכם ארבעה-חמישה ספרים בכל שבוע. זה קל יותר בשבוע שבו אליס מונרו מוציאה אחד אבל בשבוע כמו זה, זו ממש מלאכת מחשבת. לברור מבין רבים את אלו ששווים כל אחד מאה מילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם, מאכל מלכים / יצחק לאור עשרים שנה לאחר שראה אור לראשונה בהוצאת הקיבוץ המאוחד זוכה הרומן הגדול של לאור למהדורה חגיגית, הפעם בידיעות ספרים. הורגלנו כבר ביציאת מהדורות חגיגיות, בעיקר של קלסיקות רוסיות ואחרות אולם מעט מאוד ספרים ישראלים זוכים לכבוד הזה.הספר זכה בזמנו לביקורות נלהבות ולא אחת אכן השוו אותו לרומנים גדולים ברוח טולסטוי. אלה היו ימי טרום אוסלו העליזים שבהם לאור, מבכירי השמאל הרדיקאלי בישראל עדיין יכול היה לזכות באהבת הקהל ולא להיחשב לחצי בוגד.

באביב 1967 מתגלגל לידי קבוצת חיילי יחידת אספקה לא יוצלחים, כמעט עלובים, מסמך  סודי אשר ממנו הם למדים כי עומדת לפרוץ מלחמה. חבורת החיילים מחליטה למנוע את המלחמה וגם מצליחה לעשות כן. מדובר ברומן מורכב ולא פשוט לקריאה, אך מי שצלח אותו מספר שמדובר בחוויה ספרותית יוצאת דופן.

 עם, מאכל מלכים מאת יצחק לאור, הוצאת ידיעות ספרים, 703 עמ'

 פרדס-חנה מוארת / הרצל כהן לא פשוט בכלל כל העניין הזה של לברור עבורכם ארבעה-חמישה ספרים בכל שבוע. זה קל יותר בשבוע שבו אליס מונרו מוציאה אחד אבל בשבוע כמו זה, זו ממש מלאכת מחשבת. לברור מבין רבים את האחד ששווה מאה מילים, כמו זה שלפניכם. זהו רומן שלישי לסופר שזכה לביקורות נהדרות על שני ספריו הקודמים, ובכל זאת מעטים מדי מכירים אותו.

סיפורה של המושבה הכביכול פסטורלית, זו שיש בה תנועה בלתי פוסקת של חיפוש ותהיה אחר הדבר הנכון, האחד. זהו סיפורם של אסף ומיקה בני השלושים הנחושים, על סף ייאוש, למצוא משמעות עבור חייהם. מיקה תפנה לאן שפונים רבים בפרדס חנה, אל מחוזות המיסטיקה והלא נודע ואילו אסף נסחף את תוך מציאות מדומה, וירטואלית, העונה לשם "ריאליטי סטייט". לא להתבלבל, זה אינו עוד רומן ניו אייג'י קשקשני. להרצל כהן שפה פיוטית ייחודית, ובעיקר, לא מעט הומור וזוג עיניים  חדות ובוחנות.

 פרדס חנה מוארת מאת הרצל כהן, הוצאת נהר ספרים, 266 עמ'

ויראלי / ג'ונה ברגר  כותרת המשנה של הספר אמנם מציגה אותו כסוג של מדריך (כך תגרמו למוצרים ולרעיונות שלכם להצליח) אך בעייני לפחות הוא עשוי לעניין כל אחד מאיתנו. לא פעם תהיתי למה סיפור, תמונה או סרטון מסוים שמועלים לרשת זוכים לחשיפה עצומה לעומת אחרים, טובים לא פחות שנקברים תוך שעות.

על השאלה הזאת בדיוק מנסה לענות הספר. מה הופך מוצרים להפוך לסיפור ומה גורם לסיפורים להתגלגל מפה לאוזן. רמז: לא תמיד מדובר בכך שהם מוצלחים או איכותיים במיוחד.

ג'ונה ברגר הוא פרופסור לשיווק ושם דבר בתחומו בארצות הברית. הספר בנוי מסיפורים ודוגמאות מהסוג שבעיקר גורם לקורא לתהות איך הוא עצמו לא חשב על זה קודם, ובמקרים אחדים אפילו להפליג בכנפי דמיונו אל מחוזות הצלחה עתידיים משלו..

 ויראלי מאת ג'ונה ברגר, הוצאת ידיעות ספרים, תרגום: אלה בשן, 221 עמ'

בר תרבות / מפגשים עם יוצרים  מפעל הפיס בשיתוף המגזין time out בארוע ראשון מסוגו שייתכן שעוד יהפוך למסורת. שלושים ברים שונים בתל-אביב יארחו בערב אחד שלושים יוצרים שיישתפו את הקהל בחוויית היצירה שלהם ויאפשרו לו גם לשאול שאלות ולקיים רב שיח עם היוצר.         הארוע יכלול יוצרים מכל קשת האמנויות, מתאטרון ועד מחול, מקולנוע ודרך צילום ומוזיקה.

מאחר ובספרות אנו עוסקים, נספר לכם על כמה מפגשים מסקרנים במיוחד: ניר ברעם שידבר בלבונטין על ספרו החדש (עליו כתבתי כאן בשבוע שעבר), אסף גברון יתארח בגילדה, חגי ליניק בהרלינגר, רותו מודן בטיילור מיד, ולקינוח, אתגר קרת בג'ימי הו. הארועים יתקיימו ביום ה' 29.8 ב 20:00. כולם, כמובן, ללא תשלום. לפרטים נוספים:

 https://www.facebook.com/events/180792508768284/

[related-posts title="'הַצָּעָה לְסֵפֶר'"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן