Skip to content

תומכי מורסי מתכוונים לחזור לרחובות

למחרת הטבח יותר ממאתיים תומכי נשיא מצרים המודח מתכננים לקרוא תיגר על מצב החירום. על פי הנתונים הרשמיים 421 איש נהרגו מידי כוחות הביטחון ו-2,926 נפצעו. הפגנות מחאה קטנות בתמיכה בנשיא המודח התקיימו בתל אביב ובעזה, בטורקיה, טוניסיה וירדן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלחמת גרסאות על מספרי הפצועים וההרוגים (צילום: אל ג'זירה)
מלחמת גרסאות על מספרי הפצועים וההרוגים (צילום: אל ג'זירה)

על פי מקורות ממשלתיים בקהיר, מניין ההרוגים הרשמי הגיע ל-421, כאשר כוחות הביטחון שמו קץ באלימות לשביתות השבת של תומכי מורסי.  משרד הבריאות המצרי הודיע עוד כי 2,926 נפצעו, מתוכם 2,363 מירי נשק חם. לפחות שלושה מההרוגים היו עיתונאים.

האלימות במצרים עוררה מחאות ברחבי העולם. הפגנות מחאה קטנות בתמיכה בנשיא המודח התקיימו בתל אביב ובעזה, בטורקיה, טוניסיה וירדן.

הממשלה הזמנית, הנתמכת על ידי הצבא, הכריזה על מצב חירום לאומי למשך חודש, ועל עוצר לילה בקהיר ובעשרה מחוזות נוספים. למרות זאת הודיעו אנשי תנועת האחים המוסלמים כי הם יחזרו לרחובות.

תמונות וסרטוני זוועה של מרחץ הדמים בקהיר הציפו את הרשתות החברתיות בעולם. ומנהיגים ברחבי העולם קראו לגלות איפוק וגינו את הפגנת הכוח של כוחות הביטחון המצרים. לפחות ארבע כנסיות הותקפו אתמול במצרים. הנוצרים מאשימים את תומכי מורסי בניהול "מלחמת נקם נגד הקופטים במצרים".

הפגנה מול שגרירות מצרים בתל אביב (צילום: עמרי אמסלם)
הפגנה מול שגרירות מצרים בתל אביב (צילום: עמרי אמסלם)
המפגינים מהתנועה האסלמית צועדים ברחוב בזל בת"א (צילום: עמרי אמסלם)
המפגינים מהתנועה האסלמית צועדים ברחוב בזל בת"א (צילום: עמרי אמסלם)

משרד הבריאות המצרי הודיע על 235 אזרחים הרוגים בקהיר ובהתנגשויות שהתחוללו בערים אחרות במצרים. משרד הפנים הודיע כי 43 מאנשי כוחות הביטחון קיפחו גם את חייהם.

אל בבללאווי מסביר מדוע נדרשה אלימות
ראש הממשלה הזמני אל בבללאווי מסביר מדוע נדרשה אלימות

האחים המוסלמים טוענים לעומת זאת ש-2,200 בני אדם נהרגו ויותר מ-10,000 נפצעו. עם ההרוגים בקהיר נמנתה אסמה אל-בלטגי, בתו של מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד אל-בלטגי, המבוקש על ידי המשטרה.

הצלם הוותיק של רשת סקיי הבריטית, מיק דין, נורה ונהרג כאשר צילם את ההתנגשויות. נהרגה גם חביבה אחמד עבד אל-עזיז, כתבת העיתון אקספרס מדובאי, שהייתה בחופשה במצרים. העיתונאי המצרי אחמד עבדל גאווד נהרג גם הוא במהומות.

סגן נשיא מצרים וחתן פרס נובל לשלום, מוחמד אל-ברדעי, התפטר ואמר שמצפונו מוטרד מאובדן החיים. "בפרט שאני מאמין שאפשר היה למנוע את הדבר. קשה מדי להמשיך לשאת באחריות להחלטות שאיני מסכים אתן ושאני חרד מתוצאותיהן", אמר ברדעי.

ראש הממשלה הזמני המצרי, חאזם אל בבלאווי, הסביר את המניעים של המשטר בכך שלא מדובר עוד בהפגנות חוקיות אלא בערעור על סמכות השלטון ובהפרעה חמורה לסדר הציבורי ואיום על חייהם של האזרחים במצרים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן