Skip to content

מבצע הצלה של צעיר יהודי מרומניה שנכווה בכל גופו

הסוכנות היהודית התגייסה להצלת מנהיג צעיר מרומניה, שנפצע קשה ביום חמישי האחרון כתוצאה מהתחשמלות והוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו. הצעיר הגיע ארצה באמבולנס אווירי כשהוא מלווה על ידי הוריו והובהל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במבצע הצלה של הסוכנות היהודית הגיע היום לטיפול רפואי בישראל פעיל יהודי בן 19 מרומניה שנפצע קשה ביום חמישי האחרון כתוצאה מהתחשמלות והוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו. הצעיר הגיע ארצה באמבולנס אווירי כשהוא מלווה על ידי הוריו והובהל באמבולנס להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 

(צילום משפחתי)
(צילום משפחתי)

מנהל היחידה וקליטה בסוכנות היהודית, יהודה שרף, אמר שמדובר במקרה עצוב וקשה של צעיר שפעיל בקהילה היהודית אשר היה אמור לבקר בישראל ולהתחיל לאחר מכן לימודי רפואה ברומניה. הסוכנות היהודית נרתמה לסייע לצעיר ולנסות להקל על הוריו שהגיעו יחד עמו לארץ ויוכלו לגור בינתיים באחד ממרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית שממוקם בסמוך לבית החולים. 

ביום חמישי האחרון קיבלה הסוכנות היהודית פנייה מהקהילה היהודית בבוקרשט על מנהיג צעיר בקהילה שהתחשמל ונכווה קשות בגופו (80%). הצעיר היה בדרכו עם התיאטרון היהודי של בוקרשט לאחד מערי השדה ברומניה והתחשמל כאשר עלה על רכבת חשמלית שהייתה באזור. הוא אושפז בטיפול נמרץ בבית החולים בבוקרשט כשהוא ללא הכרה. 

מייד לאחר המקרה הקשה פנו אנשי הקהילה היהודית בבוקרשט לנציג הסוכנות היהודית ברומניה, אלי יצחקי, וביקשו שהסוכנות היהודית תסייע להבאתו לטיפול רפואי בישראל על מנת להציל את חייו. המבצע של הסוכנות היהודית נוהל בסיוע גופים רבים שנרתמו לסייע להצלת הצעיר היהודי ובראשם ארגון הג'וינט-בוקרשט, משרד הבריאות בראשות המנכ"ל רוני גמזו ומשרד הקליטה בראשות שרת הקליטה, סופה לנדבר, שנרתמו באופן אישי לסייע בתהליך הבאתו של הצעיר לטיפול רפואי בישראל וקליטתו כעולה חדש על מנת שיוכל לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש.

בהסכמת ההורים רצ"ב תמונתו של דוד

3 Comments

  1. עדית ג'אנה
    20 באוגוסט 2013 @ 20:05

    כל הכבוד!

  2. Max
    18 באוגוסט 2013 @ 9:47

    חבל שלא הוזכר ולו במילה אחת החברה אשר תיאמה וביצעה את ההעברה של החולה לארץ. מוזר שמוזכרים ומשובחים אנשים אשר גם כך זו עבודתם אך חברה אשר עמלה מאחוריהם לא הוזכרה.
    לידיעתכם זוהי חברת IMER

  3. צדוק התקוה
    17 באוגוסט 2013 @ 19:58

    כל הכבוד על זה נאמר כל ישראל ערבים זה לזה אשרי העם שדואג לבני עמו גם בגולה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן