Skip to content

קמפיין להצלת רשות השידור

בדרכה של רשות השידור לאבדון משחקים תפקיד מפתח המנכ"ל יוני בן מנחם, עוזרו הבכיר זליג רבינוביץ' היו"ר אמיר גילת וחברי המליאה והועד המנהל. הם על סכינים בינם לבין עצמם, אבל כולם ביחד מורידים את הרשות המקצועית ואת ערוץ 1 ביגון שאולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימים האחרונים נפתח מטה מאבק למען הצלת רשות השידור שפועל בעיקר בזירת הפייסבוק. אחרי הכל, אם זו הזירה המתאימה לשר האוצר יאיר ולאחיו נפתלי, וגם לראש הממשלה ביבי, אז למה לא רשות השידור? צעד זה נלווה להפגנה שקיימו עובדים מהרשות, עובדים מעטים מדי, יש לומר- שכן האחרים חששו פן יבולע להם.

 יגאל רביד כתב היום בסטטוס בפייסבוק: "מקוממת תגובת רשות השידור למיעוט המשתתפים בהפגנה השבוע. וכעת לאמת: העובדים 'שהצביעו ברגליים' לא הגיעו משלוש סיבות: פחד מאוירת הטרור והנקמנות, הבנה שהבעיה היא בהנהלת רשות השידור שדרדרה אותנו לסף סגירה, ולבסוף הייאוש. ייאוש לשמו.
פעם הם היו מגיבים על כל דבר: 'ספינים של אינטרסנטים כוכבי דו"ח מבקר המדינה'. כבר לא מזכירים את מבקר המדינה ויודעים למה".

יגאל רביד לא המציא את כתב האישום נגד ההנהלה. ברשות השידור יודעים כו-לם מי אשם במצבה הקשה. גם שר התקשורת גלעד ארדן יודע, אבל כנראה שיותר קל לו לסגור רשות מקצועית וותיקה מאשר לפטר כמה אנשים המקורבים לשלטון ולמנות הנהלה חסרת פניות. ארדן, ככל הידוע למגפון, אף מתחמק מעימות ישיר עם העובדים ועם נציגיהם. את מה שיש לו לומר, הוא כותב, למשל, בפייסבוק: שם בישר לאומה על ביטול הרפורמה.

קמפיין להצלת רשות השידור

 ולפני שבוע וחצי, מליאת רשות השידור תוקפת את הנהלת הרשות בעקבות הקפאת הרפורמה. בהודעה מטעמה נכתב: 

"מליאת רשות השידור דנה אתמול במשך מספר שעות במכתב שרי התקשורת והאוצר לגבי הקפאת הרפורמה ובמשמעויותיה, הן לגבי שנת 2013 בפרט והן לגבי עתיד רשות השידור – בכלל.. המליאה הודיעה פה אחד (בהצבעת החברים הנוכחים) כי היא מוטרדת ממצבה הניהולי של רשות השידור ומהיכולת ליישם את החלטות המליאה וועדותיה ולפיכך מנחה את ההנהלה להקפיא את כל מכרזי כוח האדם ומכרזי הרכש לעתיד".

הקמפיין: הצילו!

 הודעת מליאת הרשות אף מתרצת את החלטתה שלא לאשר את לוח השידורים לאוגוסט ספטמבר "בשל חוסר שביעות הרצון של המליאה מלוחות השידור של הערוץ הראשון שהוגשו לאחרונה על ידי ההנהלה, ואשר אינם תואמים את מדיניות והנחיות ועדת התוכן של המליאה". 
אחד הצעדים הבוטים וההזויים שננקטו היה סגירה של התכנית "ערב טוב ישראל" מהיום למחר.

החשש: האם ייסגרו שידורי הערוץ?

 ויום לאחר ישיבת המליאה כותב היו"ר אמיר גילת לעובדים:

"מכתבי זה נועד לעדכן אתכם במתרחש בימים אלה, אך בעיקר כדי לחזק אתכם ולהביע את מלוא הערכתי לעבודתכם המסורה במשך שנים רבות, קל וחומר בימים אלה.. בדיוק לפני שנה, ב-5 באוגוסט נחתם הסכם המימון בין הרשות למדינה ומה שנראה היה אז כ'סוף פסוק' עוד נמשך כסאגה ארוכה של מו"מ שרק לאחרונה הגיע לקיצו. אין זה המקום להפנות עכשיו אצבע מאשימה כלפי גורם כזה או אחר. את הסיבות להתמשכות האינסופית, וכנראה גם המיותרת, של המו"מ תשפוט ההיסטוריה..במצב הנוכחי רשות השידור לא יכולה להמשיך ולהתקיים. היא חייבת להתייעל, לשנות את הסכמי השכר, להתפתח טכנולוגית ובעיקר להשקיע יותר בתוכן… במצב הנוכחי כל אלה הם יעדים בלתי ניתנים להשגה ועל מנת לשמר את השידור הציבורי, החשוב לכולנו, יש לשנות את המציאות".

כצפוי, גם מכתב זה של גילת זכה לתגובות התוקפות ומאשימות אותו, אישית, במצבה העגום של הרשות, והרי הקרע בינו לבין ההנהלה, המנכ"ל יוני בן מנחם והעוזר הבכיר זליג רבינוביץ' כבר יצא לאור כשהמנכ"ל האשים את היו"ר באמירת שקר.

 

3 Comments

  1. נחום
    20 באוגוסט 2013 @ 5:36

    לסגור אחת ולתמיד את הרשות פלסטינאית ולבטל באותה הזדמנות את האגרה אחת ולתמיד

  2. צדוק התקוה
    16 באוגוסט 2013 @ 10:26

    מזמן היו צרכים לסגור את רשות השידור גוף בזבזני מנופחשיש בו עודף עובדים שהבכירים בו מקבלים משכורות ענק כל המערכת הזו חיה על חשבון מס הגולגות שהוטל על אזרחי ישראל ועל הסיוע הכספי שמקבלת הרשות מהממשלה דוגמאות של ביזבוז כספי משלם האגרה

    רשות השידור מתכוונת לעלות בחודש הקרוב בקמפיין פרסומי בשילוט חוצות בעלות של 400 אלף שקל, המיועד לקידום תחנות הרדיו. הקמפיין יעלה לאוויר לקראת סגירת סקר TGI, הבודק את החשיפה לעיתונים ולטלוויזיה

    במהלך 2012 קיבלה הרשות החלטה להשקיע כ-4 מיליון שקל בפרסום ומיתוג, כדי לחזק את תדמיתה ולהגדיל את מעגל הצופים. סקר TGI בודק את היקף החשיפה לתוכניות הרדיו, ולתוצאותיו יש השפעה על מחיר הפרסום בתחנות הרדיו.

    לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת 2012 הוציאה הרשות כמיליון שקל בפרסום במחירים ריאליים – בעיקר בעיתונות. ב-2012 הוציאה הרשות 385 אלף שקל על פרסום, כש-200 אלף שקל הועברו ל"ישראל היום". מתחילת 2013 התמונה התהפכה: הרשות פירסמה בהיקף של 570 אלף שקל, אך הפעם מי שזכה לתקציב הגדול ביותר היה "ידיעות אחרונות", שקיבל 440 אלף שקל – כחצי מהסכום הכולל מתחילת 2012 – בעוד "ישראל היום" זכה ל-71 אלף שקל בלבד.

    מרשות השידור נמסר: "לא מתייחסים".
    בשנת 2011 נמחק חוב של רשות השידור בסך 300 מליון ש"ח למעשה, אם ניקח בחשבון גם שנים עברו, ובהם 2008 שבה הופחתו הסכומים בניגוד לחוק, עומד חוב רשות השידור בגין אי השקעה בהפקות מקומיות קנויות על סך של יותר ממיליארד שקל".
    חברה פרטית היתה מזמן פושטת רגל עם חובות ובזבוזים כאלה הגיע הזמן לנקות את האורות העם לא טיפש והעם לא פרה חולבת וכרגיל ישר יכניסו פוליטיקה של "סתימת פיות" והימין רוצה לחסל את השידור הציבורי איזה ציבורי?

  3. אנוס אגרה
    15 באוגוסט 2013 @ 19:57

    חבל שאתם גם לא מפרסמים קמפיינים של חלק ניכר מהציבור ( שלא להגיד רובו המוחלט) לסגירת הרשות.
    ההנהלה אשמה בבניית מערך גבייה שפועל בדרכים של העולם התחתון ועובר על החוק יותר מפעם אחת
    דוח המבקר עוסק פחות בתכנים הרדודים ובהנהלה, ויותר בתיאורים מזוויעים של אזרחים שנקלעים להוצל"פ פ מה שמתברר לא כטעויות אלא כשיטה של שיסוי עו"ד באזרחים .
    גוף שנוהג כך ועוד מתיימר לקרוא לעצמו רשות ממשלתית ( גוף פרטי מעולם לא היה מעז להתנהג כך) רק על זה ראוי שיסגר.
    עכשיו בואו נוסיף את הפוליטקה, את וועדי העובדים, את התכנים, ואת 2% שעוד צופים בדבר הזה.
    ועדת החקירה שתקום תחקור מדוע רק עכשיו סוגרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן