Skip to content

צה"ל חיסל עמדת תותח סורית שירתה לעבר ישראל

שש פצצות מרגמה נורו במהלך השבת לישראל ואמש הוחלט להשמיד את התותח היורה. 16 פצועים הועברו אתמול לישראל. הקרבות בסוריה גוברים: אנשי אל-קעידה תקפו עמדת צבא הסמוכה לגבול טורקיה, בחומס נהרגו 11 אנשי צבא ובכפר הסמוך לדמשק הצליחו כוחות אסד להסיג את המורדים ותפשו נשק ותחמושת. המורדים מאשימים את הצבא בשימוש בנשק כימי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח תותחנים של צה"ל ירה אמש (מוצ"ש) טיל "תמוז" לעבר עמדה סורית ליד כפר ברייקה שבמרכז רמת הגולן והשמיד תותח שירה לעבר ישראל. מצה"ל נמסר, כי זוהתה פגיעה במטרה. במהלך השבת נורו שש פצצות מרגמה לעבר ישראל.

שיגור טיל תמוז באימונים (צילום: דו"צ)
שיגור טיל תמוז באימונים (צילום: דו"צ)

סמוך ל-20:30 זוהה התותח שירה לעבר ישראל המצוי בעמדה סורית. באישור הרמטכ"ל, בני גנץ, נורה טיל התמוז שהשמיד את העמדה. בצה"ל העריכו שייתכן כי מדובר בירי "תועה" שזלג לישראל, אך הירי המתמשך גרם לסיכון חיילי צה"ל הנעים לאורך הגבול, כמו גם לאזרחים. הירי אושר בערב. ישראל העבירה הודעה בנושא לכוחות אונדו"ף הפועלים באזור. מוקדם יותר דווח כי שש פצצת מרגמה התפוצצו בשטח פתוח סמוך למושב קשת במרכז רמת הגולן בלי לגרום לנפגעים או לנזק.

ירי התגובה של צה"ל יצא לפועל לאחר יום נוסף של קרבות קשים בין המורדים לכוחות אסד בגולן הסורי, שהתמקד באזור ברייקה.הקרבות הקשים מעידים על מאמץ גדול של המורדים להשתלט על האזור הקרוב לגבול ישראל.

במהלך יום השבת הגיעו לישראל 16 פצועים סורים בדרגות חומרה בינוניות עד אנושות שהועברו לטיפול בבתי החולים זיו בצפת, נהריה בגליל המערבי ופוריה בטבריה. שבעה מהם הועברו אתמול לבית החולים בנהריה, כולם במצב קשה. האחרון בהם הגיע לבית החולים כשהוא מונשם וסובל מפגיעות חזה וגפיים כתוצאה מרסיסים. חמישה פצועים נוספים הועברו לבית החולים זיו ושלושה פצועים הועברו לטיפול בפוריה. עד כה טיפל בית החולים בנהריה ב-57 פצועים.

ההערכה היא שעד כה טופלו בישראל כ-130 פצועים. מספר זה אינו מדויק כי פצועים סוריים נוספים מקבלים טיפול בבית חולים שדה שהקים צה"ל בקרבת הגבול. צה"ל מטיל איפול על המספרים המדויקים וזהות המטופלים.

ירי טיל תמוז וחיסול עמדה סורית בסרטון של דו"צ בחודש מאי:

(צילום: )
טוענים להישגים במערכה מול המורדים. חיילים סורים ליד דמשק (צילום: Press TV)

הקרבות בסוריה התגברו במהלך הימים האחרונים. קבוצת חמושים, שלטענת הסורים נמנים עם פעילי אל קעידה, חדרה לכפר ראס אל-עין בצפון מזרח סוריה, לא רחוק מהגבול הטורקי, והרגה 18 אנשי צבא. לטענת סוכנות הידיעות פרס-טי.וי (Press TV), נמלטו  תושבים מהכפר אל שטח טורקיה מאימת הקרבות. באזור העיר חומס, תקפו חמושים את עמדת הבידוק הצבאית הסמוכה לאזור הנוצרי, והרגו 11 אנשי צבא סוריה. על פי דיווחי  הסוכנות, ששה מההרוגים היו אזרחים תמימים. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, שכינתה את האירוע טבח, טענה כי מדובר בילדים ונשים שנהרגו בידי התוקפים.

[related-posts]

באזור דמשק דיווח הצבא הסורי כי הצליח לדחוק אתל רגלי המורדים בקרבות שניטשו בכפר אל-קחוואתה, המצוי מערבית לדמשק. לדברי צבא אסד, פלג המורדים הלוחם "חזית אל-נוסרא" החזיקה בכפר מחסני נשק רב ותחמושת.

הבוקר (ראשון), דיווחו המורדים כי באזור הכפר אלסידה זינב שבפרוורי דמשק השתמשו חיילי אסד, הלוחמים שם כשלצדם חיילי החטיבה השיעית איראנית ולוחמי החיזבאללה, בנשק כימי, שגרם לנפגעים בעיות נשימה וכשל ריאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן