Skip to content

גוש האירו מראה יציאה מהמיתון

ברבעון השני רשם הגוש צמיחה של 0.3% לעומת ההתכווצות של 0.3% שחלה ברבעון הקודם. נמשך התחזקותו של האירו אשר מצליח לבסס את מעמדו מעל 1.33 דולר לאירו. מחיר חבית נפט נקבע ל-107 דולר. פריצה מעל 110 דולר תפעיל לחץ כבד על הכלכלות הגדולות בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שחלף הסתיים הירידות שערים. בסיכום השבועי, המדדים בוול סטריט יורדים זה השבוע השני ברציפות. להערכתנו מדובר בתיקון טכני קל בלבד והתחזית ארוכת הטווח שלנו נותרה שוורית לגבי השווקים הפיננסיים, גם אם הפד' יחליט לצמצם את היקף הרכישות שלו במהלך הרבעון האחרון של השנה. השיפור המתמשך בכלכלה האמריקנית והתאוששות המשמעותית שחלה בגוש האירו יעניקו לשווקים דלק נוסף לחידוש הראלי במהלך הרבעון האחרון של השנה.

השבוע לא נשמעו רמזים קונקרטיים לגבי שינויים מוניטאריים עתידיים ואור הזרקורים הופנה לכיוונה של אירופה לקראת פרסום נתוני התמ"ג אשר הצביעו על כך שהכלכלה האירופאית יוצאת מהתסבוכת.

התפתחויות חיוביות באירופה

הכלכלה הגרמנית צמחה בקצב של 0.7% ברבעון השני של השנה בהמשך לצמיחה האנמית של 0.1% שנרשמה ברבעון הקודם. הכלכלה הצרפתית צמחה בקצב של 0.5% לעומת ההתכווצות שחלה ברבעון הקודם ( 0.2%-). הנתון המעודד מצביע על כך שהכלכלה הצרפתית הצליחה לצאת מהמיתון הקצר.

הנתון המשוקלל לגוש האירו כולו הצביע גם כן על יציאה מהמיתון. על פי הנתון, גוש האירו רשם צמיחה של 0.3% ברבעון השני לעומת ההתכווצות של 0.3% שחלה ברבעון הקודם. הנתונים המעודדים מצליחים לתמוך בהמשך התחזקותו של האירו אשר מצליח לבסס את מעמדו מעל 1.33 דולר לאירו.

בזירת הסחורות, הנפט שוב מטפס על רקע המהומות במצריים. מחיר לחבית נקבע על 107 דולר. פריצה מעל 110 דולר תפעיל לחץ כבד על הכלכלות הגדולות בעולם.

השבוע שלפנינו

זירה מקומית

השוק המקומי ממשיך לאבד גובה על רקע הסנטימנט השלילי בשווקים מעבר לים והמהומות במצריים. מדד ת"א 25 איבד ביום האחרון של השבוע 0.63% מערכו אך הצליח לסגור מעל 1200 הנקודות. אנו מעריכים כי במהלך השבוע הקרוב, רמה זו תישבר והמדד ימשיך לנוע מטה לכיוון 1190 הנקודות.

בזירת המט"ח, הדולר מצליח להתאושש קלות וסגר את השבוע מעל 3.55 שקלים לדולר. התחזקותו של הדולר בעולם באה בעיקר על רקע המהומות במצריים אשר עשויות להוביל להסלמה בגבול עם סיני. אנו מעריכים כי הפוטנציאל הדובי עבור הדולר עדיין קיים כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.60.

זירה בינלאומית

השבוע צפוי להיות מאוד מעניין. המשקיעים ימתינו בדריכות לפרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב ולכנס בכירי הכלכלה העולמית שיערך בג'קסון הול- ארה"ב. בניגוד לשנים הקודמות שבהם ברננקי כיכב בכנס השנתי, השנה הוא יעדר ממנו ובכירי הפד' הנוספים לא ימהרו לפזר רמזים בנוגע לשינויים מוניטאריים כאלה ואחרים.

הפד' מעדיף להמתין

המשקיעים ינסו ללכוד רמזים במסגרת הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה. ברננקי עשוי לחזור על דבריו מהפגישה הקודמת שבה הוא ציין כי לא יחולו שינויים בהיקף הרכישות כל עוד לא תחול התאוששות משמעותית יותר בסקטור התעסוקה האמריקני. אנו מעריכים כי הפד' יעדיף להמתין לעוד אינפורמציה על מנת לקבל החלטה כה גורלית. ברננקי חושש מפני התדרדרות כלכלית אם וכאשר הפד' יבצע שינויים מוניטאריים מוקדם מידי.

סקטור היצור בסין מתכווץ

בסין כדאי לעקוב אחרי מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור הצפוי להעיד על כך שסקטור היצור של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התכווץ בפעם ה-4 ברציפות. הנתון צפוי לרשום קריאה של 48.3 נקודות לעומת 47.7 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. נתון מפתיע עלול לתת דחיפה לשווקים הפיננסיים.

נתוני השפעה על האירו

באירופה גם כן כדאי לעקוב אחרי מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור והשירותים של הכלכלות הגדולות בגוש. הנתונים צפויים להצביע על התרחבות בסקטורים בשני המגזרים. נתונים אלו ישפיעו על שערו של האירו. נתונים מפתיעים ידחפו את המטבע אל עבר 1.34.

מעבר לנתונים הרבים, כדאי לראות כיצד השווקים יפתחו את השבוע החדש. רבים מעריכים, כי הירידות בשווקים תימשכנה השבוע. אנו מעריכים כי הירידות אכן ימשכו בטווח הקצר עד שעתידה של תוכנית הרכישות האמריקנית תתבהר באופן סופי.

הסקירה נכתבה על ידי צוות מחקר ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן