Skip to content

רשות השידור לא לבד: האיגודים המקצועיים מתגייסים

רשות השידור לא לבד. אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב וארגון העיתונאים מתייצבים להצלת השידור הציבורי. היום פרסם ארגון העיתונאים את גילוי הדעת שלהלן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הודעה לעיתונות

גילוי דעת של ארגון העיתונאים:

אסור לפגוע בשידור הציבורי.
בשבועות האחרונים נשמעים קולות בקרב הציבור ונציגיו הקוראים לסגור את רשות השידור, ושר האוצר ושר התקשורת אף הודיעו כי הם מקפיאים את יישום הרפורמה וקיום ההסכמים שנחתמו מול ארגוני העובדים השונים.
בתקופה שכזאת חשוב שתצא אמירה חדה וברורה: שידור ציבורי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואין לפגוע בו אלא לחזק אותו. אסור להיתמם: רשות השידור רחוקה מלהיות מקום חף מבעיות – עיתונאיות ותעסוקתיות – אך את הבעיות יש לתקן ולא לשפוך את התינוק עם המים.
אם יש מעורבות של הדרג הפוליטי בתכנים, צריך להעביר חוק שייצר חומה סינית שתגן על החופש העיתונאי.
אם יש הנהלה שאינה מתנהלת כראוי, צריך להחליפה.
אם יש עובדים שמנצלים את הקביעות שלהם כדי לא לתפקד, צריך להביא במקומם אחרים שרוצים לשרת את הציבור. אם יש בזבוז של משאבים, צריך להתייעל. אסור לתת לפוליטיקאים, שחלקם אחראים באופן ישיר לליקויים הללו, להשתמש בהם כתירוץ לסגור את רשות השידור, על גב העובדים ועל גב האזרחים.
הדאגה לרשות השידור אינה צריכה להיוותר נחלתם הבלעדית של עובדיה, אלא צריכה להטריד כל אזרח בישראל וקל וחומר כל עיתונאי. אנו מתחייבים, בשם 2,100 חברי ארגון העיתונאים, לפעול להגן על השידור הציבורי ולרתום לשם כך את ציבור העיתונאים, בדיוק כפי שעשינו ואנו ממשיכים לעשות בכלי תקשורת אחרים שנקלעו לסכנה קיומית – כגון ערוץ 10, מעריב, מגזיני מוטו תקשורת והחדשות המקומיות בכבלים. לא נאפשר לסגור כלי תקשורת בישראל – למען הדמוקרטיה, למען הפרנסה של העובדים.

1 Comment

  1. מי צריך?
    19 באוגוסט 2013 @ 8:43

    מעבר למקום עבודה עלוב לכמה עיתונאים והרבה גובים לא אומר שהמדינה צריכה את זה. מה, אנשים עד כדי כך מטומטמים? הציבור ונציגיו, כפי שאתם אומרים מבקש לסגור. רק אתם, העיתונאים שמתגייסים לטובת רשות הציבור יודעים טוב יותר ממנו מה ווב בשבלו וכופים עליו מוצר שהוא לא מעוניין?
    חוץ מלהזכיר כל הזמן את האח הגדול ודומיו- למה צריך לשלם מיליארד שקל, ולא משנה מאיזה כיס , על חשבון תרופות, ביטחון, חינוך, רווחה?
    למה אין למשל בהח באשדוד אבל צריך רשות ציבורית חזקה למען הדמוקרטיה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן