Skip to content

הוריקן סנדי חילץ ממעמקי הים צנצנת זכוכית ובה מכתב

נער בן 12 כתב פתק, הכניס לצנצנת וזרק למעמקי האוקיאנוס. חמישים שנה לאחר מכן, חילצה סופת ההוריקן את הצנצנת מקרקע הים החולית ושטפה אותה אל חופי ניו ג'רזי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זוכרים את הוריקן סנדי, אותה סופה שפגעה אשתקד באיים הקאריביים ובחופיהן המזרחיים של ארצות הברית וקנדה? ובכן, הסופה, גרמה לנזק גדול. 253 אנשים נהרגו, והנזק ברכוש היה בלתי מבוטל: לניו יורק בלבד בוטלו כ-14 אלף טיסות מרחבי העולם, הרכבת התחתית שלה הושבתה, המסחר הופסק בבורסות ומיליוני אנשים נותקו מאספקת החשמל. כמו כן נפגעו מספר ספינות נוסעים אשר שהו באוקיינוס באזור הסופה.

ובכל זאת, מתברר שגם דבר אחד טוב יצא מהסופה הזו. צנצנת זכוכית שהושלכה אל מי האוקיאנוס האטלנטי על ידי נער לפני כחמישים שנה, צפה ועלתה שוב ממעמקים ואף נמצאה שלמה.

החורבן שהותיר אחריו הוריקן סנדי בניו ג'רסי
החורבן שהותיר אחריו הוריקן סנדי בניו ג'רסי

בשנת 1963 יצא הילד דניס קוסמה בן ה-12, יחד עם בני משפחתו, לטיול באתר הנופש סיסייד הייטס שבניו ג'רזי. במהלך החופשה, טמן בצנצנת זכוכית פתק, וכן מעטפה ועליה כתובתו בעיר פאטרסון שבניו ג'רזי ומטבע של חמישה סנט. המטבע נועד לממן רכישת בול ויצירת קשר על ידי המוצא העתידי עם דניס עצמו. "לכל מי שזה יגיע אליו", נאמר בפתק שכתב דניס, "בבקשה למלא את שאלות הבאות ולשלוח בדואר. זהו ניסוי מדעי הנערך על ידי דניס קוסמה, בן 12", נאמר בפתק.

כשהודיעו לדניס, כיום בן 62 ותושב העיר הילסבורו שבאותה המדינה, שהצנצנת נמצאה שלמה, הוא ביקש לדעת מי גילה אותה, היכן וכיצד. כל שלוש השאלות קיבלו מענה מיידי. הצנצנת נשטפה אל מגרש החנייה של שרון רוהר לאחר ששככה סופת ההוריקן סנדי. אחיה של שרון, נורמן סטאנטון, עסק בניקוי החנייה בסיסייד הייטס ואז הבחין בצנצנת הזכוכית ובה הפתק. "זה נראה כאילו מישהו התכוון שנמצא את זה", אמר מאוחר יותר לעיתון מקומי.

"זה מראה שהכול אפשרי", סיכם קוסמה את העניין במשפט קצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן