Skip to content

נ. י. טיימס: ישראל תלחץ על המערב לתמוך במשטר החדש במצרים

מקור מדיני ל"מגפון": "ישראל אינה מתכוונת לעשות שום קמפיין יזום לטובת צד זה או אחר במצרים - אבל, אם הנציגים הישראלים בחו"ל יידרשו במהלך עבודתם השוטפת לעמדותיה של ישראל – אז הם יביעו את עמדותיה של ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל מתכוונת לפתוח במסע שכנוע, באירופה ובארצות הברית – כדי להטות את הכף במדינות אלה ולגרום להן לתמוך בממשל החדש במצרים. כך מדוח הבוקר הניו יורק טיימס.

העיתון מצטט גורם ישראלי בכיר שאומר כי שגרירי ישראל בוושינגטון, בלונדון, בפריס ובבירות אחרות באירופה, יפעלו לשכנע את שרי החוץ של המדינות הללו לתמוך בממשל בקהיר. בה בעת יסבירו בכירים ישראלים לדיפלומטים זרים כי הצבא המצרי הוא התקווה היחידה למנוע עוד הידרדרות בקהיר.

הבכיר הישראלי מצוטט כאומר לעיתון: "גם אם העולם אינו אוהב לראות את מה שהוא רואה במצרים – אין חלופה. מה שחשוב ודחוף, הוא להשיב את מצרים אל המסלול, בכל מחיר. ראשית, יש להציל את מה שאפשר ורק אחר-כך להתמודד עם סוגיות כמו דמוקרטיה, חירות וזכויות אדם".

עפ"י הדיווח שוחח ראש הממשלה נתניהו, על המצב במצרים, בין השאר עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ועם הרמטכ"ל האמריקני הגנרל מרטין דמפסי.

בפרסום קודם של הניו יורק טיימס, נאמר כי גם במהלך במהומות האחרונות, ישראל המשיכה לשמור על קשר הדוק עם שר ההגנה המצרי הגנרל א-סיסי. דיפלומטים מערביים צוטטו בעיתון כאומרים  כי ישראל גם הבטיחה לא-סיסי שהסיוע האמריקני למצרים לא יקוצץ.

חורבות-מסגד-רבעאה-אל-דאחייה-בשכונת-נאסר (צילךום: אל אהרם)
חורבות-מסגד-רבעאה-אל-דאחייה-בשכונת-נאסר (צילךום: אל אהרם)

אולם מקור מדיני בירושלים מכחיש הבוקר, בשיחה עם "מגפון", כי ישראל מתכוונת לנהל קמפיין,  באמצעות שגריריה, כדי לשכנע את מדינות אירופה וארה"ב, לתמוך בממשל המצרי החדש. "אין זה סוד שישראל סבורה כי יש לשמור על היציבות במצרים ואין זה סוד שרק הצבא יכול לקחת על עצמו את האתגר", אמר המקור המדיני ל"מגפון". "אבל ישראל אינה עושה ואינה מתכוונת לעשות שום קמפיין לטובת הממשל המצרי החדש. ההיפך הוא הנכון: הנציגויות הישראליות בחו"ל התבקשו שלא להתבטא בנושא בפומבי או באופן יזום. אם הנציגים הישראלים בחו"ל יידרשו לנושא, במהלך עבודתם השוטפת – אז הם יביעו את עמדותיה של ישראל".

יצוין כי ראש הממשלה הורה לאחרונה לשרי הממשלה ולנושאי תפקידים בכירים אחרים שלא להתראיין כלל בנושא מצרים ולשמור על פרופיל נמוך בנושא זה. אבל בתוך הצמרת הישראלית ישנה מורת רוח וביקורת חריפה על התנהלותו של הממשל בוושינגטון בנושא המצרי ועל ההתבטאויות שמתפרשות במצרים כתמיכה באחים המוסלמים על חשבון הצבא והכוחות המתונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן