Skip to content

סיורי תפוח בדבש – ללא העוקץ

דורית ברק, חוקרת תולדות בני ברק, עורכת בחודשים אלול ותשרי סיורים חווייתיים בעיר בני ברק, המושבה הציונית שהפכה לעיר חרדית ברבות השנים, ברוח חגי תשרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת חגי תשרי וימי הדין, בוקעים קולות השופר בבני ברק מבתי הכנסת והחזנים "מחדדים" את גרונם. ה"קיטלים" הלבנים (גלימות שלובשים יהודים אשכנזים דתיים במועדים מיוחדים) מתנופפים על חבלי הכביסה והרחובות הומים מעוברי אורח המגיעים לעיר להצטייד בצרכי החג.

בני ברק. הסיורים בבני ברק עוסקים בהיסטוריה של המקום, בהרכב קבוצות התושבים ובאורח החיים המייחד את המגזרים השונים בעיר: חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים
בני ברק. הסיורים בבני ברק עוסקים בהיסטוריה של המקום, בהרכב קבוצות התושבים ובאורח החיים המייחד את המגזרים השונים בעיר: חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים. (צילום: דן חן)

דורית ברק, ילידת בני ברק, בת למייסדי העיר וחוקרת תולדותיה, מקיימת סיורים בעיר באווירה של רוחניות מול מעשה. במהלכם היא מוליכה את אורחיה במבואותיה של בני ברק, המושבה הציונית, שהפכה לעיר חרדית ברבות השנים, בשבילים שהתווה אביה, הכוללים את רזיה וסודותיה, מגזריה השונים וההיסטוריה של עירה האהובה.

הסיורים בבני ברק עוסקים בהיסטוריה של המקום, בהרכב קבוצות התושבים ובאורח החיים המייחד את המגזרים השונים בעיר: חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים.

הסיורים חוויתיים ומיועדים לאלו החפצים לטעום במקצת ממנהגי העולם החרדי. במהלכם, ייפתח צוהר למשתתפים לעולם החרדי, עולם מיוחד המשלב בין חומר ורוח, ישן וחדש, גלוי וחבוי, בשילוב סיפורי גבורה וחלוציות, ברחובות ובאתרים מיוחדים.

קיגל, או מה שנותר ממנו. המשתתפים יפגשו, כמובן, את שלל הטעמים האופייניים לחג. (צילום: נועם ברוך)
קיגל, או מה שנותר ממנו. המשתתפים יפגשו, כמובן, את שלל הטעמים האופייניים לחג. (צילום: נועם ברוך)

ה"תפוח בדבש" – בעקבות חגי תשרי – המותאם במיוחד לרוח התקופה, מתקיים בחודשים אלול ותשרי. בסיור יינתן רקע רחב על העיר בני ברק וישולבו בו מסימני החג העומד בפתח. במהלך הסיור, יפגשו המשתתפים דמויות המתאימות לחיי העיר ולתקופות השנה – כגון, אירוח בביתה של שדכנית הטיפוסית לעולם החרדי, אירוח אצל משפחה חרדית, על מנת לחוש מקרוב בהכנות הקדחתניות לחג, מפגש עם בן לחסידות ידועה שיספר על ההכנות לחג בחצרו של האדמו"ר וכו'.

ובלי המטבח החרדי אי אפשר – בחנות הירקות יפגשו המשתתפים את שלל הטעמים האופייניים לחג ויכירו במיוחד את אלו אשר שמם או תוכנם כוללים "סגולות" לשנה ברוכה ולפרנסה טובה. למאפיה מגיעים בעקבות ניחוח עוגות הדבש והחלות המהודרות.

שיאו של הסיור – בבית כנסת בעיר, שם חשים בצוותא באווירה אמיתית של תפילה וסליחות לפני יום הדין, עת מצטרפים האורחים לתפילת הסליחות: "לשמוע אל הרינה ואל התפילה"

הסיורים יתקיימו ביום חמישי ה-22 באוגוסט וביום שלישי ה-3 בספטמבר בין השעות 20:30-01:00. המחיר לאדם 100 שקל והם מתאימים למבוגרים ולבני נוער.

פרטים והרשמה: דורית ברק 052-7588666
ובאתר: http://www.bnei-brak.co.il/index.php/he/.

2 Comments

  1. רונן
    21 באוגוסט 2013 @ 12:56

    סיור מוצלח מאוד – מומלץ לכולם

  2. דנה
    19 באוגוסט 2013 @ 23:43

    נשמע מאוד מעניין!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן