Skip to content

מושארף הואשם ברצח בנזיר בהוטו

כתב האישום ברצח בנזיר בהוטו נגד נשיא פקיסטן לשעבר כולל סעיפים של ביצוע רצח, קשירת קשר לרצח וסיוע לרצח. מושארף דחה את ההאשמות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא מודה. מושארף (ויקימדיה)

נשיא פקיסטן לשעבר, פרווז מושארף, הואשם היום ברצח יריבתו הפוליטית, בנזיר בהוטו. עו"ד אפשה עדיל, אחד מחברי צוות ההגנה של מושארף, מסר כי מושארף דחה את האשמה על הסף וטען כי אינו אשם.

התובע, צ'אודרי מוחמד אזהר, הודיע כי כתב האישום כולל סעיפים של ביצוע רצח, קשירת קשר לרצח וסיוע לרצח. נאמר בו גם כי מושארף לא הגן על שלומה וביטחונה של בהוטו.

בנזיר בהוטו נרצחה ב-27 בדצמבר 2007 במהלך פיגוע התאבדות בתום עצרת תמיכה בה בעיר רוואלפינדי. בהוטו נורתה בראשה ובחזה לאחר שנכנסה למכוניתה, ולאחר מכן פוצץ המתנקש את עצמו וגרם למותם של 16 בני אדם נוספים. בהוטו נפצעה קשה, פונתה מיד לבית החולים ושם, כעבור שעה, מתה מפצעיה. למחרת נערכה הלווייתה, והיא נקברה בעיירה נאודרה, ליד קבר אביה. מושארף, אויבה הפוליטי והאישי, הכריז על שלושה ימי אבל לאומי.

בעקבות הירצחה של בהוטו יצאו תומכיה של בהוטו לרחובות ובמדינה פרצו מהומות קשות. אנשי בהוטו האשימו את הנשיא מושארף במותה. במהומות נגרם נזק רב, ובין השאר נהרסו רמזורים, נבזזו חנויות, נפרצו בנקים והובערו מכוניות, אוטובוסים ופחי אשפה ברחובות. הנשיא מושארף הכריז כי המהומות ידוכאו ביד קשה ובעימותים עם המשטרה נהרגו כ-40 איש.

נרצחה ביריות. אנדרטת זיכרון לבהוטו (ויקימדיה)

בישיבת בכירי מפלגתה למחרת ההלוויה, מונו בנה בן ה-19, בילוואל, ובעלה, אסיף עלי זרדארי, לראשיה החדשים ובתוך פחות משנה וזמן קצר לאחר התפטרותו של פרווז מושארף, נבחר זרדרי, בעלה של בהוטו, כנשיא.

בשנת 2010 פירסמה ועדת חקירה מטעם האו"ם דו"ח שקבע כי אפשר היה למנוע את ההתנקשות בבהוטו, וקראה לפקיסטן לפתוח בחקירה מקיפה כדי לאתר את כל האשמים בהתנקשות ולהביאם למשפט. כמו כן טענה הוועדה שמאמצי החקירה שנעשו עד לשעת פרסום הדו"ח היו "חלקיים באורח מכוון".‏

כתב האישום בנוגע לרצח בהוטו הוא רק אחד מאלה שנחתו על ראשו של הנשיא לשעבר לאחר שהחליט לשוב מגלות מרצון שהחלה לאחר עליית זרדארי לשלטון. במהלך תקופה זו, שארכה כארבע שנים, התגורר מושארף בלונדון. למרות איומים על חייו מצד הטליבאן וגורמים נוספים, שב מושארף ב-24 במרץ 2013 לפקיסטן במטרה להתמודד בבחירות הכלליות הקרבות.

בעת שהותו בגלות הוציא בית המשפט בפקיסטן צו מעצר למושארף על מעורבותו, לכאורה, בהתנקשויות בחייהם של בנזיר בהוטו ושל יריב פוליטי אחר שלו, אכבר בוגטי. מאוחר יותר פסל אותו בית המשפט העליון של פקיסטן מהשתתפות בבחירות. באפריל 2013 נעצר מושארף במעצר בית בביתו, והיום, כאמור, הואשם רשמית ברצח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן