Skip to content

השב"כ עצר תושב טייבה שהצטרף לשורות המורדים

עבד אל-קאדר אלתלה, סטודנט לרוקחות בן 26, ביקש ללחום בכוחות אסד והתגייס לשורות הארגון האסלאמי הקיצוני "ג'בהת אל-נוסרה". השב"כ מזהיר כי "בתופעה הזו קיים פוטנציאל סיכון גדול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום –  השב"כ וימ"ר מחוז תל אביב עצרו בחודש שעבר ערבי ישראלי, תושב טייבה, שיצא לסוריה והצטרף לארגון ג'יהאד קיצוני על מנת להילחם בצבא סוריה. לדברי השב"כ מדובר בעפיף עבד אל-קאדר אלתלה, בן 26. אלתלה, סטודנט לרוקחות בירדן, הכיר במהלך לימודיו סטודנטים עיראקים ופלסטינים התומכים בזרם הסלפייה ג'יהאדיה, המהווה בסיס אידיאולוגי לתפיסותיו של ארגון "אלקעידה" (ג'יהאד עולמי), ובהשפעתם החל לדגול באידיאולוגיה הסלפית ולהתחזק בדתו.

 עבד אל-קאדר אלתלה
עבד אל-קאדר אלתלה

שירות הביטחון הכללי מציין כי בתופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה טמון פוטנציאל סיכון גדול. זאת, נוכח חשיפתה של הזירה הסורית לפעילותם של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על הג'יהאד העולמ". וכך, לצד אימונים צבאיים, שהם עוברים שם, הם נחשפים לאידיאולוגיה הקיצונית ובהשפעתה עלולים להיות מנוצלים בידי גורמי טרור להשגת מידע על יעדים בישראל ואף לביצוע פעולות טרור נגדה.

בחקירתו  בשב"כ, הודה אלתלה כי יצא לסוריה על מנת להצטרף לג'יהאד נגד צבא סוריה, וכי שם פנה לנציג ארגון "ג'בהת אל נוסרה", ארגון המוכר כגוף המהווה חלק מתשתיות הג'יהאד העולמי באזור, והתגייס לשורותיו.

ב-9 אוגוסט 2013 הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד עבד אל-קאדר אלתלה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין ועבירה על חוק למניעת הסתננות ויציאה לחו"ל, בניגוד לתקנות שעת חירום.

2 Comments

  1. יעקב
    22 באוגוסט 2013 @ 11:48

    עלות ייצור המזון בישראל זולה מארה"ב ומאירופה. בישראל עלות שכר העבודה מחצית ממדינות אלו כמו כן בישראל מחיר החשמל זול יותר . מאזני חברות המזון בישראל מראות רווחים בדומה לעולם . אך בישראל מחירי המזון לצרכן פי שניים עד שלוש מאירופה וארה"ב בהתאמה. אזי ברור שחלק ניכר מהרווח נשאר בחו"ל ככספי תיווך והעברה לחברות על ייבוא וחברות משמשות כמקלטי מס. שוק המזון בישראל למעלה מ-60 מיליארד מה שאומר שלפחות 20 מיליארד ₪ כל שנה מועלמים ממס הכנסה בשיטות אלו ונשארים בחו"ל.

    ככה חיסלו את פיקנטי והמערכת המשפטית שיתפה פעולה עם הקרטל כשפיקנטי ייצרו מוצרים זולים יותר ומכרו לציבור בזול יצרה חברת אסם קרטל של יצרנים פושעים ופשוט חיסלה את פיקנטי באמצעות "קרטל".ובהפעלת השופטת ורדה אלשיך VARDA ALSHECH נגד פיקנטי.אחר כך המחירים בשוק המזון דאו לשחקים. מה שיותר גרוע שהממונה על ההגבלים העסקיים אז דר' דוד תדמור ייצג קודם את דן פרופר-אסם, עצם את עיניו לפעולות החיסול, וקשר האליטות המשפטיות והעסקיות הגנו על זה. אחר כך מתפלאים שיש ריכוזיות ושהמחירים עולים. כעת בעלה מונה למנהל בחברת אסם בגיל 77 וכן בקואופ הרבוע הכחול . אלשיך אפשרה בדרך זו לאסם להרוויח מיליארדים, לכן :
    "חובה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הטענות על חלקה של ורדה אלשיך VARDA ALSHECH בריכוזיות בשוק המזון ובדאית מחירי המזון כמו כן את ניגוד העניינים של אלשיך בתיק פיקנטי ובתיק קלאבמרקט כאשר בראשון נטען שיש לה קשר לחברת אסם ולאחרונה נודע שבעלה החל לכהן כדירקטור באסם והחמור הסתרת קשריה, בעלה יוסף מכהן במספר רב של חברות ובין היתר גם בנכסים והשקעות בע"מ ברשת הרבוע הכחול שגם הם מרוויחים מחיסול שתי החברות קלאב מרקט ופיקנטי ובשני המקרים חובה היה על השופטת ורדה אלשיך להודיע לצדדים ולפסול את עצמה אך היא בחרה להסתיר. חקירה קצרה לסיבות ריכוזיות המזון ולמחירים הגבוהים בארץ תוביל למסקנה הברורה שהשופטת ורדה אלשיך אשמה בכשל שוק זה במזיד ,פעם אחת כשחיסלה את חברת פיקנטי ,בשרות חברת אסם ופעם שנייה בחיסול קלאב-מרקט וספקיה הקטנים, פעולות אלו ששרתו את חברת אסם. ופעולותיה ההרסניות הועילו לרוחי חברת אסם במיליארדי שקלים מאז ההחלטות.. לא צריך להיות משפטן ו/או כלכלן דגול מספיק מוח בריא להבין שהגברת ורדה אלשיך פועלת בניגוד ליסודות החוק ומסכנת את חוסן הציבור כאשר בפועל היא גורמת לריכוזיות מטורפת המעלה את מחירי המזון למשפחה ב2000 ₪ בקרוב לחודש, בהשוואה למדינות בעולם. כמו כן היא מסכנת את חסכונות הציבור ע"י אישור תספורות באג"ח כאשר היא באמצעות היחצ"ן משה תאומים יוצרים מצגים כוזבים כאילו היא שומרת על המשקיע הקטן בעוד היא פוגעת בחסכונות הציבור מחד וגורמת להפקרות מחירים .לאחרונה בעלה בן ה-77 מונה לדירקטור בחברת אסם."

  2. חן
    22 באוגוסט 2013 @ 5:34

    צריך לפסוק לו 25 שנות תלייה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן