Skip to content

הרב אלון מתקשה לשכנע

בראיון חושפני אצל אילנה דיין מנסה הרב אלון להסביר על פחדיו, על אומללותו, על יצריו. הכל על אודות עצמו, כמעט כלום על המתלוננים. מאוד לא משכנע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בראיון חושפני אצל אילנה דיין מנסה הרב אלון להסביר על פחדיו, על אומללותו, על יצריו. הכל על אודות עצמו, כמעט כלום על המתלוננים. מאוד לא משכנע

מאת טובה אבן חן

פרשת הרב אלון מתחדדת שוב דרך תכנית עובדה ששודרה אמש (שלישי) בערוץ השני. לבד מראיון ישיר ונוקב שמנהלת דיין מול הרב אלון, אשר משתמש בכל כישוריו כדי  לכבוש את המצלמה, נחשפות הקלטות מן הדיונים בפורום תקנה, שלמעשה הגלו את הרב אלון לעיירה מגדל, והביאו בסופו של דבר לתלונות שהפכו לכתב אישום במעשים מגונים בקטינים.

הרב אלון שימש לאורך שנים אחת ההבטחות של הציבור הדתי לאומי. היו לו מהלכים נרחבים בקרב החברה הכללית בישראל, הן דרך תכניות חינוכיות חוצות מגזרים והן דרך תכניות טלוויזיה שהשתתף בהן. גם כספים גדולים מעורבים בפעילותו. בימים הטובים, היו תחת שרביטו פעילויות בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים. כזכור, אלון חתם כבר לפני מספר שנים על הסכם עם פורום תקנה, ונאלץ לעזוב את כל תפקידיו הציבוריים עקב תלונות שהגיעו לפורום לגבי התנהגות בעלת אופי של ניצול מיני של תלמידים לאורך השנים.

בסה"כ קיימות כעשר תלונות נגד הרב אלון, שרק את מיעוטן אפשר לתעל לכדי כתב אישום, אשר הוגש בסופו של דבר לפני כחודשיים. מה שמעניין לא פחות את הציבור הדתי הוא המידע שהצטבר בפורום, לא רק לגבי קשריו המפוקפקים של אלון עם תלמידים אלא על קשרים רומנטיים עם גברים. לכאורה, לפי החוק במדינת ישראל אין עילה להפסיק את פעילותו החינוכית של איש על סמך עדויות כי הוא הומוסקסואל, ובוודאי שלא להגיש נגדו כתבי אישום. ברם, הציבור הדתי לא ערוך לתופעה כזו, ופורום תקנה ביטא זאת במוסווה. כתב האישום כולל תלונות של שני תלמידים שהיו בערך בגיל 17 כאשר לפי החשד ביצע בהם הרב את זממו, ועל כך עתיד אלון להישפט במהלך החודשים הקרובים.

מי שהקשיב לדבריו בקפדנות יכול היה לשמוע אמש, שהרב אלון לא מתכחש לעובדה שהיו לו מערכות יחסים כאלה ואחרות עם גברים, והוא שב ומכריז : "מעולם לא ניצלתי תלמידים". זו כל האמפתיה שהשמיע כלפי שורת המתלוננים הארוכה. תמוה מאוד לגבי מי שטוען לאהבה מיוחדת כלפי תלמידים ואנשים.

כמו כן, הושמעו בפעם הראשונה בתוכנית הקלטות מן הדיונים בפורום תקנה, צעד אשר עד כה נמנעו בתקנה לעשות בו שימוש. מן הקלטות עולה בבירור, שהרב אלון כמעט מתחנן על עתידו, ושהוא לא כופר במעשיו כפי שהוא מנסה לעשות כעת. גלגולי העיניים של אלון מול אילנה דיין בשאלה הרטורית: את יודעת מהו פחד? פחדתי…לא ממש משכנעות. פורום תקנה, גדול וחזק ככל שיהיה, איננו מוסד פרוטקשיין, והתרעותיו לא יכולות להפחיד אדם חף מפשע. מה שמקומם במיוחד הוא הנחת העבודה של הרב אלון כאילו אם יופיע בתקשורת ויטען שהוא פחד, יסבור קהל הצופים שהוא אכן נקי. זוהי פגיעה באינטליגנציה, כמו גם הפגיעה המרומזת במתלוננים, כאילו אפשר להביא עוד 2500 תלמידים ש"זכו" לאותם חיבוקים "אבהיים" ממנו.

הריאיון כולו מתנהל בשני מישורים. הראשון הוא ההתייחסות לכתב האישום הספציפי, שעתיד להתברר בבית המשפט בחודשים הקרובים, והשני, המסעיר לא פחות, הוא זהותו המינית של הרב אלון. שאלה זו קיבלה מענה עקיף: לשאלתה האחרונה של אילנה דיין – האם לרב אלון מהמקום שלו יש אפשרות כנה להתמודד עם שאלות בדבר הזהות שלו, משיב הרב: "אני מתמודד יום יום ושעה שעה כדרכי". סביר להניח שאדם מיומן כמוהו, לו היה רואה את עצמו סטרייט, היה מגיב אחרת ובתקיפות. שאלה זו מונחת לפתחו של הציבור הדתי, שגם אילו היה מוכח מעבר לכל ספק שלא היה מתום בהתנהגות של רבניו כלפי התלמידים, ספק אם הוא בשל לקבל הומוסקסואליות בשורות משרתי האל שלו.

1 Comment

  1. חגי קמרט
    4 בפברואר 2012 @ 12:27

    מעניין, זה בדיוק הרושם שהתקבל עלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן