Skip to content

JCPenney: תחילתו של הסוף?

רשת חנויות הכלבו דיווחה על הפסד של יותר מחצי מיליארד דולר. רק לאחרונה פוטר מנכ"ל רשת הכלבו המפורסמת, רון ג'ונסון, בעקבות אימוץ אסטרטגיה כושלת. האם זו תחילתו של הסוף?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת חנויות הכלבו, JCPenney, דיווחה השבוע על הפסד של 586 מיליון דולר ברבעון הפיסקלי השני של השנה. עוד הכריזו גורמים בחברה, על רצונם לשנות את המודל העסקי, מתוך מטרה לייצב את החברה, להחזירה לרווחיות ולקטול את רצף ההפסדים הבלתי פוסקים.

סניף של JCPenny ביוסטון, טקסס (ויקימדיה)
סניף של JCPenny ביוסטון, טקסס (ויקימדיה)

הפסד של חצי מיליארד דולר עבור JCPenney אינו חד פעמי, אלא המשך לרצף הכשלונות המהדהד של החברה. ברבעון המקביל של השנה הקודמת, רשמה החברה הפסד של 147 מיליון דולר. המכירות ירדו בכמעט 12% ל-2.6 מיליארד דולר, וניכר כי ל-JCPenny אזלו השפנים בכובע שיושיעו אותה מהתחתית אליה היא מתדרדרת.

אל רשימת הכשלונות שפקדו את החברה הצטרפה ההודעה על פיטוריו של אחד ממנכ"ליה. באפריל השנה פוטר מנכ"ל החברה, רון ג'ונסון, וזאת לאחר 17 חודשים בתפקיד בסך הכל. זוהי נפילה כואבת למי שאפשר להגדיר אותו כלא פחות מבעל מגע של זהב, או כפי שהניו יורק טיימס תיאר, כאחראי לשינוי תדמיתי של אפל, מחברה בעלת חנויות משעממות לממכר מחשבים, לחדרי משחק מלאים בחפיצים מהשורה הראשונה של הטכנולוגיה. אז היכן טעו ב-JCPenny, והיכן טעה ג'ונסון?

סניף JCPenny בגרייס פולס, מונטנה (ויקימדיה)
סניף JCPenny בגרייס פולס, מונטנה (ויקימדיה)

ג'ונסון הביא לאפל נתוני מכירה ורווח בסדר גודל של מיליארדי דולרים בשנה. הרעיון להפוך את החנויות של אפל כמקום נחמד להסתובב בהם, בעיקר עבור חובבי החפיצים, ובתוך כך ניתן לרכוש את מוצרי אפל תמורת מחיר מלא, אך הוגן. האסטרטגיה שג'ונסון רצה ליישם ב-JCPenney – לא פעלה עבור לקוחותיה, שהיו רגילים להנחות גבוהות, ומכאן דרכו של ג'ונסון בחברה הייתה קצרה.

JCPenney הוקמה לראשונה בשנת 1898 על ידי ג'יימס קאש פני. מאז שהיא הוקמה ועד להפיכת לאחת מרשתות הכלבו היותר מפורסמות בארצות הברית, עברה החברה ציוני דרך רבים. אחת מהן היא רכישתו של בנק הלאומי הראשון של הרינגטון (First National Bank of Harrington), רכישה שאיפשרה ל-JCPenney להנפיק כרטיסי אשראי משלה.

ההפסד האחרון אותו רשמה JCPenney, הוא אחד מציוני הדרך שרשמה החברה, אם כי העצובים מבינהם. אלא אם כן יקרה איזשהו נס, ויגיעו מנכ"לית או מנכ"ל חדשים שירימו את החברה מהקרשים, זהו כנראה, אחד מציוני הדרך האחרונים של החברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן