Skip to content

כריש קטע את זרועה של צוללנית בהוואי

ההתקפה התחוללה במרחק שך 15 מטר בלבד מהחוף; זרועה של האישה לא נמצאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מעל לממוצע. כריש באוקיאנוס השקט (ויקימדיה)

רואים את זה בעיקר בסרטים כמו "מלתעות", אבל לעתים זה גם מתרחש במציאות: כריש שהתקרב לחופי הוואי תלש מבחורה צעירה שעסקה בצלילה את ידה הימנית.

האישה, תיירת מגרמניה, צללה במרחק של כחמישה עשר מטרים בלבד מחוץ פאלאואה, הידוע גם כחוף הסלע הלבן. "פתאום שמענו צרחה מתוך המים, זו הייתה צרחה שכמוה לא שמעתי מעולם", סיפרה עדת ראייה בשם אנדריי קונלי-קאפוי, והוסיפה: "המקרה היחיד בו אדם יכול לצרח כך הוא כשמתקיף אותו כריש".

העד הוסיף כי לקח עשר דקות עד שניתן היה להוציא את האישה מהמים ולהביאה בביטחה לחוף. "הבחנתי בכך שיש סימן נשיכה על רגלה ושהיא איבדה איבר", אמרה.

על אף חיפושים שנעשו באזור, לא עלה בידי המחפשים לאתר את הזרוע הקטועה. הצוללנית עצמה קיבלה טיפול החייאה במקום והועברה מייד למרכז הרפואי של האי מאואי, בו התרחשה התקרית. החוף עצמו נסגר מיידית לפרק זמן של 24 שעות לפחות, כפי שמחייב החוק במקרה של התקפת כריש על בני אדם.

זוהי ההתקפה השמינית של כריש על בני אדם השנה בהוואי. בשנה שעבר דווח על 11 תקיפות, מספר שגם הוא גבוה מן הממוצע השנתי, העומד על 4.75 תקיפות בלבד. התקפת הכריש האחרונה שהביאה למותו של אדם התרחשה באפריל 2004.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    22 באוגוסט 2013 @ 19:10

    שוב המוסד מתרגל את תרגיל הכרישים הפעם הגזמתם הוואי מילא דרום סיני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן