Skip to content

צרפת דורשת להפעיל כוח צבאי נגד סוריה

גם סבלנותן של טורקיה וגרמניה פוקעת. שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, הצהיר היום כי "יש לנקוט בתגובה כוחנית" אם יוברר כי ממשלת סוריה אכן הורתה על הפעלת נשק כימי נגד מתנגדי השלטון, אך גם הוא מסייג: בשלב זה לא מדובר על הכנסת כוחות קרקע לסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
החלטות יתקבלו בדרך אחרת. לוראן פאביוס (ויקימדיה)

צרפת מחריפה את התבטאויותיה בעניין התגובה המערבית הרצויה בנוגע למתחולל בסוריה. שר החוץ הצרפתי הצהיר היום כי "יש לנקוט בתגובה כוחנית" אם יוברר כי ממשלת סוריה אכן הורתה על הפעלת נשק כימי נגד מתנגדי השלטון. האופוזיציה הסורית טענה אתמול כי בהתקפת הנשק הכימי שביצעו כוחות אסד נהרגו 1,300 איש, רבים מהם נשים וילדים.

הדיווחים שפורסמו בימים האחרונים עוררו סערת רוחות ברחבי העולם. מועצת הביטחון ביקשה לדון בנושא, אך נמנעה מכך בשל וטו שהטילו רוסיה וסין.

שר החוץ הצרפתי, לוראן פאביוס, לא הסתיר את תיסכולו מהמצב. "אם מועצת הביטחון אינה יכולה לעשות זאת, נקבל החלטות בדרך אחרת", אמר, אבל מייד הוסיף: "שיגור כוחות קרקע לסוריה אינו עומד כעת על הפרק". פאביוס אף הצטרף לקוראים למשלחת האו"ם הפועלת כרגע בסוריה, לחקור את הטענות שנשמעו לאחרונה על שימוש בנשק כימי על ידי שני הצדדים במלחמה וכן דרש לאפשר לצוות להגיע אל אתר הטבח שמחוץ לבירה דמשק.  "אם למשטר אסד אין מה להסתיר, עליו לאפשר לפקחי האו"ם לחקור את ההתקפה הזו", אמר פאביוס, "אם הסורים יסרבו, המשמעות היא שידיהם מגואלות בדם".

הטבח בסוריה
הטבח בסוריה

ממשלתו של בשאר אל-אסד מכחישה בתוקף את ההאשמות בנוגע לשימוש בנשק כימי ומכנה אותן "חסרות יסוד". "כל מה שנאמר בעניין זה הוא אבסורדי, פרימיטיבי, בלתי הגיוני ומפוברק", הכריז שר המידע הסורי, עומראן זואבי, בערוץ הטלוויזיה הממשלתי. לדבריו, הטענות הללו פורסמו על ידי האופוזיציה בכוונת מכוון דווקא בתיזמון המדויק של ביקור משלחת פקחי האו"ם במדינה, ושעה שכוחות צבא סוריה הצטיירו כמי שידם על העליונה בקרבות המתנהלים ברחבי המדינה.

במקביל, תובעת גם טורקיה לנקוט פעולה מיידית נגד סוריה. שר החוץ הטורקי, אהמט דאבוטוגלו, המבקר כעת בברלין, קרא לארגון האומות המאוחדות לפעול בנחישות. סוכנות הידיעות הרשמית-למחצה של טוריקה, "אנאדולו", פרסמה כי לדברי דאבוטוגלו "נחצו כל הקווים האדומים", בלי שהאו"ם ינקוט פעולה כלשהי בסוריה. "אם המשטר הסורי בטוח בעצמו, עליו להתיר לאו"ם לחקור (את הטענות על התקפה בנשק כימי) לאלתר", הצהיר. גם שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוואלה, שדיבר באותו מעמד, הצטרף לעמדה זו. "צר לי על שרוסיה וסין חסמו קבלת החלטה במועצת הביטחון", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן