Skip to content

אבו מאזן: "הסכם שלום, ישים קץ לסכסוך ולדרישות הפלסטינים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שנפגש עם משלחת ח"כים של מרצ, בראשות זהבה גלאון, אמר עוד: "לא נדרוש בעתיד לחזור ליפו, עכו או חיפה. הסכם שלום עם ישראל יהיה הסכם סופי ומחייב". גלאון: "נתניהו לא החליט אם הוא ד"ר ג'קיל או מיסטר הייד. ביד אחת מנהל מו"מ ובידו השניה בונה בהתנחלויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסכם שלום ישים סוף לסכסוך. לא יהיו לנו דרישות עתידיות על עכו, חיפה ויפו". כך אמר היום יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, למשלחת חברי הכנסת של מרצ, שנפגשה אתו בלשכתו ברמאללה. במהלך הפגישה, שאורגנה ע"י יועצה המדיני של מרצ, אילן ברוך, הביעו חברי הכנסת של מרצ את תמיכתם במו"מ המדיני ואת תקוותם שיוביל להסכם שלום בין העמים, על בסיס קווי '67.

"למעלה מ- 70% מהפלסטינים תומכים בשלום עם ישראל". אבו מאזן ומשלחת הח"כים של מרצ (צילום: דוברות הרשות הפלסטינית)
"למעלה מ- 70% מהפלסטינים תומכים בשלום עם ישראל". אבו מאזן ומשלחת הח"כים של מרצ (צילום: דוברות הרשות הפלסטינית)

אבו מאזן, שהתבטא לראשונה מאז חודש המו"מ בין ישראל לפלסטינים, אמר כי עד כה אין התפתחות במו"מ המדיני, והוסיף כי הוא אינו אופטימי – אך הוא מקווה שהצדדים אינם מבזבזים את זמנם לשווא.

"העם הפלסטיני מוכן ורוצה שלום", אמר אבו מאזן. "יותר מ- 70% מהפלסטינים תומכים בשלום עם ישראל. יש לכם התחייבות גם מהעם הפלסטיני וגם מההנהגה, שאם יוצע לנו הסכם הוגן – נחתום על הסכם שלום, שישים קץ לסכסוך ולדרישות עתידיות מצד הפלסטינים. לא נדרוש בעתיד לחזור ליפו, עכו או חיפה. הסכם שלום עם ישראל יהיה הסכם סופי ומחייב".

"מרצ היא אמנם אופוזיציה לממשלת נתניהו, אבל היא לא תהיה אופוזיציה לשלום". ח"כ זהבה גלאון ליו"ר הרשות אבו מאזן (צילום: דוברות הרשות הפלסטינית)
"מרצ היא אמנם אופוזיציה לממשלת נתניהו, אבל היא לא תהיה אופוזיציה לשלום". ח"כ זהבה גלאון ליו"ר הרשות אבו מאזן (צילום: דוברות הרשות הפלסטינית)

אבו מאזן הוסיף כי אפשר להתגבר על כל המכשולים בדרך לשלום ואפשר להגיע לפתרון גם תוך שישה  חודשים. עם זאת הבהיר כי לא יסכים לפתרון זמני עם גבולות זמניים ויחתום רק על הסכם, שיאפשר הקמתה של מדינה פלסטינית ריבונית לצד מדינת ישראל. עם זאת ציין הנשיא הפלסטיני כי אפשר שיישומו יתרחש במספר פעימות. אבו מאזן התייחס לאירועים בעולם הערבי ואמר כי יש פחד בציבור ממה שקורה מסביב. יש פחד מהתחזקותם של האחים המוסלמים, ופתרון מדיני הוא הפתרון היחיד.

עוד אמר אבו מאזן כי הוא לא מבין מדוע השיחות בין הצדדים אינן מתקיימות בתדירות גבוהה יותר. "ביקשתי לקיים שיחות מדי יום או יומיים, אבל נעניתי בשלילה מצד הישראלים. כרגע השיחות הן בפרקי זמן של אחת לעשרה ימים, מה שמאט את קצב ההתקדמות". הוא גם תמה מדוע ראש הממשלה נתניהו אינו נפגש איתו ואמר כי שלח לו מסר כבר כמה פעמים בעבר על מוכנותו להפגש עימו פנים אל פנים, כפי שעשה בזמנו עם אולמרט.

בהתייחסו לסוגיית שחרור האסירים, אמר אבו מאזן כי שחרור האסירים אינו קשור למו"מ. לדבריו הוא נענה לבקשתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי להשהות את פנייתו להכרה באו"ם לפרק זמן של 6-9 חודשים, ודרש בתמורה את שחרורם של האסירים.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה לאבו מאזן כי "מרצ היא אמנם אופוזיציה לממשלת נתניהו, אבל היא לא תהיה אופוזיציה לשלום. לנתניהו יש קואליציה סרבנית לשלום, שמאגפת אותו מימין, אבל בכנסת יש רוב של לפחות 70 ח"כים שתומכים בתהליך המדיני ויתמכו בהסכם השלום".

גלאון הוסיפה כי "נתניהו עדיין לא החליט אם הוא ד"ר ג'קיל או מיסטר הייד. רגע אחד הוא שולח את ציפי לבני לקיים מו"מ אתכם ומתחייב לקדם הסכם, ורגע אחרי הוא תוקע מקלות בגלגליו ומאשר עוד מאות יחידות דיור בהתנחלויות. ההתנחלויות הן מכשול לשלום. לא יהיה הסכם כל עוד תמשך הבנייה בהתנחלויות. אין ולא יהיה הסכם שאינו מבוסס על קווי 67' עם חילופי שטחים וחלוקת ירושלים".

5 Comments

  1. מארק
    24 באוגוסט 2013 @ 17:02

    לכל לאום אזרחות משלו !

    הרשות הפלסטינית הצהירה כי רגל יהודי לא תדרוך על "האדמה שלהם".
    זה הזמן להזכיר את מהותה של החלטת האו"ם ב -1947 על חלוקת פלסטין.
    לכל עם הגדירו חבלי אדמה, אך הענקת אזרחות זו לא חובה אלא החלטתו של הפרלמנט.
    הפרלמנט ברמאללה אמר את דברו, עכשיו נתבקשת תגובה סימטרית של כנסת ישראל .

    במשא ומתן עם הפלסטינים חייבים להעלות את הנושא של שינוי אזרחות לערבים המתגוררים בישראל .
    אם וכאשר האחריות על מקומות עבודה, חינוך, בריאות וקצבאות לערבים
    נעביר לרשות הפלסטינית, רק אז תתחיל הפרדה האמתית בין שני העמים.

    לכל לאום אזרחות משלו !

    בזה יתמכו גם השמאלנים, כי הם נגד מדינה דו לאומית.

    • צדוק התקוה
      25 באוגוסט 2013 @ 19:21

      אז לצערי השמאל יקרא לדברים שלך גזענות ותוספת עוד משפט שגור אצלהם פשזים יאמרו לך הנאורים מהשמאל מה פתאום ערבי ישראל הם אזרחי המדינה [ האמת שהם מגדרים עצמם ערבי 48 ולא אזרחי מדינת ישראל] אתה חושב שאיזה ערבי "ישראלי" יותר על החופש שהוא נהנה כאן לעומת שלטון המשטרה בשטחים של הרשות הפלסטנאית או החמאס אתה חושב שאותו ערבי יוותר על הרפואה המתקדמת שמעניקה לו המדינה הרווחה הכלכלית שהוא נהנה כאן לעומת האחים שלו לא במצרים או בעזה האחים כאן בשטחי הרשות הפלסטנאית היכן הוא ירווח שכר של של מעל לאלפיים דולר ואפילו יותר בשכם הכין חופש הביטוי שם כאשר סותמים את הפה אז הפה סתום ללא בצלם וללא בג"צ וכמובן מי הטיפש שיותר על הקצבאות נכון הם " סובלים" תחת " הדיכוי" הציוני של משטר האפרטהאיד אבל שהמשולש ללא טרנספר יעבור לשליטה פלסטנאית חס ושלום מה זו ההפקרות אנחנו אזרחי ישראל …………….. אתה מבין את ברוך הם לא אשמים אלה שטוחנים להם את המוח אשמים…………

  2. צדוק התקוה
    23 באוגוסט 2013 @ 16:19

    נביל שעת מבכירי הפלסטנאים מתנגד לשני מדינות לשני עמים

    • צדוק התקוה
      24 באוגוסט 2013 @ 6:45

      עמית אתה גדול הינה אני מפרסם תגובה ומצרף סרטון שבו נביל שעת מבכירי הפלסטנאים מתנגד לשני מדינות לשני עמים אז אתה מחוק את הקישור לסרטון כי לא נוח לך כי הפלסטנאים " נלחמים" בעד השלום והישראלים לא רוצים שלום עמית עד כדאי כך זה מפריע לך אז יש כאן בעיה שכנראה הצדק לא בדיוק אצלך

  3. צדוק התקוה
    23 באוגוסט 2013 @ 15:50

    דבריו של אבו מאזן נועדו לאוזן הישראלית [לאוזן של אנשי השמאל] אבל בדבריו לאוזן הערבית אבו מאזן מדבר אחרת
    מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 28/11/2012 במהלך אירוע של תנועת פת"ח, בו נכחו מחמוד עבאס ובכירים נוספים ברש"פ, בוצע השיר הבא:
    "אנחנו מתחייבים ומבטיחים לעמוד מאחוריך, הו אבו מאזן, עד יום הדין. אני חוזר אליך, הו האדמה הטהורה ביותר, אדמת בני החורין. עד כמה שיארכו הלילות בניכר, אני חוזר אליך. מרפיח עד לראש הנקרה – החוף שלנו, ובית שאן. מעל לאדמתך, הו ארצי, נמצאת תמונת גן העדן. מרפיח עד לראש הנקרה – החוף שלנו, ובית שאן. מעל לאדמתך, הו ארצי, נמצאת תמונת גן העדן. מרפיח עד לראש הנקרה, מצפון לדרום – גבולות התמונה. מחיפה ואדמת טנטורה (חוף דור) עד לגבולות בקעת [הירדן] (כלומר- כל ישראל). אני חוזר אליך, הו האדמה הטהורה ביותר, אדמת בני החורין."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן