Skip to content

הפגינו מול שגרירויות רוסיה וארה"ב נגד שתיקת העולם

"עצרו את האלימות בסוריה" קראו המפגינים מול שגרירות רוסיה ואחר כך מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. "כמי שמשפחת סבה נרצחה בשואה, אני לא יכולה לעמוד בצד ולשתוק", הסבירה ליאת בירון, "אסור לעולם לעמוד מנגד ולשתוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות מפגינים התכנסו הערב בתל אביב להפגין נגד שתיקת העולם על מה שקורה בסוריה.

לדברי ליאת בירון, פעילה חברתית, ממארגני ההפגנה: "ראיתי את התמונות של מאות הילדים שנרצחו בסוריה. כמי שמשפחת סבה נרצחה בשואה אני לא יכולה לעמוד בצד ולשתוק. אסור לעולם לעמוד מנגד ולשתוק".

(צילום: דן בר דוב)
"אסד רוצח - פוטין שותף". המפגינים מול שגרירות רוסיה (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
"עצרו את האלימות בסוריה, הגבירו את קולכם" (צילום: דן בר דוב)

ההפגנה החלה מול השגרירות הרוסית בתל אביב בקריאות "אסד רוצח – פוטין שותף, פוטין שותק", "הגיע הזמן להתעורר", "לא לדממה מול פשעי מלחמה" ו"מי ששותק, שותף". המפגינים המשיכו לצעוד, תוך כדי קריאת סיסמאות, עד שגרירות ארה"ב שבמורד רחוב הירקון, ושם הופנו הסיסמאות לנשיא ארה"ב, ברק אובמה: "Obama yes you can",  קראו המפגינים ו-"עצרו את האלימות,עצרו את הרצח", "אובמה, למה אתה מחכה?"

את מיעוט המשתתפים הסבירו המארגנים בהתראה הקצרה בה התארגנו ובאירועי מחאה אחרים שהתקיימו במקביל (בתל אביב מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד ובחולון).

המשטרה לעומת זאת התארגנה היטב ומספר אנשיה עלה על מספר המפגינים. השוטרים נותרו כמעט באפס מעשה  והם ליוו את המפגינים בצעידתם בין השגרירויות, שעברה באופן מסודר על המדרכות.

"אובמה, למה אתה מחכה?", המפגינים מול שגרירות ארה"ב (צילום: דן בר דוב)
"אובמה, למה אתה מחכה?", מול שגרירות ארה"ב (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
"Obama yes you can" (צילום: דן בר דוב)

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    24 באוגוסט 2013 @ 11:38

    דבר מענין כאשר ארצות הברית מתערבת אז מדברים על האימפרילזים האמקראי התוקפן כאשר אינה מתערבת כולם זועקים הצילו חומר למחשבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן