Skip to content

יינות לבנים לראש השנה

המשפחה מגיעה לארוחת חג? חשוב לכם להתאים את הגפילטע פיש והפשטידות למיטב היינות? להלן מומלצי מגפון ליינות לבנים לראש השנה • שנת תשע"ד שמחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשימת מומלצי מגפון לראש השנה מבוססת על יינות מקומיים שיצאו לשוק בזמן האחרון. סדר הופעת היינות: לפי אלף בית של היקבים המייצרים אותם. תוכלו למצוא כאן יינות לכל מנות ארוחת החג, לארוחת היום שלאחריה ו/או לפיקניק של ראש השנה/סוכות. המחירים נעים בין 39-89 שקל.

[related-posts title="מעדיפים יינות אדומים?"]

1848

יקב 1848 מציע מסדרת הרזרב את השרדונה 2011 – היין מופק מכרם הממוקם בכוכב השחר, במורדות המזרחיים של הרי ירושלים. גובה הכרם 600 מטר והאדמה מסוג טרה רוסה, עם אחוז ניכר של אבני בזלת. הענבים נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2011 בבציר ידני לילי, לתוך ארגזים קטנים של 8-10 ק"ג, ועברו סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, והתיישן על משקעי השמרים במשך 9 חודשים. לאחר מכן, היין בוקבק ללא סינון. היין בעל צבע זהוב ירקרק, בשומות של פירות טרופיים, משולבים עם טבק ווניל. טעם היין מרענן ומאוזן עם סיומת חמצמצה ארוכה ומסקרנת. כוהל: 14.1%, מחיר: 89 שקל.

1848, דור 5, שרדונה 2011

ברקן

היקב מיתג מחדש את תוויות סדרת הספיישל רזרב, ומשיק בין השאר בסדרה זו את השרדונה 2012 – 100% ענבי שרדונה שצמחו בהרי ירושלים והגליל העליון. היין התיישן  ששה חודשים בחביות עץ אלון, ברובן צרפתיות, על משקעי השמרים. ליין גוון קש זהוב ואף בושמתי: אפרסקים, ליים ולמון גראס, וברקע משמש ופריחת הדרים. הפה מורכב מחמיצות פריכה ומרעננת, המושלמת מטעמי האלון. בסיומת מורגשת פריכות נעימה המשתלבת עם טעמי גרידת לימון. כוהל: 13.5%, מחיר: 70 שקל.

ברקן, ספיישל רזרב, שרדונה 2012

דלתון

היקב משיק שני יינות לבנים מעניינים: הראשון מסדרת רזרב הוא הסוביניון בלאן 2012, המגיע משתי חלקות בגליל. חלקת אלקוש שניטעה בשנת 2009 וזהו לה הבציר הראשון. החלקה נמצאת בגליל המערבי במפנה צפוני בגובה כ-650 מטר. סוביניון בלאן גדל בתחתית הוואדי ונהנה ממזג אויר קריר לאורך כל העונה. האדמה היא אדמה אדומה אך עשירה בגיר. החלקה השנייה נמצאת ברמה של כרם בן זמרה. זו חלקה ותיקה שניטעה בתחילת שנות השמונים ומורכבת מאדמת בזלת כבדה. בשומת של דשא טרי ופירות כגון אננס, פסיפלורה ואגס. הפה מעניק חמיצות עדינה בתוספת אשכולית ומעט לימון. מרענן, ועדין מאוד. מחיר: 54 שקל.

דלתון, רזרב, סוביניון בלאן 2012

היין השני שמשיק היקב, גם הוא מסדרת הרזרב, ויונייה 2012 – הענבים ליין זה מגיעים מכרם בסמוך לקיבוץ משגב עם. הכרם נמצא בגובה כ-850 מטר מעל פני הים, בשיפוע במפנה צפון מזרחי. האדמה הינה אדמת טרה רוסה עם אבניות בינונית. הבציר התקיים בשבוע האחרון של חודש ספטמבר. הענבים נבצרו ידנית והועברו לסחיטה באשכולות שלמים לאחר קירור. המיץ הועבר לחביות ותסס בתסיסה ספונטנית. לאחר התסיסה המשיך היין להתיישן על משקעיו במשך ארבעה חודשים. בשומת מאוד פירותית, אך הפעם של פרדס: תפוז, פומלית ואשכולית, וברקע ניחוחות של וניל, דבש וחמאה. הפה מאוד מלא ומותיר סיומת ארוכה של קרמל וטבק. מחיר: 89 שקל.

דלתון, רזרב, ויונייה 2012

ויתקין

יקב הבוטיק המיוחד משיק את הריזלינג מבציר 2012 – 100% ענבי יוהנסבורג ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה, באזור עמק האלה. הכרם נטוע על אדמה גירית ואבנית עם אחוז משתנה של חרסית. הענבים נבצרו בבציר ידני באמצע חודש אוגוסט והובלו ליקב בשעות הקרירות של היום. התירוש נסחט בעדינות ולאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה, הותסס המיץ הצלול ביותר בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות. בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו. היין נשמר ביקב לעוד 8 חודשים, בטרם שחרורו לשוק, וזאת כדי לאפשר לו להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו. היין בעל בשומות טיפוסיות לזן: מינראליות, ניקיון וחדות. בהמשך מתווספות ניחוחות של פרי הדר טרי, תפוח ירוק וליים. בהחלט יין ליישון של 5-7 שנים. כוהל: 12% מחיר: 85 שקל.

ויתקין, ריזלינג 2012

טפרברג 1870

מסדרת טרה היקב משיק את הסוביניון בלאן 2012 – הענבים מגיעים מכרם שילה, הנמצא בתוואי נחל שילה שבהרי השומרון ובגובה של כ-700 מטר.ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב לאחר הבציר ונכנסו במהלך הלילה לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ-24 שעות, לשקיעה של המשקעים במיכל מקורר ומבודד, נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה. תסיסת הכוהל ארכה שבועיים וחצי בטמפרטורה של 12 מעלות. צבע היין צהבהב ירקרק בהיר. בשומות של פרי טרופי עם נגיעה להדרים. בפה היין רענן, מאוזן, בעל חומציות טובה ומעט אזכורים עשבוניים המלווים את הסיומת של היין. כוהל: 13.1%, מחיר: 49 שקל.

טפרברג 1870, טרה, סוביניון בלאן 2012

כרמל

היקב משיק מסדרת סינגל ויניארד את הריזלינג של כרם קאיומי מבציר 2012. זהו יין לבן חצי יבש, על גבול היבש (Off Dry). כרם קאיומי נטוע על מדרון דרום מזרחי, בין מושב מירון לקדיתא, בגובה של כ-750 מטר מעל פני הים. הקרקע רדודה, ברובה מסוג טרה רוסה, ממוצא גירני, ומכילה אחוז גבוה של אבן. התירוש של ענבי קאיומי תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הבושמתי של הענבים, והמשיך והתבגר במכלי נירוסטה. היין בעל גוון זהוב ירקרק, מתאפיין בבשומת של פריחה לבנה / צוף, תפוח עץ ירוק, ליים ורובארב (ריבס). היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת. מחיר: 75 שקל.

כרמל, סינגל ויניארד – כרם קאיומי, ריזלינג 2012

רקנאטי

רקנאטי שרדונה 2012 – כחצי מסך היין התיישן על משקעיו בחביות עץ אלון צרפתי מבורגון, בזמן שהחצי השני הותסס והתיישן במיכלי נירוסטה בלבד. השילוב ביניהם יוצר יין רענן ואלגנטי המשלב בהרמוניה את בשומת פרי השרדונה עם המרקם החמאתי ובשומת עץ האלון, שמקורן בחביות. בעל גוף מלא, ניחוחות וטעמי פירות טרופיים, כגון לימון ואשכולית לבנה, המלווים בבשומת תבלינים ועץ אלון. מחיר: 59 שקל.

רקנאטי, שרדונה 2012

שקד

הפתעה כשרה ומתוקה לא מהארץ, אלא דווקא ממחוז רומנה אמילייה שבאיטליה. יין מוסקטו מוילה ג'יובאני – זהו יין קינוח לבן, בושמתי, מבעבע קלות, המשמש הן לליווי מנות החג השונות והן כקינוח נפלא. כיין מתקתק ובעל רמת כוהל נמוכה יחסית, מומלץ להגישו צונן מאוד (5 מעלות). מחיר: 39 שקל.

וילה ג'יובאני, מוסקטו 2010

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן