Skip to content

סוריה תאפשר לפקחי האו"ם לחקור אם נעשה שימוש בנשק כימי

סוכנות הידיעות הסורית, פרסמה הודעה לפיה כוחות אסד חשפו מחסן בפרברי הבירה השייך למורדים שהכיל חומרים להכנת נשק כימי. נטען כי זו הוכחה חד משמעית שהמורדים השתמשו בנשק כימי כלפי בני עמם. את הממשל האמריקני כבר קשה לשכנע. גורם בכיר בממשל הודיע כי יש ספקות מעטים לגבי השימוש שנעשה בחומרים כימיים בידי המשטר הסורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום  אחר הצהריים הודיעה סוריה באמצעות הטלוויזיה הממלכתית שלה כי היא מסכימה סוף-סוף לאפשר לפקחי האו"ם לבקר במקום שבו לפי הדיווחים השתמש אסד בנשק כימי וכי היא מתחייבת לכבד את הפסקת האש במקום בעת ביקורם. האו"ם מצדו הודיע כי צוות בדיקה מטעמו יבקר באתר מחר.  ככול הנראה, הסורים הספיקו לנקות את האתר, אבל אם יימצאו חומרים כימיים אפשר יהיה לדעת במדויק מהו מקורם. מבחינת ארה"ב, ההצהרה הזו כבר לא רלוונטית. גורם בכיר בממשל הודיע כי יש ספקות מעטים לגבי השימוש שנעשה בחומרים כימיים בידי המשטר הסורי. ההחלטה האמריקנית כבר נפלה.

רמטכ"ל צבא סוריה, הגנרל עלי עבדאללה איוב
רמטכ"ל צבא סוריה, הגנרל עלי עבדאללה איוב (צילום: סוכנות סאנה)

רמטכ"ל צבא סוריה, הגנרל עלי עבדאללה איוב, הזהיר היום מפני התערבות צבאית זרה והאשים את המורדים בשימוש בנשק כימי כלפי עמם. תוך כך הזהיר שר ההסברה הסורי עומראן זועבי, כי "התערבות צבאית אמריקנית תביא להשלכות חמורות מאוד, ותיצור כדור אש שיצית לא רק את סוריה, אלא את המזרח התיכון כולו". לדבריו, אם ארה"ב תוביל מבצע צבאי בסוריה, "זה לא יהיה פיקניק". כך מפרסמת היום  SANA סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר האסדי. "מדובר באזורים להם (לפקחים) אין מנדט לפעול בהם", אמר שר ההסברה לפני שהמשטר הסורי החליט להתיר את כניסת הפקחים. הוא הוסיף: "דמשק משתפת פעולה בשקיפות עם חקירת האו"ם, אך לא תתיר חקירה כזו שעלולה להפר את הריבונות הסורית".

במקביל להצהרות שר ההסברה פרסמה סוכנות הידיעות מסר מהרמטכ"ל הסורי לפיו "הצבא הסורי מצא היום (ראשון) בבוקר מחסן נשק השייך למורדים בשכונת ג'ובאר סובורב בפרברי דמשק, ובו נמצאו חומרים כימיים להכנת כלי נשק כימיים, מסיכות גז תוצרת ארה"ב וכמות גדולה של ציוד רפואי המשמש למקרים בו נושמים גז רעיל". "גילוי מחסן זה", נמסר בהודעת הסוכנות הסורית, "מהווה הוכחה חדה וחלקה, כי קבוצות הטרוריסטים המזוינות משתמשות בנשק כימי נגד בני עמם ומבהירה לגמרי כי יש גורמים זרים שמספקים לטרוריסטים את כל צרכיהם, כולל נשק כימי".

קורבנות הטבח בפרברי דמשק (צילום: אל ג'זירה)
קורבנות הטבח בפרברי דמשק (צילום: אל ג'זירה)

"השימוש של המורדים בנשק הכימי כלפי עמם וכלפי הצבא הסורי", האשים הרמטכ"ל הסורי, "מבהיר למעלה מכל ספק את פשיטת הרגל המוסרית של הטרוריסטים לאחר שהנחתנו עליהם מספר מהלומות קשות וכואבות".

אמש שוחחו הנשיא ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בדבר תסריטים אפשריים לטיפול בבעיה הסורית. בשיחת טלפון בת 40 דקות שקיימו השניים בשעות הערב (מוצ"ש), דנו השניים, כך נמסר, בדבר "תגובה רצינית" הכוללת פעולה צבאית. ההערכות האחרונות הן כי במתקפת הסארין על פרברי דמשק נספו לפחות 1,300 בני אדם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן