Skip to content

דנקנר קיבל ארכה להגיע לפשרה או להסדר חוב

השופט בורנשטיין קיבל היום את בקשת אי.די.בי אחזקות להארכת המועד להגשת הסדרי חוב בחברה וקבע לוח זמנים להגשת הצעות חדשות עד אוקטובר. הוא אישר את הסכם מכירת מניות כלל ביטוח ודחה את הצעת הנציגויות ואת הצעת אדוארדו אלשטיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. אורכה עד אוקטובר להגיע לפשרה או להסדר חוב.
נוחי דנקנר. אורכה עד אוקטובר להגיע לפשרה או להסדר חוב.

איתן אורנשטיין, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בית המשפט קיבל את בקשת אי.די.בי אחזקות להארכת מועד להגשת הסדרי חוב בחברה וקבע לוח זמנים להגשת הצעות חדשות, כמו כן הוא אישר את הסכם מכירת מניות כלל ביטוח. בשלב זה, לא אישר השופט את הצעת הנציגות של מחזיקי אגרות החוב עם המשקיע אדוארדו אלשטיין והיא תידון בפני הנושים עם הצעות שיוגשו בעתיד.

על פי לוח הזמנים שקבע השופט ניתנה לנוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי אחזקות ארכה עד אוקטובר להגיע לפשרה או להסדר חוב.

עמידת אי.די.בי אחזקות בתנאי ההחלטה

בהחלטתו קבע השופט אורנשטיין, כי "בשים לב לעמידת אי.די.בי אחזקות בתנאי ההחלטה מיום 18.8.13, עת הופקד סכום של 450 מיליון שקל בנאמנות בידי בא כוחה של אמבלייז וכן סכום של 50 מיליון שקל בקופת בית המשפט, כמתחייב מהחלטה האמורה, וכן מטעמים נוספים כמפורט בהחלטה לעיל, אני מקבל את בקשתה להארכת המועד להגשת הסדרי חוב ודחיית אסיפת הנושים. זאת בכפוף לכך שעד ליום 27.8.13 בשעה 14:00 תופקד בקופת בית המשפט יתרת סך של 20 מיליון שקל. מהאמור ומנימוקים נוספים שציינתי בהחלטה, אני דוחה את בקשת נאמני אג"ח אחזקות לאשר בשלב זה את 'הסדר חלוקה בעין', שהסדר אלשטיין מהווה חלק הימנו". 

השופט איתן אורנשטיין
השופט איתן אורנשטיין. "אני דוחה את בקשת נאמני אג"ח אחזקות לאשר בשלב זה את 'הסדר חלוקה בעין', שהסדר אלשטיין מהווה חלק הימנו"."

הגשת הצעות להסדרי נושים

עם זאת נתן השופט אורנשטיין היתר "להגיש הצעות להסדרי נושים בחברת אי.ד.בי אחזקות, שיהיה בהן כדי להשיא את התמורה לנושי החברה, זאת בנוסף להסדר הקיים מטעם מחזיקי אג"ח אחזקות של "חלוקה בעין" והסדר אלשטיין הנלווה לו, וכל שיפור ושינוי שלו. ההסדרים יובאו לאישור אסיפות הנושים כמתחייב על פי חוק החברות, ולאחר בחינתם על ידי המומחה לבדיקת הסדרי חוב אייל גבאי. "לא ראיתי צורך להידרש לטענות הצדדים באשר למעלות ולחסרונות של ההסדר וההצעות, שכן הדבר יונח תחילה לפיתחם של הנושים, ולאחר בחינת המומחה וכקבוע בדין".

אישור מכירת מניות כלל ביטוח

השופט אורנשטיין אישר את "מכירת המניות שמחזיקה חברת אי.די.פיתוח בחברת כלל ביטוח, ואת הסכם בעלי המניות עם הקונה המיועדת, ובתנאים שפורטו בהחלטה. החברה תדווח לבית המשפט על התקדמות במימוש ההסכם והתנאים המתלים לו".

בשלב זה לא יועברו כספים לנושים

השופט אורנשטיין לא נעתר לבקשה להורות על העברת הכספים שבידי המשקיף, עו"ד אולמן, המועדים לנושי חברת אי.די.בי פיתוח. "ההחלטה בבקשה זו תינתן לאחר שתתקבל החלטת דירקטוריון החברה האם לחלק את הכספים האמורים", הדגיש וקבע, כי שיש להגיש את ההחלטה עד ליום חמישי השבוע בשעה 14:00.

השופט קבע לוח זמנים מפורט למימוש החלטותיו:

• הצעות להסדרי חוב לחברת אי.די.בי אחזקות, שיעמדו בהוראות תקנות החברות (בקשה לפשרה או להסדר), יוגשו למזכירות בית המשפט לא יאוחר מיום 20.10.13 בשעה 12:00.

• המומחה אייל גבאי יבדוק את ההצעות עד ליום 30 ל-10.13.

• כל צד יהיה רשאי להגיש למומחה את הסתייגויותיו עד ליום 24.10.13.

• ההצעות יובאו לאישור האסיפות המקדימות, ולאחריהן אסיפות נושים, באופן שאסיפות הנושים תתקיימנה לא יאוחר מיום 14.11.13.

• התנגדויות להסדר יוגשו לא יאוחר מיום 19.11.13 בשעה 12:00, עם העתק למזכירות בית המשפט.

• הדיון באישור ההסדר יתקיים ביום 25.11.13 בשעה 090:00.

• מזכירות בית המשפט תביא את התיק לעיון השופט אורנשטיין ביום 28.8.13 בשעה 14:00, או עם קבלת הודעת בא כוח אי.די.בי, לפי המוקדם.

1 Comment

  1. אורן
    26 באוגוסט 2013 @ 11:27

    לא בטוח שהצלתו של דנקנר תורמת ליציבות של הפירמידה של אי.די.בי.
    אלכס גרנובסקי באמצעות בי.ג'.אי. רוכש במינוף את אמבלייז שבאמצעותה הוא מגן על דנקנר.
    הבעיה שגם ל בי.ג'י.אי יש חובות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן