Skip to content

ראש השנה עם סיידר תפוחים ודבש

ערב ראש השנה כבר בפתח, אבל הדודה הכינה השנה עוף עם סיידר תפוחים • זו הזדמנות נהדרת לשנות את מסורת היין בשולחן, ולנסות לפתוח את השנה עם סיידר תפוחים או דבש • שליש עד חצי מכמות הכוהל, ולא פחות טעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנחנו נוהגים לטבול תפוח בדבש עם בואה של שנה חדשה. בהתאם למסורת עתיקת יומין זו, מגפון ממליץ על מבחר כהילים חלופיים ליין, האידיאלים לערב ראש השנה, או למנגל של יום אחרי. סיידר תפוחים, דבש ושאר משקאות נהדרים.

שנה טובה לכל בית ישראל (צילום: בועז יפתח)
שנה טובה לכל בית ישראל (צילום: בועז יפתח)

פולר'ס – האני דיו

פולר'ס מייצרת בירה במבשלה המשפחתית המסורתית האחרונה שנותרה בלונדון. בשנת 1845 נכנס ג'ון בירד פולר לשותפות במבשלה הוותיקה, גריפין, הקיימת למעלה מ-350 שנה, ומאז הבירות המיוצרות במבשלה קיבלו את השם פולר'ס. בין מבחר הבירות המגוון המיוצרות שם, נמצאת גם ההאני דיו (Honey Dew) – בירת דבש אורגנית. זוהי בירת זהובה, קלילה ומרעננת בתוספת דבש. הבירה, על אף היותה קלילה ומרעננת, שומרת על אופייה האנגלי המעודן, המורגש בטעמי הכשות והמאלט האופייניים. זוהי בירה שיכולה לקרב גם כאלה שאינם שותים בירה למשקה. האני דיו היא בירת האייל האורגנית המובילה בבריטניה.

אוכל הולם: מנות בשר קלות יחסית, פסטות ברטבי שמנת, מאכלים אסייתיים, דגים ופירות ים, מאפים שונים.

כדאי לדעת: הדבש מרומז בעדינות בניחוחות הראשונים, ובסיומת, לאחר הלגימה. זו בירה מרעננת, מרירה במידה, בעלת גוף חביב ולא כבד ומתיקות שבהחלט מזמינה לעוד.

מידע נוסף: 5% כוהל, 500 מ"ל, 15 שקל.

פולר'ס – האני דיו

ווסטונ'ס – סיידר תפוחים פרימיום

בכפר הקטן ליטל מארקל במערב אנגליה, לצד מטעי תפוחים עתיקי יומין, מייצרת משפחת ווסטון מיצי תפוחים מוגזים מאז 1880. המשפחה מציעה מגוון סיידרים רחב במנעד של טעמים וסגנונות – צלולים או מעורפלים, מתוקים או יבשים, אורגניים ואפילו סיידר וינטאז'. הסיידרים מתיישנים בחביות עץ אלון ענקיות, ישנות כחדשות. הייצור משלב טכנולוגיות חדישות ומבוקרות תוך שימור השיטות המסורתיות בייצור סיידר. כיום, מבשלת הסיידר גדולה, והמשפחה הפכה אותה לאתר תיירות בו ניתן לבקר ואף ליהנות מארוחה במסעדה, אשר זכתה בשבחים. מגוון הסיידרים של ווסטונ'ס מתאימים לאנשים הרגישים לגלוטן (חולי צליאק). סיידר התפוחים חצי יבש, בצבע ענברי עמוק. הסיידר מתיישן בחביות עץ אלון בעלות בשומת של תפוחים בשלים. הסיידר מוגז, מרענן ועשיר בטעם של תפוחים.

אוכל הולם: מנות עוף, כבד קצוץ, שטרודל תפוחים ומאפים.

כדיא לדעת: תסיסה עוצמתית אך נעימה, בשומת תפוחים מרעננת, טעם מעט שונה למי שאינו רגיל לסיידרים ביתיים, אך בהחלט שווה את המחיר.

מידע נוסף: 4.5% כוהל, 330 מ"ל, 14 שקל.

ווסטונ'ס – סיידר תפוחים פרימיום

ווסטונ'ס – סיידר אגסים אורגני

סיידר אגסים (Perry), המיוצר באופן מסורתי מאגסים אורגניים מובחרים. מוגז קלות, מרענן ופירותי עם טעם מעודן של אגסים.

אוכל הולם: מנות עוף, חזרת חריפה, טארט טאטן וכבד עוף/אווז.

כדאי לדעת: מיושן בעץ, בעל גוף מלא ובשומת של אגסים בשלים.

מידע נוסף: 6% כוהל, 500 מ"ל, 21 שקל.

ווסטונ'ס – סיידר אגסים אורגני

סיידר תפוחים – אולד רוזי

סיידר מסורתי מעורפל ומתובל בנדיבות, הנקרא על שם מכבש התפוחים הנוסטלגי של החברה. בעל אחוז כוהל גבוה וניחוחות של קינמון, ציפורן ופירות הדר בשלים. הסיידר מתיישן בחביות עץ אלון רבות שנים, המאפשרות לטעמיו להתמזג לאחר התסיסה ולפתח את המראה והטעם המסורתיים.

אוכל הולם: ברווז בתנור, עוגיות ועוגיות יבשות, קניידלעך.

כדאי לדעת: זהוב, מעורפל, בעל גוף בינוני ובשומת של דבש, פירות יער ועץ.

מידע נוסף: 7.3% כוהל, 330 מ"ל, 17 שקל.

סיידר תפוחים – אולד רוזי

אינגליש וינטאז' סיידר

סיידר מיוחד זה נעשה מיבול תפוחים ספציפי, ועל כן כל שנה מתקבל סיידר מעט שונה. אינגליש וינטאז' מתיישן בחביות עץ אלון, צבעו בהיר והוא בעל ניחוח וטעם עשירים.

אוכל הולם: מנות עוף, חזרת חריפה, טארט טאטן וכבד עוף/אווז.

כדאי לדעת: טעם שונה מעט מהרגיל, אבל גורם לתחושת שובע והנאה.

מידע נוסף: 7.3% כוהל, 750 מ"ל, 30 שקל.

אינגליש וינטאז' סיידר

ברנייגר – ליקר דבש דבש איכותי

מיוצר בגרמניה מתחילת המאה ה-18, על פי מתכון סודי שעובר מדור לדור. הברנייגר ה"ראשון" נוצר כנראה מתערובת "ספונטנית" של וודקה מייצור ביתי, עם דבש של דבורי בר (כאלו שבונות את כוורותיהן, בתוך גזעי עץ חלולים). ברבות השנים, שוכלל ועודן המתכון ונמכר למשפחת הברון קניג ((KOENIG, שהחלה למכור את המשקה תחת השם המסחרי ברנייגר BÄRENJÄGER)) שפירושו המילולי "צייד הדובים". כיום, מיוצר ליקר מפורסם זה בעיירה שטיינהאגן שבגרמניה, כאשר מרכיבו העיקרי, הוא דבש דבורים כהה במיוחד ובושמתי ביותר, המיובא מחצי האי יוקטן שבמקסיקו. המרכיב הנוזלי בליקר, הוא כוהל דגנים מעולה וטהור, המזוקק באחוזת המשפחה שסמוכה למקום. ברנייגר, הוא ליקר הדבש המפורסם והנפוץ ביותר בעולם ומיוצא ל-40 מדינות שונות מאז שנת 1950.

אוכל הולם: השוט האידיאלי להרמת כוסית לראש השנה.

כדאי לדעת: מתוק מדבש ובהחלט יפתח את השנה במצב רוח נהדר.

מידע נוסף: 35% כוהל, 750 מ"ל, 139 שקל.

ברנייגר – ליקר דבש דבש איכותי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן