Skip to content

רשות המסים פושטת על מגדלי היוקרה של ת"א

פתחה באכיפה ממוקדת בעקבות מבצע מחוזי בו התגלו העלמות רבות, דווקא מצד מיליונרים שלא מדווחים על השכרת דירות במגדלי היוקרה בתל אביב. תחום ההסעדה עדיין עומד בראש רשימת מעלימי ההכנסות, גם כאשר מדובר בקפיטריה בבית ספר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסגרת מבצעי הקיץ שמבצעת רשות המסים בכל רחבי הארץ ובעקבות מידע שנתקבל ב'קו הצדק', הגיעו צוותי מס הכנסה בשבוע שעבר למגדלי יוקרה בתל אביב וגילו, כי רבות מהדירות בהם מושכרות לתיירים ללא דיווח לרשות המסים על הכנסות אלו ולרוב, תוך פגיעה בענף המלונאות ובעוסקים בו השומרים על החוק.

משכירים ולא מדווחים

במשך המבצע נשלחו עשרות צוותים למגדלי היוקרה ברחבי תל אביב לאיסוף מודיעיני, במסגרתו התבקשו חברות האחזקה וועדי הבתים למסור את רשימות הדיירים השוכרים דירה וכן את רשימות בעלי הבתים. מהצלבה שנערכה מול המידע המצוי בידי רשות המסים, אותרו כמה תושבי חוץ המחזיקים בדירות יוקרה במגדלים אלה, אשר כלל אינם מדווחים על הכנסותיהם מדמי שכירות. במגדל אחר נתגלו שש דירות שגם הן הושכרו ללא דיווח, אך לצרכי תיירות – שכירות המחוייבות במס גבוה יותר, במטרה להגן על תעשיית המלונאות המקומית. מהבדיקה התברר, כי הדירות שייכות לחברה ישראלית בבעלות אזרח צרפת, אשר כלל לא קיים לה תיק במס הכנסה. עוד התברר כי גם חברת הניהול המטפלת בתפעול הנכס בשטח, אינה מנכה מס במקור.

באחד המגדלים אותרו כמה תושבי חוץ המחזיקים בדירות יוקרה, שאינם מדווחים על הכנסותיהם מדמי שכירות (התמונה להמחשה בלבד)
באחד המגדלים אותרו כמה תושבי חוץ המחזיקים בדירות יוקרה, שאינם מדווחים על הכנסותיהם מדמי שכירות (התמונה להמחשה בלבד)

בכל המקרים מדובר בהכנסות שנתיות של מאות אלפי שקלים ומעלה, ויחד מסתכמות ההעלמות במיליוני שקלים. לאור הממצאים, נפתחו חקירות רשמיות בנושא והוחלט על הרחבת הבדיקות לכלל מגדלי היוקרה בתל אביב, בשלב הראשון, ובהמשך ליתר חלקי הארץ.

הבדיקות נערכו במסגרת מבצע שטח של רשות המסים בניהולו של פקיד שומה ת"א 5 ומנהלת מע"מ ת"א 3 שהתקיים בשבוע שעבר באזור ת"א-יפו, בני ברק, גבעתיים ורמת גן, שבו נבדקו מאות עסקים הקשורים לנותני שירות בתחום חופשות הקיץ – ביניהם השכרת הדירות לתיירים וכן, חנויות המשווקות ציוד ומוצרים לקראת חגי תשרי ולשנת הלימודים החדשה. יותר מ-170 עובדי מס הכנסה ומע"מ השתתפו במאמץ והתפרשו על פני מאות עסקים באזור. בוצעו יותר מ-500 ביקורות, מתוכן נרשמו ליקויים בדיווח בקרב כ-23% מהעסקים שנבדקו. בנוסף, גבו במשך המבצע וערכו הסדרי חובות בסכום של כ-18 מיליון שקל ותפסו 14 כלי רכב.

בעל קפיטריה איים באלימות

למרות ההישגים המרשימים, פעילות אנשי רשות המסים לא תמיד פשוטה: במקרה אחד הגיעו עובדי מע"מ לבית ספר תיכון בתל אביב אשר משכיר את הכיתות שלו לפעילויות שונות במהלך החופש הגדול. הם ביקרו בעסק של בעל הקפיטריה במקום. במהלך הביקורות בעסק בוצעו שלוש קניות ניסיון שכולן לא נרשמו בקופה. לאחר שהזדהו הקונים כעובדי רשות המסים, החל בעל הקפיטריה לאיים באלימות על העובדים ואלו הזמינו סיוע משטרתי. לאחר הגעת השוטרים, איפשר בעל הקפיטריה, שמחזור הכנסותיו מוערך שהוא גבוה כמעט פי 10 מהמחזור המדווח, לבדוק את הקופות ואכן נתגלו בהן אלפי שקלים שלא נרשמו. הוא נחקר במקום תחת אזהרה.

נשאר רק עם מגבת לגופו

במקרה אחר, עובדי מס הכנסה הגיעו למועדון כושר ובילוי ברמת-גן, שם נתנו עוסקים חיצוניים שירותים משלימים. אחד מהעוסקים היה מסאז'יסט, שברגע שהבין שהוא נתון לביקורת, נמלט והותיר את המטופל שלו כשרק מגבת לגופו.

המבצעים נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן