בקיץ 2013 חל גידול משמעותי בפלח שוק הפלגות הנופש הבינלאומיות של ישראלים. מדובר בגידול של כ-15% בהשוואה לקיץ של אשתקד, בהפלגות של ישראליים היוצאות מנמלים שונים ברחבי העולם, וזאת למרות שלא חל גידול בהשקת אוניות חדשות בשנה זו.
לפי הערכות, הגיע בקיץ זה מספר המפליגים הישראלים לכ-20,000, כאשר נמל היציאה המבוקש ביותר היה ברצלונה, לשייט של 7 ימים בים התיכון לריוויירה האיטלקית והצרפתית.
אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה (sunorama), נציגתן בישראל של מספר חברות שייט בינלאומיות, שהעיקריות שבהן הינם רויאל קריביאן, סלבריטי קרוז ואזאמארה, אמר שהגידול הזה ממשיך את מגמת הגידול של השנתיים האחרונות.
שנבל: "מרבית ההפלגות מציעות פעילויות לכל הגילאים ובשיטת הכל כלול. מאז הושקו ספינות היוקרה הענקיות כדוגמת אואזיס ואלור אוף-דה סיז, המכילות עד 6,000 נופשים בכל הפלגה ושהשייט בהן נעים וחלק, נפרץ מחסום השהייה בלב ים לאורך זמן".
לדבריו, הישראלים עדיין מזמינים את חופשת השייט בנפרד מהטיסות, מכיון שיכולת הסוכנים להציע חבילות מלאות – נמוכה. "חברות השייט אותן אנו מייצגים מציעות יעדים בכל העולם מאירופה, קאריביים, אלסקה, ועד למזרח הרחוק", אומר שנבל.
סנורמה מקושרת לחברות השייט על ידי מערכת אונליין המציגה את המסלולים והמחירים בזמן אמת. אתר האינטרנט שלה מאפשר חיפוש בזמן אמת אחר ההפלגה המבוקשת, קבלת מידע מלא על המסלולים והאוניות המוצעות ועוד מידע רב על עולם השייט
מהקריביים בחורף לים התיכון ואירופה בקיץ
היצע ההפלגות לישראלים הינו רחב ומגוון ומתאים לכל גיל וכל כיס וכל עונות השנה. מלבד תאגיד רויאל קריביאן, בולטת חברת קרניבל קרוז וביחד הן מחזיקות בכ-80% משוק זה והיתרה נשלטת בידי מספר חברות כגון נורביג'יאן, NCL, הולנד אמריקה ואחרות.
הביקושים של הישראליים נחלקים לפי עונות ויעדים: בעוד בחורף היעדים הפופולאריים הם ההפלגות לאיים הקריביים, בקיץ ובעונות החגים ההעדפה היא להפלגות בים התיכון ובאירופה, בעיקר מברצלונה ורומא.
מחירי ההפלגות מתחילים בכ-100 דולר לאדם ליום, תלוי ביעד, במספר הימים ובסוג הספינה. במיוחד בתחום ההפלגות, נפוצה שיטת ה"מקדים זוכה" ומחיר הקרוז עולה ככל שקרב תאריך ההפלגה.
בימים אלו, מציינת חברת רויאל קריביאן העולמית את האורח ה-50 מיליון שלה ב-45 שנות הפלגה,