Skip to content

גז צקלון

שימוש בגז להמתת אנשים מזכיר את השואה. גם השתיקה שלנו מזכירה אותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כל הפגנה או עצרת מחאה הקוראים לתיקון עוולה הם חשובים וראויים, ואין לבוא ולטעון שבמקום מחאה נגד עוול אחד צריך היה למחות על עוול אחר, חשוב יותר. אם ציבור גדול של רבבה מפגין במחאה על עינויי בעלי חיים, כפי שהפגינו במוצ"ש בתל אביב, הרי זה ראוי ויש לברך על האכפתיות והאנושיות של אותם מפגינים.

אולם לנוכח הפגנה זו ואחרות בולט עוד יותר העדרה של מחאה ציבורית נגד הטבח בסוריה, ובאחרונה נגד השימוש בגז להמתת אנשים. העדרה של הפגנת המונים כזאת, של מחאה כזאת, של כל יהודי במדינת היהודים, של כל ניצול שואה, הוא משווע, והדממה זועקת.

משאית הצקלון שבה הומתו יהודים בשואה

אמת שבמלחמת האזרחים בסוריה נהרגו מאות אלפים מנשק קונבנציונלי. וגם השתיקה שלנו בעניין זה – זועקת. אבל כאשר אלפים נהרגים מגז, זה מזכיר מאוד את מעשי הנאצים.

עוד בקיץ 1942 עם חיסול הגטאות בקהילות הקטנות, טרם שיכלל המשטר הנאצי את מתקני הגז והמשרפות בבירקנאו, הומתו מאות אלפים בגז צקלון. ככה חוסלו 9,000 מתוך 10,000 אנשי הקהילה היהודית בעירי זדונסקה וולה, כולל רובה של משפחתי. הם הוכנסו למשאיות אטומות ,שלתוכן הוטלו מכלי גז ציקלון, והומתו בעת המסע.

בהגיעם לגאיות ההריגה הועלו גופותיהם באש והאפר כוסה באדמה. ככה היה בגאיות ההריגה בחלמנו, במיידנק, בסוביבור ובגאיות מוות אחרים. זאת היתה הדרך "הפרמיטיבית" של הנאצים לרצוח יהודים.

קורבנות הטבח בסוריה

לכן השימוש בגז נגד בני אדם, כל בן אדם, כדי להמיתו או לגרום לו ייסורי תופת בטרם יוציא נשמתו, הוא פשע נגד האנושות, ומזכיר את השואה. משום כך אל נא נאמר כמו בשירו של נתן אלתרמן ("מכל העמים") בשורות האחרונות – בפנייה אל אלוהים על דם ילדינו שנשפך:

ואתה מריחו כמו כמו ריח פרחים

ואתה תלקטו במטפחת

ואתה תבקשנו מידי הרוצחים

ומידי השותקים גם יחד.

השתיקה שלנו זועקת לשמיים, אבל בראש ובראשונה היא זועקת אלינו.

 

3 Comments

  1. צדוק התקוה
    29 באוגוסט 2013 @ 18:45

    העולם" הנאור" אטום לכל מה שקורה בסוריה ולא מענין אותו כלום אירופה חייה בסרט אכול ושתה כל עוד זה לא נוגע להם בישבן זה לא מענין אותם אפילו מעשה נפשע כמו טבח בגז הם לא יפגינו נגד הטבח אבל כאשר קוראים להפגנה נגד השטן הקטן מיד כל יפי הנפש כל אברי זכיות האדם כל אותם ליברלים הדואגים לזכיות אדם תמצא אותם בהפגנות הדבר צריך להדליק נורה אדומה האומרת שישראל צריכה לסמוך על עוצמתה הצבאית ולא לפול לפח של תחתמו על שלום ואנחנו נבטיח את הבטחון שלכם העולם צבוע אם מראות של רצח בגזים לא מפרעים לו יש כאן בעיה

  2. משה ס
    29 באוגוסט 2013 @ 0:23

    כל התערבות תעצים את אלקעידה שמטרתו רצח המוני בשם האסלאם ללא הבחנה
    ברגע שהנשק הכימי יעבור מידיי אסד לאלקעידה אתה ומשפחתך תשלמו את המחיר בגז שיגיע לכיוונכם
    במהירות הציקלון ואז באמת תוכל לגלגל את העיניים ולשאול האם מנעת שואה שניה

  3. צדוק התקוה
    27 באוגוסט 2013 @ 18:33

    צבי אתה צודק ורשמתי תגובה דומה לכתבה על הפגנה נגד התעללות בבעלי חיים רשמתי אם כל הכבוד היו צרכים להפגין נגד הטבח בסוריה אבל אתה מתפלא שיהודים לא מפגנים נגד הטבח ערבי ישראל לא מפגנים האחים שלהם זה לא מענין אותםכאשר ישראל מגינה על ישובי הדרום נגד ירי רקטות וצה"ל יוצא למבצע אז כל הערבים וחלק גדול מהשמאל יוצא להפגין נגד " הטבח" בעזה גנין ………. דבר נוסף אל תשכח [למרות מה שרשמתה שהם בני אדם] הם האויבים שלנו והם היו שמחים אם היו מחסלים את השטן הקטן [ישראל] הערבים רקדו על הגגות כאשר עפו כאן טיילים……………. אנחנו חיים במציאות משונה הינה בתי החולים בצפון יום יום מבאים לשם פצועים מסוריה האם מחר הם יהיו " חובבי ציון" לא ישכחו מהר מאוד את העזרה וימשיכו לצעוק מוות לישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן