Skip to content

איך אומרים פרפרים ביפנית

איזו התרגשות: אלינור אגם הבמאית וטולה דמארי השחקנית הרגישו פרפרים בבטן, כשהופיע בפסטיבל הבינלאומי Kijimuna להצגות ילדים ביפן עם ההצגה "פרפרים בבטן" - הצגה ראשונה מישראל שהוזמנה לפסטיבל היוקרתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצגת הפעוטות "פרפרים בבטן" של תיאטרון מדיטק בחולון בבימויה של אלינור אגם, הועלתה לאחרונה בפסטיבל הבינלאומי להצגות הילדים Kijimuna בעיר אוקינאווה ביפן וזכתה להצלחה בקרב הקהל היפני, שפגש לראשונה הצגה מישראל.

הפסטיבל החל לפעול בשנת 2005 מתוך מטרה לחשוף אמנויות ותרבויות שונות מרחבי העולם. ברפרטואר הפסטיבל ניתן לראות הצגות מסין, צרפת וקנדה, ועכשיו, לראשונה, גם מישראל. הקהל שמגיע לפסטיבל מוזמן להשתתף באירועים נוספים הנלווים להצגות המועלות בו, כגון: שעות סיפור, חוגים ומופעי רחוב.

"אמנות איכותית חוצה גבולות." דמארי ב"פרפרים בבטן." צילום: אייל לנדסמן

"פרפרים בבטן" היא הצגת יחיד המעלה את סיפורה של ילדה, שאותה מגלמת השחקנית טולה דמארי, אשר רודפת אחרי הפרפרים שלה ובשילוב הילדים הצופים בהצגה היא יוצאת למרדף אחר הפרפרים האבודים. ההצגה משלבת מוזיקה, אנימציה, בובות וצלליות, ומצליחה להכניס את הילדים אל עולם הקסם של התיאטרון.

לדברי הבמאית והיוצרת הצעירה אגם, מדובר בחוויה יוצאת דופן להופיע מול ילדים יפנים: "התרבות שלהם שונה משלנו, הן מבחינת נימוסים והן מבחינת השקט שלהם. אני מברכת על ההזדמנות שניתנה לי ליצור הצגה כזו, שמאפשרת לפנות אל רגשות הילדים וחושיהם ללא דיבורים וגם בלי ניסיון להעביר מסר חינוכי מסוג זה או אחר, אלא חוויה תיאטרלית רגשית בלבד."

ייתכן שהשימוש בצלליות ובבובות, כפי שנהוג בתרבות היפנית, ו"שפת המוזיקה" של ההצגה תרמו לבחירתה על ידי אנשי הפסטיבל להופיע ביפן. בעקבות השתתפותה בפסטיבל היפני, ההצגה הוזמנה להופעות נוספות בהודו, סין, סינגפור, סרביה וארגנטינה. רוני פינקוביץ', המנהל האמנותי של התיאטרון: "ההזמנה להשתתף בפסטיבל ביפן היא כבוד גדול עבור תיאטרון המדיטק וגם עדות לכך שאמנות איכותית חוצה תרבות, גבולות ושפות." את ההצגה ניתן לראות בימים אלה במדיטק בחולון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן