Skip to content

ראש מועצת שלומי הורה לפתוח את כל המקלטים ביישוב

בעוד המעצמות מתכוננות לתקיפה. סוריה מאיימת בתגובה ובישראל בוחנים תרחישים, ראש מועצת שלומי פותח את כל המקלטים ומסביר: "אני לא מוכן להגיע למצב בו יתחילו ליפול פצמ"רים, קטיושות וטילים ואז ירוצו תושבים למקלטים סגורים. לפתוח 140 מקלטים זה לא משחק ילדים". צ'אק הייגל הודיע היום, כי צבא ארה"ב "מוכן לפעולה מיידית" אם אובמה יורה לתקוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד הממשלה מעבירה מסרים מרגיעים כי ישראל יכולה להגן על תושביה, הורה ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, על פתיחת כל 140 המקלטים הציבוריים והפרטיים ברחבי המועצה. "מה האמריקאים מחפשים כאן?" אמר ראש המועצה היום (שלישי) אחר הצהריים, "שיתעסקו בענייניהם. אנו מוקפים במדינות ערב ואלו יכולות וצריכות לפתור את הבעיות שלהן. אני ממש מתנגד לתקיפה אמריקנית". 

לא ממתין לפיקוד העורף. ראש מועצת שלומי, גבי נעמן
לא ממתין לפיקוד העורף. ראש מועצת שלומי, גבי נעמן

נעמן נחשב בעירו למנהיג מוביל, דמות חריגה בנוף והוא אינו מוכן להיות נציג של שום מפלגה או זרם פוליטי. "ביום חמישי שעבר, כשנורו הקטיושות, לא המתנתי לאישורי פיקוד העורף. הוריתי על פתיחת כל המקלטים והוריתי להותירם פתוחים עד שיעבור זעם. אני לא מוכן להגיע למצב בו יתחילו ליפול פצמ"רים, קטיושות וטילים ואז ירוצו תושבים למקלטים סגורים. לפתוח 140 מקלטים זה לא משחק ילדים", אמר נעמן למגפון.

מתקפת הטילים על סוריה עלולה לצאת לדרך כבר מחרתיים, חמישי, כך אמר היום גורם בכיר בבית הלבן לרשת NBC. רשתות החדשות האמריקניות דיווחו היום כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קיים היום סבב שיחות טלפוניות עם ראש ממשלת אוסטרליה קווין מייקל ראד, נשיא צרפת פרנסואה הולנד ומנהיגים נוספים על אפשרויות התקיפה בסוריה.

שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, אמר היום בצהריים ל-BBC הבריטי, כי צבא ארה"ב "מוכן לפעולה מיידית", אם אובמה יורה לתקוף. לשאלה אם מיד זה ממש מיד, הוא ענה, " כן, מיד זה מיד".

"מיד זה מיד". צ'אק הייגל (צילום: דן בר דוב)
"מיד זה מיד". צ'אק הייגל (צילום: דן בר דוב)

שר החוץ הסורי ואליד מועלם תקף היום במסיבת עיתונאים בדמשק את ארצות הברית וטען כי "מזכיר ההגנה האמריקני ג'ון קרי מפברק ראיות ולא ממתין לביקורת של מומחי האו"ם בסוריה". על כך השיב הייגל כי לארה"ב יש מודיעין שיוצג "בקרוב מאוד" בנוגע לטבח הכימי. "אני חושב שדי ברור שנעשה שימוש בנשק כימי נגד אנשים בסוריה", אמר הייגל, "אני חושב שהמודיעין יקבע בקרוב שאלה לא היו המורדים שהשתמשו בו, וסביר להניח שיהיה מודיעין טוב שאפשר יהיה להציג בנוגע לכך שממשלת סוריה הייתה אחראית".

סוכנות  רויטרס דיווחה היום, כי מקורות באופוזיציה הסורית מסרו לה שהמורדים באסד העבירו לידי צבאות המערב רשימה של מטרות מוצעות לתקיפה. אותם מקורות, שנשארו בעילום שם, אמרו כי מטרת התקיפות הצבאיות שמתכננות ארה"ב ובעלות בריתה היא להרתיע את משטר אסד משימוש נוסף בנשק כימי.

על רקע המתקפה המתקרבת כונס היום דיון ביטחוני מיוחד בקרייה בתל אביב, בו השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבהיטחון בוגי יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ ובכירי שדרת הפיקוד בצה"ל ובמערכת הביטחון. בתום הדיון אמר נתניהו כי מדינת ישראל ערוכה לכל תרחיש. אנחנו איננו חלק ממלחמת האזרחים בסוריה, אבל אם נזהה ניסיון כלשהו לפגוע בנו, אנחנו נגיב, ונגיב בעוצמה".

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הודיע היום, כי למרות שהפרלמנט הבריטי נמצא בפגרת קיץ, "הפרלמנט יכונס לדיון מיוחד בנושא סוריה כבר ביום חמישי הקרוב". הודעה זו מגיעה שעות ספורות לאחר שגורם בלשכתו של קמרון חשף כי בריטניה מכינה תוכניות לתקיפה צבאית בסוריה, הכוללות תקיפה אווירית בידי מטוסי חיל האוויר הבריטי.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה היום בצהריים, כי גם רוסיה נערכת לקראת התקיפה. על פי הדיווח נחת היום מטוס רוסי בעיר הנמל הסורית לטקיה כשהוא נושא מזון והוא יעמוד לרשות אזרחים רוסים שיבקשו להתפנות מהמדינה. עוד נמסר כי המטוס יפנה 180 אזרחים ממדינות ברית המועצות לשעבר ו-100 אזרחים רוסים.

שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, אמר היום במסיבת עיתונאים כי אם ארצו תותקף, "יש לנו שתי אופציות: או להיכנע או להגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זו האפשרות העדיפה עלינו, ואני לא אומר שום דבר מעבר לזה". לדבריו, "לשתי מדינות יש אינטרס לפגוע במשטר הסורי,ישראל וארצות הברית, והן משחקות לידיים של הטרוריסטים ואל-קעידה. אם הם חושבים שהמתקפה הצבאית נגדנו תשפיע על מאמצי הצבא, אני מבטיח לכם שזה לא ישפיע כלל על מה שהצבא הכביר שלנו עושה. אנחנו תמיד אומרים לחברינו הרוסים שאנחנו בוטחים בהם, אבל לא בארה"ב שלא רוצה פתרון פוליטי. גם ישראל לא רוצה בפתרון פוליטי", אמר שר החוץ.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן