Skip to content

רוסיה ממשיכה לפנות את אזרחיה מסוריה

שר החוץ הרוסי התקשר לעמיתו האמריקני והזהיר כי לא הוכח שמשטרו של אסד עומד מאחורי המתקפה הכימית. קבוצת מפונים ראשונה נחתה במוסקווה ומטוס נוסף נשלח לפנות אזרחים מלטקייה. אתר האינטרנט של הניו יורק טיימס נפל הלילה והושבת לשעות רבות, לאחר שדיווח על בנק המטרות האמריקני בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שקבוצה ראשונה של אזרחים רוסים שפונו מסוריה אתמול (שלישי) נחתה אמש בנמל תעופה דומודהדובו במוסקווה, שלח משרד ההגירה הרוסי מטוס אזרחי נוסף לסוריה על מנת לפנות אזרחים מאזור מלחמה, כך מסרה הלילה (רביעי) איירינה רוסיוס, דוברת משרד ההגירה.  בהודעתה נמסר כי "מטוס אליושין 62 המריא הלילה ללטקייה והוא מיועד לאזרחי ברית המועצות ורוסיה, שהביעו כבר את רצונם לעזוב ולחזור למוסקווה". בקבוצה שכבר נחתה היו 89 בני אדם כשמרביתם ילדים ונשים. 

תוך כך מפרסמת סוכנות החדשות נובוסטי ריה הרוסית, כי שר החוץ סרגיי לברוב שוחח עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי וחלק על קביעתו הנחרצת כי משטר אסד הוא שעומד מאחורי המתקפה הכימית בפאתי דמשק בשבוע שעבר. לברוב, כך נמסר, דחה את טענת קרי לפיה דמשק אשמה במתקפה שגבתה את חייהם של מאות בני אדם, והביא בפני מזכיר המדינה את טענותיה של רוסיה. אלו לא פורטו בהודעת משרד החוץ הרוסי. 

המטוס הרוסי לפני יציאתו מלטקיה (צילום: SANA)
המטוס הרוסי לפני יציאתו מלטקיה (צילום: SANA)
קבוצת אזרחים סורים ראשונה שהגיעה מסוריה למוסקווה
קבוצת אזרחים סורים ראשונה שהגיעה מסוריה למוסקווה (סוכנות נובוסטי)

הלילה התפשט דיווח ברשתות האינטרנט בהודו ובאיראן, לפיו מטוסו של נשיא סוריה, בשאר אסד, נחת הלילה בטהראן ובו נמצאו בני משפחת הנשיא ומקורביו. יצוין כי אין לדיווח זה אימות כלשהו ובסוכנויות התקשורת בהודו ובאיראן אין כל אזכור המאמת את הידיעה.

אתר החדשות של עיתון הניו יורק טיימס דיווח הלילה (שלישי), כי תכניות התקיפה האמריקניות כוללות 50 יעדי תקיפה שונים. כך נמסר לעיתון מפי גורם אמריקני המעורה בתכניות התקיפה. לפי הגורם, בבנק המטרות מצויים אתרים מהם יוצאים מסוקי התקיפה הרוסיים של אסד, אתרי פיקוד ושליטה של כוחות הביטחון הסוריים ואתרי אחסון נשק. על פי העיתון לא יופצצו אתרי אחסון נשק כימי כי "יהיה מסוכן להפציצם".

שעה קלה לאחר פרסום הידיעה נפל אתר האינטרנט של הניו יורק טיימס והבוקר ב -06:30 , כשבע שעות לאחר נפילתו, עדיין היה מושבת. ניסיונות גישה לאתר נענו בהודעה כי האתר איננו זמין. רשת RT הרוסית דיווחה הלילה כי לחלק ממשתמשי האתר הופיעה הודעה לפיה "האתר נפרץ על ידי SEA SYRYA ELECTRONIC ARMY". מדובר בארגון האקרים שתקיף את מתנגדיו של המשטר האסדי. 

"המבקשים לפגוע בנו יפגשו אותנו חדים ותקיפים מאי פעם". גנץ (צילום: דו"צ)
"המבקשים לפגוע בנו יפגשו אותנו חדים ותקיפים מאי פעם". גנץ (צילום: דו"צ)

אתמול פרסמה רשתNBC  כי גורם בכיר אמריקני מסר לה שהמתקפה הצבאית על סוריה תצא לדרך ותמשך ככל הנראה שלושה ימים. לפי הפרסום היא עלולה להתחיל כבר מחר, יום חמישי. הערכות גורמי תקשורת המקורבים לבית הלבן היא, כי ארה"ב לא תחל בתקיפה לפני שמשלחת פקחי האו"ם תצא מסוריה ואלו צפויים להישאר בדמשק עד יום ראשון הקרוב.

בישראל הורה אתמול ראש הממשלה לשריו לא להגיב בפומבי בענייני סוריה והנחה אותם לתאם מראש כל תגובה היוצאת ממשרדיהם עם משרדו. במקביל יצאו הוא, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ במסרים מאיימים ותקיפים כלפי סוריה. בטקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "גבעתי",  שנערך אמש במצודת יואב במעמד שר הביטחון, הרמטכ"ל, ומפקד פיקוד הדרום, אמר יעלון: " אנו ערים להתרחשויות המתפתחות לנגד עינינו במזרח התיכון בימים אלו, וגם שומעים את קולות האיום המופנים לכיוונה של מדינת ישראל, אף שאינה מעורבת בסכסוך הדמים בסוריה ובסכסוכים אחרים במזרח התיכון. אל מול איומים אלו אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת, אך גם אומרים בקול ברור ונחוש: מי שיעז לבחון אותנו, ייתקל בעוצמתו של צה"ל".

גנץ אמר בטקס כי "המבקשים לפגוע בנו יפגשו אותנו חדים ותקיפים מאי פעם. על אויבנו לדעת כי אנו נחושים ומוכנים להגן על אזרחינו בכל פעולה לה נדרש מול כל איום ובכל תרחיש שיעמוד לפתחנו". קודם לכן, בשעות הצהרים אתמול, אמר ראש הממשלה כי כל ירי לעבר ישראל יענה בצורה תקיפה וקשה שעלולה להפיל את משטרו של אסד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן