Skip to content

אוניברסיטת ליבריה: 25 אלף נבחנו, 25 אלף נכשלו

האם זהו שיעור הכישלון הגדול ביותר בהיסטוריה - או שמא מניפולציה של האוניברסיטאות שנועדה למנוע קבלת תלמידים חדשים?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"החינוך בבלגאן". נשיאת ליבריה מארחת את ג'ורג' וו. בוש בקמפוס אוניברסיטת ליבריה (ויקימדיה).

כל מי שלמד אי פעם באוניברסיטה מכיר את הסיטואציה שבה מבחן בדרגת קושי גבוהה מוליד אחוז הצלחה נמוך מאוד אצל הנבחנים. אבל על מידגם כזה ואחוזי הצלחה כאלה לא שמענו כבר זמן רב. 25 אלף סטודנטים ניגשו למבחני הקבלה לאוניברסיטת ליבריה, השוכנת בבירת המדינה, מונרוביה – וכולם, עד האחרון שבהם, נכשלו בו. ולא זו בלבד, אלא שאף מועמד אף לא התקרב אל הרף שקבעה האוניברסיטה, שעמד על 70 נקודות. כל הסטודנטים, עד האחרון שבהם, קיבלו ציון הנמוך מ-50 נקודות. "כל העניין הזה משעשע אותי", אמר לי ואלקי, סטודנט ותיק באוניברסיטת ליבריה, "25 אלף ניגשו למבחן ואף אחד מהם לא עבר".

האמת היא שקשה לצפות להתפעות מסוג זה במדינה כמו ליבריה. נשיאת המדינה, אלן ג'ונסון סירליף, כבר התבטאה השנה שמערכת החינוך בארצה "מבולגנת". על אף שבמדינה המערב-אפריקנית שורר שקט יחסי כבר עשר שנים, מערכת החינוך שלה טרם התאוששה מ-14 שנות מלחמת אזרחים, מלחמה שאילצה רבים מבעלי המקצוע המוכשרים בה, לרבות מרצים ומורים, לעזוב את הארץ.

לי ואלקי הסביר כי מאחר וכל האוניברסיטאות במדינה רוויות בסטודנטים והכיתות צפופות מאוד, רבים מאלה שניגשו לבחינות הקבלה סבורים כי ציוני המעבר "אורגנו" כך שאיש לא יעבור, משום שהאוניברסיטאות אינן מסוגלות להתמודד עם סטודנטים נוספים מעבר לעומס הגבוה הקיים בהן ממילא. "בשנה שעברה עברו 7,000 נבחנים את בחינות הקבלה, אבל רק מחצית מהם יכלו ללמוד. באוניברסיטאות  פשוט אין מספיק מקום כדי לאפשר לעוד אנשים ללמוד", אמר ואלקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן