Skip to content

אימה בסין: ילד בן שש שיצא לשחק ברחוב נחטף ועיניו נעקרו

הילד האומלל טרם הבין שיהיה עיוור למשך שארית חייו ומבעד לתחבושות הוא שואל את הוריו "מדוע השמש אינה זורחת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זהו אחד המראות המזעזעים והמצמררים ביותר שנראו לאחרונה, גם כשלוקחים בחשבון מאורעות דמים בדומה לאלה המתחוללים בסוריה ובקונגו: ילד סיני בן שש בלבד, שעיניו נעקרו באכזריות, אינו מבין עדיין שנותר עיוור לכל ימי חייו ופונה אל בני משפחתו בשאלה לאן נעלמה השמש ומדוע אינה זורחת. התקשורת הסינית מדווחת כי הילד, המוכר כעת בשם משפחתו בלבד, גאו, נמצא כשהוא מכוסה דם בצפון מחוז שאנקשי לאחר שיצא לשחק, בושש לחזור לביתו.

 

שוטר שטיפל בפרשה ושסירה להזדהות בשמו מסר כי העיניים העקורות נמצאו סמוך למקום הפשע. הילד הובהל מייד לבית חולים לרפואת עיניים, אבל עדיין לא היה מודע לכך שמעתה והלאה יהיה עליו להתמודד עם העיוורון הנורא כל ימי חייו. "הוא שואל מדוע השמיים תמיד חשוכים, ומדוע השמש עדיין לא באה", סיפר דודו של גאו האומלל, "ייכולנו לומר לו רק שעיניו נפצעו ושלכן עליהן להיות חבושות.אנו אומרים לו שהכל יהיה בסדר לאחר שתוסרנה התחשובות מעיניו. כל כך קשה להסביר לו את זה. זהו הדבר קורע הלב ביותר".

בתקשורת הסינית דווח כי קרניות עיניו של הילד לא נמצאו, ולכן הניחו כי האדם שתקף את גאו היה סוחר באיברים פנימיים שביקש למכור את הקרניות לתעשיית ההשתלות המשגשגת. אלא שאתמול מסרה המשטרה כי הקרניות נמצאו יחד עם גלגלי העין, מה ששולל את ההנחה כי המניע לפשע המחריד היה סחר באיברים. ואולם, בהודעת המשטרה לא נמסר אם קיים מניע אחר לעקירת העיניים. "אנחנו עדיין עובדים על זה, כך שאיננו יכולים להגיב או להעלות השערות על המניעים", אמר קצין משטרה מקומי.

בינתיים, הודיעה המשטרה על הצעת פרס בסך מאה אלף יואן (מעט פחות מ-18 אלף דולר) לכל מי שיספק לה מידע שיביא למעצרו של החשודה המרכזית בביצוע הפשע. עדי ראייה מסרו כי האישה גררה את גאו טרם שעקרה את עיניו. טרם בוצעו מעצרים בפרשה.

סרטון שהועלה לרשת ביום שלישי מראה את הילד – הסובל גם מחך שסוע – כשהוא מתפתל מכאבים במיטתו בבית החולים. תמונות שפורסמו לאחר מכן הראו אותו כאשר הוא עדיין חבוש, אם כי ככל הנראה רמת הכאב שחש פחתה.

התקיפה המחרידה זעזעה את הסינים, שהביעו ברשת אהדה רבה לילד ותבעו לנקום בתוקפת. האירוע היה המדובר ביותר ב"סינה ווייבו", הגירסה הסינית לאתר "טוויטר", הזוכה לפופולאריות עצומה במדינת הענק הזו. "הילד המסכן הזה, סבלו בוודאי קשה ממוות והוא יחיה באפלה לנצח", כתב בלוגר אחד. "עלינו ללכוד את הפושעת!", כתב אחר. ושלישי הודיע: "זה כל כך אכזרי. אני מקווה שנוכל במהרה ללכוד את הפושעת ולהשיב את הצדק על כנו! היא גרועה ממפלצת".

בינתיים מסר דודו של היחד כי הרופאים מתכננים להשתיל גלגלי עיניים מלאכותיים בארובות עיניו, לאחר שהפצעים יגלידו. זאת, כדי שהופעתו החיצונית לא תגרום לבהלה בקרב הסובבים אותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן