Skip to content

יינות אדומים לראש השנה

המשפחה מגיעה לארוחת חג? חשוב לכם להתאים את הגפילטע פיש והפשטידות למיטב היינות? להלן מומלצי מגפון ליינות אדומים לראש השנה • שנת תשע"ד שמחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשימת מומלצי מגפון לראש השנה מבוססת על יינות מקומיים שיצאו לשוק בזמן האחרון. סדר הופעת היינות: לפי אלף בית של היקבים המייצרים אותם. תוכלו למצוא כאן יינות לכל מנות ארוחת החג, לארוחת היום שלאחריה ו/או לפיקניק של ראש השנה/סוכות. המחירים נעים בין 52-230 שקל.

[related-posts title="מעדיפים יינות לבנים?"]

אמפורה

סדרת מקורה היא החשובה והיוקרתית ביינות יקב אמפורה. התוצאה היא יינות עוצמתיים, מורכבים המשתבחים לאורך זמן. בין יינות הסדרה מומלצים: מרלו בַּרבֶּרה 2008 – המורכב ברובו ממרלו (86%) והשאר, זן הברברה האיטלקי. צבעו אדום כרימון, בשומת עשירה של פירות יער, דובדבן ופטל, והטעם מעודן מחמיצות מורכבת ועפצנים עוצמתיים. מושלם עם דג טונה, רטבי עגבניות או פלפלים וכמובן בשר אדום על האש. קברנה סוביניון 2008 – יין עוצמתי ונוקשה, בעל חומציות עשירה, עפצנים בולטים ומורכבות רבה. הבשומת שופעת פרי אדום, טעמי קפה וטבק. טעם מודגש המזכיר מתיקות של פורט. בהחלט יין לשימור ארוך טווח. בלנד 2008 – ממסך של 43% קברנה סוביניון, 31% סירה ו-26% מרלו. יין מלא נוכחות, כהה ומרוכז. בשומת עשירה של פירות שחורים בשלים, דובדבנים, שזיף ואוכמניות עם רעננות של מנטה ומעט שוקולד וקרמל. בטעם נוכחת חמיצות מעודנת, עפצנים רכים וסיומת רכה. משתלב נהדר עם מנות בשר מובחרות, עשירות בטעם. מחיר: 230 שקל.

סדרת יינות מקורה של יקב אמפורה

בנימינה

לאו דווקא אדום, אלא רוזה יוצא דופן באיכותו – יוגב, מלבק-קריניאן 2011 העשוי מ-60% מלבק ו-40% קריניאן. היין מצטיין בצבע ורוד חינני ומושך, בשומות של פירות אדומים טריים, בעיקר תות שדה ופטל אדום, וכן בתיבול עדין. זהו יין יבש, בעל גוף קליל ורעננות מצוינת. מתאים למנות כגון סביצ'ה, עוף צלוי ומנות מהמטבח האסייתי. מחיר: 52 שקל.

רוזה מסדרת יוגב של יקב בנימינה

ברקן

הסדרה שמותגה מחדש לקראת השנה החדשה, ספיישל רזרב  – מבית יקבי ברקן, מציעה שלושה יינות אדומים: פטי ורדו 2010 – יין עם גוון ארגמן-סגלגל הנתמך באף עשיר בפרי שחור לצד עשבוניות ירוקה, המזכירה מנטה, טימין ועלי דפנה. הפה מורכב ומהנה, עם חמצמצות, גוף בינוני וסיומת ארוכה. מאוד אלגנטי ויוצא דופן בנוף הישראלי. פינוטאז' 2010 – גוון אדום-ארגמני עם בשומת מתפרצת של פרי בשל ומתובל. הפה מרוכך במתיקות של שוקולד, לצד תבלינים מתוקים. גוף בינוני וסיומת חדה ומדוייקת. שיראז 2010 – גוון סגלגל עמוק ובשומת של פירות שחורים, דובדבנים וטבק. הפה מותיר טעמי פלפל אנגלי ורמז לבשר מעושן. ליין גוף מוצק ומאוזן עם חמיצות מעודנת וסיומת אלגנטית. מחיר: 70 שקל.

סדרת הספיישל רזרב האיכותית של יקב ברקן

דלתון

היקב מקיבוץ רמת דלתון ממליץ על פטיט סירה 2011 – ליין צבע עמוק, כמעט שחור. באף עולים ניחוחות של וניל, פרי שחור וקרמל. ליין גוף כבד, עפצנים עוצמתיים וסיומת ארוכה. מתאים במיוחד לליווי בשרים על האש, קבב, צלעות טלה או סינטה. מחיר: 64 שקל. קברנה סוביניון כרם מירון 2011 – צבעו כהה, אף עשיר בפירות אדומים כגון תות ודובדבנים. הפה מלא, כבד ועשיר בעפצנים. יין לשימור, אך נהדר גם עתה עם צלעות טלה. מחיר: 149 שקל.

גיבורי דלתון: פטיט סירה וקברנה סוביניון כרם מירון

הרי גליל

שניים מהיינות המוצלחים ביותר שיצאו ביקב הרי גליל: אלה 2011 – מורכב מ-73% סירה, 23% ברברה, ו-4% פטי ורדו, המשתלבים לכדי יין בצבע סגול בוהק עם בשומות של פטל שחור, שזיף בשל, דובדבן חמוץ ותבלינים, וברקע ניחוחות של קקאו ועץ אלון קלוי. היין בעל חמיצות עדינה וגוף בינוני מלא עם סיומת ארוכה ומלטפת. אלון 2011 – מורכב מ-59% קברנה סוביניון, 27% סירה, 7% פטי ורדו, ו-7% קברנה פרנק. ליין צבע סגול בוהק, ניחוח של פירות יער טריים, שזיף בשל, פטל שחור וריבת תותי עץ, כשברקע בשומות של קקאו, ציפורן ונגיעה של מנטה וטבק. בעל גוף מלא וסיומת ארוכה. מחיר: 70 שקל.

צמד חמד – אלון ואלה של יקב הרי גליל

ויתקין

יקב הבוטיק, שתמיד מפתיע עם יינות מוצלחים, מביא את אחד מן היינות הטובים ביותר שיצאו לאחרונה בארץ: ויתקין, קריניאן 2010 – בעל צבע סגלגל שחור כהה, בשומות מורכבות של שזיף שחור ופלפל אנגלי. בעל מבנה מלא, עשיר, אך מאוזן. משתלב נהדר עם מנות בשר כבש ובקר מתובלות, ובעיקר בשר ציד או ברווז וכן גבינות קשות עזות טעם. מחיר: 105 שקל.

ויתקין, קריניאן 2010

טוליפ

יקב הבוטיק בכפר תקווה ממליץ על שני יינות איכותיים לחג: קברנה סוביניון רזרב 2011 – 90% ענבי קברנה סוביניון מחמש חלקות שונות בגליל העליון ובהרי יהודה (כפר יובל, עלמה, צבעון, מטע), בתוספת 5% קברנה פרנק ו-5% פטי ורדו ממושב מטע. יין פירותי ואלגנטי בעל צבע אדמדם עמוק, עם בשומות בולטות של פירות שחורים, תוך רמז לעץ קלוי. היין בעל גוף מלא ומאוזן וסיומת ארוכה ומענגת. סירה רזרב 2011 – 95% ענבי סירה , מהכרם הצפוני שבכפר יובל ליד מטולה, בתוספת 5% פטי ורדו ממושב מטע. יין מרשים בעל צבע בורדו שחור. מאופיין בבשומות של פירות יער בשלים, והטעם מלא, פירותי ועשיר, מלווה בטעמי שוקולד וקפה. ליין סיומת ארוכה ונעימה, וילווה גבינות עשירות ובשרים צלויים. מחיר: 98 שקל.

נבחרי סדרת הרזרב של יקב הבוטיק טוליפ

טפרברג 1870

היקב הוותיק הסמוך לקיבוץ צרעה ממליץ על טרה מלבק 2011 – המיוצר מ-100% ענבי מלבק מהרי יהודה. היין בעל צבע סגלגל כהה עם בשומות עשירות של פירות יער, ווניל וטבק. הפה נותן תחושת רכות, גוף מלא ועפצנים עוצמתיים, כשהסיומת ארוכה ומותירה טעם נעים ואלגנטי. נהדר עם תבשילי בשר אדום או גבינות קשות או כחולות. מחיר: 70 שקל.

טפרברג 1870, טרה, מלבק 2011

כרמל

מסדרת הכרם היחידני האיכותי של יקב כרמל מגיע קברנה סוביניון, כרם סומקה 2010 – היין בעל גוון סגלגל כהה ובשומת של פירות אדומים כהים, טבק ומנטה. הגוף מלא, עפצנים עוצמתיים וסיומת ארוכה ומאוזנת. בהחלט מןמלץ לשמרו ב-7-8 השנים הקרובות. היין ילווה מנות כמו צלעות טלה צלויות או תבשיל אוסובוקו בבישול ארוך. מחיר: 120 שקל.

כרמל, כרם סומקה, קברנה סוביניון 2010

רמת הגולן

היקב באיזור התעשייה של קצרין מציע את גמלא "השמורה" קברנה-מרלו 2011 – "השמורה", סדרה-בת ייחודית תחת מותג "גמלא", מביאה מגוון יינות מזנים קלאסיים מוכרים, אך גם זנים קצת יותר אקזוטיים בנוף הישראלי. היין מפגין בשומות נהדרות של פטל ודובדבן, יחד עם רקע עדין של ווניל, קרמל וטבק. היין מורכב מחלקים שווים של קברנה סוביניון ומרלו, וניחן בגוף טוב וסיומת ארוכה. מחיר: 70 שקל.

רמת הגולן, גמלא, קברנה מרלו 2011

רקנאטי

היקב מציע לראש השנה את קברנה סוביניון 2012 – ענבי הקברנה סוביניון מגיעים ממבחר כרמים בגליל העליון. היין בעל גוף מלא, חמיצות מאוזנת ועפצנים רכים. בשומת של שזיף ודובדבן, דומדמניות ופלפל שחור. היין יתאים לליווי נתחי בקר, ומאכלים מהמטבח האיטלקי, לצד גבינות מיושנות. מחיר: 59 שקל.

רקנאטי, קברנה סוביניון 2011

תשבי

יקב תשבי ממליץ על שני יינות מסדרת אסטייט: קברנה סוביניון 2008 – מיוצר מ-93.5% קברנה סוביניון, 4.5% קברנה פרנק, ו-2% מרלו מהרי יהודה. היין ניחן בבשומת של שזיף, פטל ופירות יער שחורים, יחד עם טעמים עדינים של מוקה, וניל ודבש.  ליין מרקם קטיפתי וסיומת מתקתקה. מרלו 2008 – מיוצר מ-85% מרלו, 10% קברנה סוביניון, ו-5% פטי ורדו מהרי יהודה ושדה בוקר. ליין ברק וצבעים כהים, ועם זאת מעודן ואלגנטי. רמזים לשזיף בשל, לקריץ, תה שחור, דובדבן מתוק וניחוחות וניל ושוקולד. מחיר: 85 שקל.

נבחרי סדרת האסטייט של יקב תשבי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן