Skip to content

הסכנות האורבות לנו ממחשוב היתר של כלי הרכב

כלי הרכב של היום עמוסים במערכות שליטה ובקרה ממוחשבות העוזרות לנו לשלוט על כלי הרכב. האם הכל אכן בטוח עם המחשבים ברכב?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Charlie Miller ו- Chris Valasek נבחרו ע"י מערכת הביטחון האמריקנית, לבחון את היכולת לפרוץ לתוך מערכות המחשוב של רכב חדיש, ולהשתלט עליו מבלי שלנהג תהיה יכולת לעשות דבר.

לאחר שנה של עבודה, הצליחו השניים להגיע ל-8 מערכות חיוניות של רכב וזימנו את כתב הרכב של פורבס על מנת להוכיח את יכולתיהם.

הרכב האוטונומי של גוגל (צילום ויקימדיה)

כתב הרכב אנדי גרינברג התישב מאחורי ההגה של פורד אסקייפ עם צלם לצידו ושני הפרויקטורים ישובים מאחור. הנסיעה היתה במהירות איטית ובמגרש חניה נטוש.

המערכות עליהם השתלטו מילר ווולשק הן:

• שנוי הנתונים המוצגים בלוח המכוונים (מד דלק ומד המהירות).
• הידוק חגורות הבטיחות לנוסע והנהג.
• אי יכולת לכבות הרכב ובכך לגמור את המצבר של הרכב.
• השתלטות על צופר הרכב.
• השתלטות על מערכת הבלמים (בלימה תוך כדי נסיעה וביטול יכולת הבלימה כאשר הרכב הגיע לקצה הדרך והנהג רצה לבלום).
• ביטול הגה הכוח ואף השתלטות על חלק מכיוון הרכב.
• כיבוי והדלקה של פנסי הרכב.
• האצת הרכב בלי שהנהג לחץ על דוושת התאוצה.

כעת, חובה על יצרני הרכב וכן על גוגל (עם פיתוח הרכב האוטונומי שלה) להשקיע בפיתוח אמצעי הגנה על המערכות הממוחשבות שמותקנות בכלי הרכב, כי הוכח שהן לא בטוחות מפני השתלטות חיצונית זדונית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן