Skip to content

לבני: קטינים נשלחים לכלא כי אין מקום במעונות נעולים

שרת המשפטים, ציפי לבני, מדגישה במכתב ששיגרה לשר הרווחה מאיר כהן כי קיימת דחיפות בנקיטת אמצעים להגדלת מספר המקומות במעונות לבני נוער כתחליפי מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קטינים נשלחים למאסר כי חסרים מקומות במעונות נעולים". כך אומרת שרת המשפטים, ציפי לבני, במכתב ששיגרה  לשר הרווחה מאיר  כהן. במכתבה מדגישה שרת המשפטים כי קיימת דחיפות בנקיטת אמצעים להגדלת מספר המקומות במעונות  לבני נוער כתחליפי מאסר, וזאת על-מנת לאפשר את שיקומם. 

יש חשיבות חברתית גדולה לכך שהקטינים יזכו לאפשרות שיקום. לבני (צילום: דן בר דוב)
יש חשיבות חברתית גדולה לכך שהקטינים יזכו לאפשרות שיקום. לבני (צילום: דן בר דוב)

"הובא לידיעתי כי קיימת מגמה לפיה בתי-המשפט נאלצים להורות על המשך מעצר של קטינים – בניגוד להמלצת שירות המבחן לנוער – וכן על ריצוי עונש מאסר, וזאת נוכח תפוסה מלאה במעונות נעולים", כותבת לבני. "מצב דברים זה מוביל לפגיעה בקטינים וסותר את התכלית השיקומית העומדת בבסיסו של חוק הנוער".  

השרה לבני ממשיכה וכותבת: "כאשר מדובר בעבריינות נוער, יש חשיבות חברתית גדולה לכך שהקטינים יזכו לאפשרות שיקום. משימה זו מוטלת על כולנו, ובפרט על מערכת המשפט והרווחה". 

השרה לבני מוסיפה במכתבה, כי בסוף 2009 פנה פרקליט המדינה אל מנכ"ל משרד הרווחה דאז, נחום איצקוביץ, בבקשה לפעול מידית לתיקון המצב, ופנייה דומה נעשתה מטעם היועץ המשפטי לממשלה בתחילת 2013. משכך, השרה לבני מבקשת מהשר כהן לעדכנה בצעדים שננקטו עד כה בעניין זה.

1 Comment

  1. יפה
    30 באוגוסט 2013 @ 19:22

    לבני שוכחת שהמעונות נעולים בגלל מדיניות כלכלית חד צדדית שהיא הייתה שותפה מלאה לה מאז 1996 עת שמשה כראש רשות החברות הממשלתיות והפריטה כל דבר שזז. היום הציבור עומד בפני שוקת שבורה משום שהגברת וחבריה העבירו את כל הכסף והנכסים מהציבור לקומץ אוליגרכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן